Ο γίγαντας της τεχνολογίας, IBM με πολλαπλά tweet προς μεγάλα MME, ανακοίνωσε την απόσυρση της καμπάνιας #HackAHairDryer που προκειμένου να ενθαρρύνει τις γυναίκες να ασχοληθούν με την τεχνολογία και την επιστήμη, τις προέτρεπε να "χακέψουν ένα πιστολάκι".
@guardian This was part of a larger campaign to promote STEM careers. It missed the mark and we apologize. It is being discontinued.
— IBM (@IBM) December 7, 2015
Η καμπάνια, που η ίδια η εταιρεία χαρακτήρισε "άστοχη" διαγράφοντας κάθε online ίχνος της και ζητώντας δημοσίως συγγνώμη, συγκέντρωσε τα φώτα της δημοσιότητας, μετά από ένα χείμαρρο αρνητικών σχολίων τόσο ανάμεσα στο κοινό των στα social media και τις γυναίκες μέλη της τεχνολογικής κι επιστημονικής κοινότητας, όσο και από διεθνή ΜΜΕ, χαρακτηρίζοντάς την "σεξιστική" και "ηγεμονική".
That's ok @IBM, I'd rather build satellites instead, but good luck with that whole #HackAHairDryer thing. https://t.co/n3vp0grbEP
— Stephanie Evans (@StephEvz43) December 7, 2015
I leave hairdryer fixing to the men, I'm too busy making nanotech and treating cancer. https://t.co/fX7tDPsJXr
— Upulie Divisekera (@upulie) December 7, 2015
Αν και η καμπάνια είχε "φαινομενικά καλές προθέσεις", όπως αναφέρει ο Guardian, αφού σκοπός της ήταν να εμπνεύσει τις γυναίκες να εμπλακούν ενεργά με τον χώρο της Επιστήμης και της Τεχνολογίας, στηρίχθηκε επάνω σε "παρωχημένα στερεότυπα" που συνδέουν το γυναικείο φύλο αποκλειστικά με τα προϊόντα ομορφιάς, τονίζει ο Independent.
Γεγονός που πυροδότησε την δριμεία κριτική που εξανάγκασε την IBM στην άρον - άρον απόσυρσή της, από το επίσημο σάιτ της και το YouTube, ένα μήνα μετά την κυκλοφορία της εν μέσω μιας περιόδου όπου διεξάγεται μια έντονη συζήτηση για το χαμηλό ποσοστό εκπροσώπησης του γυναικείου φύλου στους κλάδους της τεχνολογίας και την επιστήμης.
Hey @IBM - Margaret Hamilton was too busy writing code to get us to the moon to f*ck w/ a hairdryer. #HackAHairDryer pic.twitter.com/MCaA7Gh4iV
— Trepanning For Gold (@reubenacciano) December 7, 2015
σχόλια