Τεχνολογίες που μέχρι πρότινος αποτελούσαν πρώτης τάξης υλικό εντυπωσιασμού σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας, έχουν αρχίσει ήδη να υλοποιούνται από μικρές εταιρείες ανά τον κόσμο κι ετοιμάζοντα να μας καταπλήξουν στο πολύ κοντινό μέλλον.
Μια από αυτές, είναι και το λογισμικό αναγνώρισης συναισθημάτων, που προκύπτει διαβάζοντας τις μικρές γκριμάτσες και εκφράσεις του προσώπου του χρήστη, και που από τα μέσα Ιανουαρίου 2014, θα είναι διαθέσιμο για τους δημιουργούς applications που θα το χρησιμοποιούν για να καταλαβαίνουν αν ο χρήστης που εκτίθεται σε μια διαφήμιση ή κάποιο άλλο περιεχόμενο, το απολαμβάνει ή όχι.
Η εταιρεία που το αναπτύσσει ονομάζεται Affectiva. Πρόκειται για μια start-up με έδρα την Μασαχουσέτη, που έχει συγκεντρώσει πάνω από 20 εκατομμύρια δολάρια από χρηματοδότες για να αναπτύξει περαιτέρω τα προϊόντα της, που ειδικεύονται κυρίως στην ανάπτυξη αλγόριθμων αναγνώρισης συναισθημάτων, διαβάζοντας τις εκφράσεις του προσώπου. Πελάτες της είναι ήδη η Coca Cola η Mars και η Unilever που χρησιμοποίησαν το λογισμικό για να τεστάρουν τις αντιδράσεις του κοινού σε διαφημίσεις και προωθητικά μηνύματα.
Το εν λόγω λογισμικό προέκυψε μετά τη συγκέντρωση και κατηγοριοποίηση πάνω από 1,5 εκατομμυρίου διαφορετικών φωτογραφιών προσώπων χρηστών που καταγράφηκαν, με τη συγκατάθεσή τους, από τις Webcams της εταιρείας.
Η πρώτη ανησυχία που εγείρεται βέβαια, σύμφωνα με το άρθρο των NYT, είναι η παραβίαση της ιδιωτικότητας του χρήστη, όμως η διευθύντρια της Affectiva, Dr. Rana el-Kaliouby, είναι καθησυχαστική αφού το λογισμικό δεν έχει τη δυνατότητα καταγραφής των στιγμιότυπων αναγνώρισης, ενώ ζητάει πάντα την συγκατάθεση του χρήστη.
Κλικάρετε στο link για ένα μικρό demo του Affdex, όπως είναι το όνομα του λογισμικού.