Το ....ιλιγγιώδες ποσό των 15 δολαρίων έκαστος, θα πάρουν περισσότεροι από 600.000 χρήστες του Facebook, ως αποζημίωση για τη χρήση προσωπικών δεδομένων τους σε στοχευμένες διαφημίσεις που προέβαλλε η υπηρεσία.
Όπως έγινε γνωστό, στο πλαίσιο εξωδικαστικής συμφωνίας, το Facebook θα καταβάλλει συνολικά 20 εκατ. δολάρια, από τα οποία μέρος θα καταβληθεί σε οργανώσεις για την προστασία της ιδιωτικότητας.
Η υπόθεση αφορά το διαφημιστικό πρόγραμμα Sponsored Stories, το οποίο προέβαλλε στοχευμένες διαφημίσεις στα μέλη του κοινωνικού δικτύου. Κάθε τέτοια διαφήμιση περιλάμβανε το όνομα και τη φωτογραφία ενός φίλου του χρήστη, μαζί με τη διαβεβαίωση ότι ο φίλος αυτός είχε κάνει «Like» στο προϊόν του διαφημιζόμενου.
Όλα ξεκίνησαν όταν πέντε χρήστες του Facebook, ανάμεσά τους δύο ανήλικοι, κατέθεσαν ομαδική αγωγή κατά του Facebook διαμαρτυρόμενοι ότι τα προσωπικά τους δεδομένα χρησιμοποιήθηκαν χωρίς οι ίδιοι να δώσουν τη συγκατάθεσή τους ή να λάβουν αμοιβή.
Μέχρι το 2011 που κατατέθηκε η αγωγή, στο διαφημιστικό πρόγραμμα είχαν χρησιμοποιηθεί στοιχεία περίπου 150 εκατομμυρίων χρηστών.
Όμως, όπως έγινε γνωστό, αποζημίωση θα λάβουν μόνο όσοι είχαν απαντήσει σε ειδοποίηση που έλαβαν φέτος από το Facebook.
Μικρή η αποζημίωση
Ο δικαστής Ρίτσαρντ Σίμποργκ αναγνώρισε ότι η αποζημίωση είναι μάλλον μικρή, πρόσθεσε όμως ότι δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι το Facebook «αναμφισβήτητα παρέβη το νόμο». Δήλωσε επίσης ότι οι ενάγοντες δεν απέδειξαν ότι υπέστησαν οποιαδήποτε βλάβη.
Υπάρχουν ωστόσο ακόμα 7.000 χρήστες που δεν δέχθηκαν τη συμβιβαστική συμφωνία και μπορούν να κινηθούν κατά του Facebook ανεξάρτητα.
Όπως επισημαίνει το Reuters, η εταιρεία είχε καταλήξει και πέρυσι σε συμβιβασμό για παρόμοια υπόθεση, και κλήθηκε να καταβάλει 10 εκατ. δολάρια για φιλανθρωπικούς σκοπούς.
σχόλια