Οι πωλήσεις της μουσικής συνεχίζουν να κατρακυλούν και το πρώτο εξάμηνο του 2014, όπως αναφέρει η έκθεση της εταιρείας ερευνών Nielsen, αφού τόσο το επι πληρωμή κατέβασμα μουσικής, όσο και οι πωλήσεις των άλμπουμ παρουσιάζουν διψήφια αρνητικά ποσοστά.
Σύμφωνα με την έκθεση soundscan της Nielsen που μετρά τις πωλήσεις μουσικής σε όλες τις διαθέσιμες εκδοχές της, μέχρι τις 29 Ιουνίου το ποσοστό πωλήσεων μουσικών άλμουμ είχε πτώση 15%, με τον συνολικό αριθμό να φτάνει τα 121 εκατομμύρια, όταν το πρώτο εξάμηνο του 2013 είχαν πουληθεί 142 εκατομμύρια άλμπουμ.
Αντίστοιχα οι ψηφιακές πωλήσεις τραγουδιών για το ίδιο διάστημα, σημείωσαν πτώση 13% με 593,6 εκατομμύρια downloads, σε σχέση με τα 682,2 εκατομμύρια downloads του 2013.
Αντίθετα οι συνδρομητικές υπηρεσίες streaming μουσικής τύπου Spotify, συνεχίζουν την ανοδική πορεία τους με αύξηση που αγγίζει το 42% (70,3 εκατομμύρια μεταδόσεις) σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2013 (49,5 εκ. μεταδόσεις), παρόλο που τα έσοδα από το streaming είναι πολύ χαμηλότερα από τις πωλήσεις άλμπουμ και singles.
Έκπληξη προκαλούν οι πωλήσεις των δίσκων βινυλίου που, σε σχέση με το πρώτο μισό του 2013 (2,9 εκατομμύρια δίσκοι), σημειώνουν φέτος αύξηση της τάξης του 40% (4 εκατομμύρια δίσκοι).
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πιό επιτυχημένο album από άποψη πωλήσεων φέτος, με πωλήσεις 2,7 εκατομμύρια, είναι το soundtrack της ταινίας κινουμένων σχεδίων της Disney, 'Frozen'. Αντίστοιχα, το πιο πολυκατεβασμένο single είναι το 'Happy' του Pharell Williams με πωλήσεις 5,7 εκατομμύρια, και ο πιο ευπώλητος δίσκος βινυλίου είναι το 'Lazaretto' του Jack White me 49.000 κομμάτια.
[VARIETY]