Ενώ οι φανατικοί του iPhone περιμένουν τον 5ο επίτευγμα της Apple με την παρουσίαση του την Τρίτη, έρευνα που έγινε με τη χρήση της νευροαπεικονιστικής τεχνολογίας δείχνει ότι η λέξη εθισμός δεν είναι επιστημονικά ακριβής για να αποδώσει την “τρέλα” των χρηστών. Η κατάλληλη λέξη λένε, είναι η λέξη “αγάπη”. Σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times το οποίο υπογράφει ο σύμβουλος branding Martin Linstrom, η Apple λατρεύεται πραγματικά από τους χρήστες με τον ίδιο τρόπο που λατρεύονται και οι θρησκείες. Ο αρθρογράφος αναφέρεται σε παλιότερη έρευνα που εξέτασε τις ομοιότητες μεταξύ των ισχυρότερων brands του κόσμου και των μεγαλύτερων θρησκειών.
Με τη βοήθεια της μαγνητικής τομογραφίας, οι επιστήμονες εξέτασαν την εγκεφαλική λειτουργία των συμμετεχόντων στο πείραμα και διαπίστωσαν τις ίδιες αντιδράσεις σε εμπορικά σήματα όπως η Apple και η Harley-Davidson και σε θρησκευτικές παραστάσεις όπως κομποσκοίνια ή μια φωτογραφία του Πάπα. Διαπιστώθηκε ότι η εγκεφαλική δραστηριότητα ήταν εκπληκτικά παρόμοια κατά την προβολή και των δύο τύπων εικόνων.
“Φίλοι που έχουν κατά λάθος φύγει από το σπίτι χωρίς το iPhone τους, μου λένε ότι αισθάνονται αποκομμένοι από το σύνολο, υπάρχει ένα άγχος αποχωρισμού”... Ιατρικά μιλώντας, τα smartphones μας είναι εθιστικά. Κάποιοι ψυχολόγοι λένε ότι η χρήση iPhones και BlackBerrys, μπορεί να αξιοποιήσει την ίδια συνειρμική πορεία μάθησης στον εγκέφαλο που κάνουν άλλες καταναγκαστικές συμπεριφορές - όπως τα τυχερά παιχνίδια - τόσο εθιστικά είναι. Όπως και με τον εθισμό στα ναρκωτικά, τα τσιγάρα ή και το φαγητό, ακολουθείται η ίδια χημική διεργασία στον εγκέφαλο με την ενεργοποίηση των νευροδιαβιβαστών και της ντοπαμίνης”.
“Στις αρχές του χρόνου, έκανα ένα πείραμα, για να διαπιστώσω αν το iPhone ήταν πραγματικά, εθιστικό, στο βαθμό που είναι το αλκοόλ, η κοκαΐνη, τα ψώνια ή video games...Σε κάθε περίπτωση, τα αποτελέσματα έδειξαν ενεργοποίηση στο ίδιο τμήμα του εγκεφαλικού φλοιού, τόσο στο ηχητικό όσο και στο οπτικό κομμάτι ».
“Αλλά πιο εντυπωσιακό από όλα ήταν η “αναταραχή” στο τμήμα του φλοιού του εγκεφάλου, που συνδέεται με τα συναισθήματα της αγάπης και της συμπόνιας. Με λίγα λόγια, το πείραμα δεν έδειξε απλώς εθισμό στο iPhone, έδειξε ότι οι χρήστες αγαπούν πραγματικά τα iPhones τους, όπως τους φίλους ή τους συγγενείς”.
“ Ο άνδρας ή η γυναίκα που αγαπάμε περισσότερο μπορεί να κάθεται απέναντι μας σε ένα ρομαντικό μπιστρό του Παρισιού, και ο ερωτικός αντίπαλος να κρύβεται σε 8GB, 16GB ή 32GB μέσα στις τσέπες και στα πορτοφόλια μας”.
σχόλια