Μια έρευνα που διεξήχθη από το Reuters Institute σε 12.000 άτομα σε Αργεντινή, Δανία, Γαλλία, Ιαπωνία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ διαπίστωσε ότι, αν και το ChatGPT είναι μακράν το πιο αναγνωρισμένο εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης, μόνο το 53% των ερωτηθέντων στις ΗΠΑ το έχει ακούσει. Ο αριθμός αυτός ήταν ελαφρώς υψηλότερος για τις άλλες χώρες που αναφέρθηκαν, αν και σημαντικά χαμηλότερος ήταν στην Αργεντινή.
Ακόμη, μόνο το 7% των Αμερικανών ερωτηθέντων χρησιμοποιεί το ChatGPT καθημερινά, το 11% το χρησιμοποιεί εβδομαδιαίως, το 4% μηνιαίως, το 10% «μία ή δύο φορές» και το 20% δεν το έχει χρησιμοποιήσει ποτέ. Το 47% δεν έχει καν ακούσει ποτέ για το ChatGPT.
Οι αριθμοί για το Gemini της Google και το Copilot της Microsoft ήταν πολύ πιο ξεκάθαροι - πάνω από το 85% των Αμερικανών ερωτηθέντων είτε δεν έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ είτε δεν έχουν ακούσει ποτέ για κανένα από τα δύο εργαλεία.
Η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα έχει σημαντικό αντίκτυπο σε όλους σχεδόν τους τομείς - από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέχρι τη δημοσιογραφία και το στρατό - μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
Οι ερευνητές σημείωσαν ότι, όσον αφορά την εμπιστοσύνη, οι νέοι τείνουν περισσότερο να εμπιστεύονται τους φορείς ανάπτυξης του AI, ενώ ένα σημαντικό ποσοστό των ερωτηθέντων απλώς δεν είναι ακόμη σίγουρο αν εμπιστεύεται ορισμένους τομείς για την υπεύθυνη ανάπτυξη της τεχνολογίας.
Στην ερώτηση αν πιστεύουν ότι η γεννητική τεχνητή νοημοσύνη θα κάνει τη ζωή τους καλύτερη ή χειρότερη, μια πλειονότητα σε τέσσερις από τις έξι καλυπτόμενες χώρες απάντησε «καλύτερη», αλλά πολλοί δεν έχουν σαφή άποψη και μια σημαντική μειοψηφία πιστεύει ότι θα κάνει τη ζωή τους χειρότερη.Οι προσδοκίες των ανθρώπων όταν ερωτώνται αν η γενεσιουργός ΤΝ θα κάνει την κοινωνία καλύτερη ή χειρότερη είναι γενικά πιο απαισιόδοξες.
Στην ερώτηση αν το ΑΙ θα κάνει διάφορους τομείς καλύτερους ή χειρότερους, υπάρχει σημαντική αισιοδοξία για την επιστήμη, την υγειονομική περίθαλψη και πολλές καθημερινές δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένων του χώρου των μέσων ενημέρωσης και της ψυχαγωγίας (όπου οι αισιόδοξοι είναι 17 ποσοστιαίες μονάδες περισσότεροι από τους απαισιόδοξους), και σημαντική απαισιοδοξία για θέματα όπως το κόστος ζωής, η ασφάλεια των θέσεων εργασίας και οι ειδήσεις (8 ποσοστιαίες μονάδες περισσότεροι απαισιόδοξοι από τους αισιόδοξους).