Κορωνοϊός: Ο βασικός τρόπος μετάδοσης - Πόσο «επικίνδυνες» είναι οι επιφάνειες

Κορωνοϊός: Ο βασικός τρόπος μετάδοσης - Πόσο «επικίνδυνες» είναι οι επιφάνειες Facebook Twitter
Pixabay
0

Κυρίως μέσω των αερομεταφερόμενων μικροσταγονιδίων μεταδίδεται ο κορωνοϊός, αναφέρουν νέες επιστημονικές μελέτες.

Σύμφωνα με νέα ανασκόπηση στοιχείων, που δημοσιεύεται στην επιστημονική επιθεώρηση Annals of Internal Medicine αλλά και ξεχωριστή μελέτη στο περιοδικό Indoor Air, όταν κάποιος για παράδειγμα τραγουδά σε κλειστό χώρο και δεν φοράει μάσκα εκτοξεύει εν αγνοία του μικροσταγονίδια που μεταφέρονται με τη βοήθεια του αέρα, διασπείροντας τον κορωνοϊό.

Την ίδια στιγμή διαπιστώθηκε ότι ελάχιστα είναι τα στοιχεία που να τεκμηριώνουν ότι η μετάδοση του κορωνοϊού γίνεται μέσω αγγίγματος διαφόρων επιφανειών, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα στο ygeiamou.gr.

Από την επεξεργασία των στοιχείων οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα σωματίδια του ιού μπορούσαν να είναι ζωντανά για ώρες μετά την ενσωμάτωσή τους σε αερολύματα ή πάνω στις επιφάνειες. Οι μελέτες που έγιναν σε πραγματικές συνθήκες, με ανίχνευση δηλαδή του ιικού RNA στο περιβάλλον, κατέγραψαν πολύ χαμηλά επίπεδα του ιού στις επιφάνειες και σε ελάχιστες περιπτώσεις είχαν καταφέρει να απομονώσουν ζωντανό τον κορωνοϊό.

Ισχυρά ήταν τα αποδεικτικά στοιχεία από μελέτες περιπτώσεων και ομαδικές αναφορές που έδειχναν ότι η αναπνοή ήταν ο κυρίαρχος τρόπος μετάδοσης του κορωνοϊού, με την απόσταση και τον αερισμό να παίζουν καθοριστικό ρόλο στον κίνδυνο μετάδοσης της νόσου COVID-19 από άτομο σε άτομο.

Σε λίγες περιπτώσεις όπου η άμεση επαφή με ή μετάδοση από υλικά ή επιφάνειες ήταν η υποτιθέμενη πηγή μετάδοσης του SARS-CoV-2, δεν μπόρεσε να αποκλειστεί ο ρόλος της αναπνευστικής μετάδοσης.

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

TikTok: Οι πλατφόρμες που εξετάζουν οι Αμερικανοί influencers μετά την επικείμενη απαγόρευση του

Τech & Science / TikTok: Οι πλατφόρμες που εξετάζουν οι Αμερικανοί influencers μετά την επικείμενη απαγόρευση του

Σύμφωνα με στοιχεία του TikTok, μικρές επιχειρήσεις και δημιουργοί περιεχομένου στις ΗΠΑ θα χάσουν 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα μέσα στον πρώτο μήνα από την παύση λειτουργίας της πλατφόρμας
LIFO NEWSROOM