Στην εποχή των social media, του Instagram και των εκατοντάδων travel bloggers δεν είναι καθόλου ασυνήθιστο μία σχεδόν πανομοιότυπη φωτογραφία από κάποιο μέρος του κόσμου να αναπαράγεται με τον ίδιο τρόπο, αλλά με διαφορετικούς κάθε φορά πρωταγωνιστές.
Δεν λείπουν μάλιστα οι περιπτώσεις, όπου διάφοροι χρήστες αντιγράφουν τις φωτογραφίες διάσημων travel bloggers και φωτογράφων, στο μάταιο κυνήγι περισσότερων followers.
Για παράδειγμα, πριν από μερικές μέρες είχε έλθει στο φως της δημοσιότητας η περίπτωση της Lauren Bullen (γνωστή στο Instagram ως «Gypsea Lust»), μιας 23χρονης travel blogger και φωτογράφου που «μονίμως» ταξιδεύει σε όλον τον κόσμο με τον σύντροφό της και τις «περιπέτειές» της ακολουθούν 700.000 followers στο Instagram, η οποία σοκαρίστηκε όταν διαπίστωσε πως μία άλλη χρήστης την αντέγραφε, ανεβάζοντας τις ίδιες φωτογραφίες.
Και αυτή δεν είναι φυσικά η μοναδική περίπτωση. Αν περιηγηθεί κανείς στον κόσμο του Instagram θα ανακαλύψει πολλές φωτογραφίες που αναπαράγονται ξανά και ξανά, όπως για παράδειγμα η περιβόητη, ειδυλλιακή πισίνα στο Μαρόκο που μοιάζει να έχει ξεπηδήσει από την εποχή της αποικιοκρατίας.
Δεκάδες χρήστες που επισκέπτονται το Μαρακές σπεύδουν να βγάλουν φωτογραφίες στην πισίνα του ξενοδοχείου Riad Jasmine, φωτογραφίες που μοιάζουν τόσο πολύ σε αισθητική και ύφος, που σε κάνουν να αναρωτιέσαι αν έχουν τραβηχτεί στο περιθώριο του ίδιου pool party.
Η συγκεκριμένη τάση θα μπορούσε να μελετηθεί και ως μάθημα για την μαεστρική ικανότητα των social media να ομογενοποιούν κάθε είδους εμπειρίες.
Ωστόσο, αυτό δεν μοιάζει να ενοχλεί καθόλου τους ιδιοκτήτες του συγκεκριμένου ξενοδοχείου στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη του Μαρόκου, που επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν την «επιρροή» των travel bloggers και τη δύναμη του Instagram για να προβάλλουν με τον καλύτερο τρόπο το ξενοδοχείο τους.
Το «Riad Jasmine» άνοιξε το 2002 και από πέρυσι το διαχειρίζεται ένα ζευγάρι Γάλλων, ο Gabriel Paris και η Alice Tassery, (σ.σ. ανήκει στον πατέρα του Gabriel).
Επικοινωνώντας μέσω email με το Mashable, το ζευγάρι εξήγησε πως ανέλαβε το ξενοδοχείο, το ανακαίνισε και έστησε μία ολοκαίνουργια στρατηγική στα social media, δίνοντας βάρος στους travel bloggers.
«Τον Φεβρουάριο είχαμε την πρώτη χρήστη του Instagram (@galabcn), μία fashion blogger από την Ισπανία», έγραψε η Alice. «Ήταν η πρώτη που προώθησε το Riad μέσα από το λογαριασμό της στο Instagram. Την εποχή εκείνη, η @galabcn είχε 10 χιλιάδες followers, αριθμός που για εμάς φαινόταν πολύ μεγάλος, αφού είχαμε μόλις 200-300».
Όμως, η φήμη του ξενοδοχείου απογειώθηκε πραγματικά όταν η Bullen (Gypsea Lust) και ο σύντροφός της Morris ανέβασαν στο Instagram μία φωτογραφία όπου έπαιρναν πρωινό στην πισίνα.
«Αποκτήσαμε τόσους πολλούς followers και νέους πελάτες από τη μέρα που μοίρασαν τη φωτογραφία. Ήταν τρελό και μία επικερδής συνεργασία και για τους δυο», πρόσθεσε η Alice.
Είναι γνωστό, σημειώνει το Mashable, πως τα ξενοδοχεία και οι τουριστικοί οργανισμοί σε όλο τον κόσμο πληρώνουν τους δημοφιλείς χρήστες των social media για να επισκεφτούν και να διαφημίσουν έτσι τα μέρη τους.
Όπως επιβεβαίωσε η ίδια η Bullen στην ιστοσελίδα, η επίσκεψή της στο Riad περιελάμβανε πράγματι κάποιες δωρεάν παροχές.
«Μείναμε εκεί για μερικά βράδια, με αντάλλαγμα ένα post την ημέρα» ανέφερε μέσω email. «Τα posts έγιναν viral και τώρα όλοι θέλουν να μείνουν εκεί και να βγάλουν την ίδια φωτογραφία», πρόσθεσε η δημοφιλής travel blogger.
Στο «Riad Jasmine», οι τιμές των δωματίων κυμαίνονται από €95-125 τη βραδιά.
Η Alice Tassery, εντούτοις, δεν ήθελε να πει περισσότερα για το πως δελεάζει τους bloggers ώστε να μείνουν στο ξενοδοχείο της. Αν δηλαδή προσφέρει δωρεάν δωμάτια ή άλλες παροχές.
«Οι συνεργασίες μας διαφέρουν, ανάλογα με τον αριθμό των followers ή το τι προσφέρουν», έγραψε στο Mashable. «Δεν θέλουμε να αποκαλύψουμε περισσότερα ως προς τον τρόπο που συνεργαζόμαστε με τους travel bloggers, καθώς δεν επιθυμούμε οι άλλοι να μας αντιγράψουν. Το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι πως δεν υπάρχουν κανόνες συνεργασίας και είναι πάντα κάτι που τίθεται υπό συζήτηση προκειμένου η συνεργασία να είναι επικερδής και για τις δύο πλευρές».
Όπως και να 'χει, η τακτική του ξενοδοχείου φαίνεται να έχει αποτέλεσμα. Σύμφωνα με την Alice Tassery, από τον Αύγουστο και μετά, πάνω από το 80% των ταξιδιωτών που κλείνουν δωμάτιο στο Riad, το κάνουν λόγω κάποιας φωτογραφίας που είδαν στο Instagram και το Pinterest.
σχόλια