Οι επιστήμονες χρησιμοποιούν χρωστική ουσία που βρίσκεται στα Doritos για να δημιουργήσουν διαφανή ποντίκια

Οι επιστήμονες χρησιμοποιούν χρωστική ουσία που βρίσκεται στα Doritos για να δημιουργήσουν διαφανή ποντίκια Facebook Twitter
Φωτ. Αρχείου: Unsplash
0

Επιστήμονες ανακάλυψαν έναν απροσδόκητα απλό τρόπο για να «βλέπουν» μέσα στο σώμα, χρησιμοποιώντας μια κοινή κίτρινη βαφή τροφίμων που βρίσκεται στα Doritos, για να δημιουργήσουν διαφανή ποντίκια.

Σε μια σειρά πειραμάτων, οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Στάνφορντ εφάρμοσαν μια λύση που περιείχε ταρτραζίνη, τη χημική ουσία στην κίτρινη βαφή τροφίμων “κίτρινο Νο. 5”, στα στομάχια, το τριχωτό της κεφαλής και τα πόδια ποντικιών. Πέντε λεπτά αργότερα, το αδιαφανές δέρμα των ποντικιών μετατράπηκε προσωρινά σε ένα "ζωντανό παράθυρο", αποκαλύπτοντας αγγεία αίματος, μυϊκές ίνες και κινήσεις του εντέρου. Αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στην προσπάθεια να δούμε κάτω από την επιφάνεια του σώματος χωρίς τη χρήση νυστεριού.

Η τεχνική αυτή μπορεί να βοηθήσει τους επιστήμονες να απαντήσουν σε σημαντικά ερωτήματα στη βιολογία, επιτρέποντας την παρακολούθηση της εγκεφαλικής δραστηριότητας σε βαθύτερα τμήματα του εγκεφάλου ενός ποντικιού ή τον εντοπισμό όγκων χωρίς χειρουργική επέμβαση. Επίσης, μπορεί να βελτιώσει την ακρίβεια σε καλλυντικές διαδικασίες, όπως η αφαίρεση τατουάζ.

Η τεχνική δεν έχει δοκιμαστεί ακόμη σε ανθρώπους και απαιτείται έγκριση για πειράματα σε ανθρώπινα υποκείμενα. Ωστόσο, οι ερευνητές ενδιαφέρονται για την ανακάλυψη άλλων βαφών που μπορούν να επιτύχουν το ίδιο αποτέλεσμα με χαμηλότερες δόσεις.

Η εφαρμογή της ταρτραζίνης μείωσε την διάθλαση του φωτός, καθιστώντας τον ιστό διαφανή, ενώ μετά το ξέπλυμα του χρώματος, οι ιστοί επέστρεψαν στην κανονική τους κατάσταση. Ωστόσο, παραμένει άγνωστο πότε ή εάν η τεχνική θα χρησιμοποιηθεί σε ανθρώπους.

Με πληροφορίες από Washington Post

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

TikTok: Οι πλατφόρμες που εξετάζουν οι Αμερικανοί influencers μετά την επικείμενη απαγόρευση του

Τech & Science / TikTok: Οι πλατφόρμες που εξετάζουν οι Αμερικανοί influencers μετά την επικείμενη απαγόρευση του

Σύμφωνα με στοιχεία του TikTok, μικρές επιχειρήσεις και δημιουργοί περιεχομένου στις ΗΠΑ θα χάσουν 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα μέσα στον πρώτο μήνα από την παύση λειτουργίας της πλατφόρμας
LIFO NEWSROOM