Η χρήση του ChatGPT, του προγράμματος Τεχνητής Νοημοσύνης που βρίσκει πληροφορίες σε δευτερόλεπτα, έχει «εισβάλει» σε μεγάλο βαθμό, στα σχολεία.
Μαθητές από όλο τον κόσμο, καταφεύγουν στο σύστημα της OpenAI, για να γράφουν τις εργασίες τους, με τους εκπαιδευτικούς να εκφράζουν ανησυχίες.
«Το φετινό φθινόπωρο είναι το πρώτο μετά από σχεδόν 20 χρόνια που δεν επιστρέφω στην τάξη» αναφέρει η εκπαιδευτικός, Βικτόρια Λίβινστον, στο περιοδικό TIME, εξηγώντας ότι παραιτήθηκε από τη δουλειά της ως καθηγήτρια Γλώσσας και Λογοτεχνίας, κυρίως «εξαιτίας των μεγάλων γλωσσικών μοντέλων (LLM) όπως το ChatGPT».
«Η γραφή είναι μια διαδικασία στενά συνδεδεμένη με τη σκέψη». Αυτό υποστηρίζουν πολλοί από τους ακαδημαϊκούς που λένε, ότι μια εργασία, γραμμένη μέσω ChatGPT, είναι κάτι που μπορεί να λειτουργήσει αρνητικά, για τους μαθητές ή φοιτητές.
One teacher quit teaching because of ChatGPT: "I found myself spending more time giving feedback to AI than to my students" https://t.co/n6YcH9BRvE
— TIME (@TIME) September 30, 2024
«Στο μεταπτυχιακό, πέρασα μήνες προσπαθώντας να συναρμολογήσω κομμάτια της διατριβής μου, στο μυαλό μου και τελικά διαπίστωσα ότι μπορούσα να λύσω το παζλ μόνο μέσω της γραφής. Το γράψιμο είναι σκληρή δουλειά. Μερικές φορές είναι τρομακτική. Με τον εύκολο πειρασμό της Τεχνητής Νοημοσύνης, πολλοί -ίσως οι περισσότεροι- από τους μαθητές μου δεν ήταν πλέον πρόθυμοι να περάσουν την ταλαιπωρία» συνέχισε η εκπαιδευτικός στο TIME.
Από τη μεριά του, ο Ίαν Μπόγκοστ, καθηγητής Κινηματογράφου και Μέσων Ενημέρωσης και Πληροφορικής στο πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον στο Σεντ Λούις, αναφέρει: «Η κατάσταση έχει πλέον εξελιχθεί σε παραλογισμό. Οι καθηγητές πασχίζουν να συνεχίσουν να διδάσκουν και αναρωτιούνται αν βαθμολογούν μαθητές ή υπολογιστές. Εν τω μεταξύ, ένας ατελείωτος αγώνας εξοπλισμών για την εξαπάτηση και την ανίχνευση της τεχνητής νοημοσύνης, είναι σε εξέλιξη».
Πρόσφατα, η Wall Street Journal ανέφερε ότι η OpenAI έχει μια μέθοδο για να ανιχνεύει κατά μία αξιόπιστη προσέγγιση, πότε κάποιος χρησιμοποιεί το ChatGPT για να γράψει ένα δοκίμιο ή μια ερευνητική εργασία. «Η εταιρεία δεν την έχει δημοσιεύσει παρά τις ευρέως διαδεδομένες ανησυχίες σχετικά με τους φοιτητές που χρησιμοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη για να αντιγράψουν» επισημαίνεται.
Τέλος, γίνεται αναφορά στον πλέον διαδεδομένο τρόπο που μπορεί να ελεγχθεί μια εργασία, το Association for Computing Machinery σχετικά με τις αρχές για την ανάπτυξη συστημάτων για την ανίχνευση δημιουργικού περιεχομένου Τεχνητής Νοημοσύνης.
Πώς ανιχνεύονται οι εργασίες που εκπονούνται με AI
Oi εργασίες που εκπονούνται με τη χρήση εργαλείων της Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως το ChatGPT, μπορούν να γίνουν αντιληπτές με διάφορους τρόπους. Εκτός από το να συγκρίνουν τον τρόπο γραφής ενός μαθητή ή φοιτητή, με προηγούμενες εργασίες του, οι καθηγητές, έχουν και εκείνοι με την πλευρά τους, την τεχνολογία, με μερικούς από τους παρακάτω τρόπους.
Αρχικά, με τη χρήση λογισμικού ανίχνευσης AI, όπως το GPTZero, που εξετάζουν, μεταξύ άλλων, συγκεκριμένα μοτίβα γραφής και στατιστικές ιδιότητες που διαφέρουν από τα ανθρώπινα κείμενα.
Δεύτερον, εξετάζονται τα στιλ γραφής.Τα κείμενα που δημιουργούνται από AI τείνουν να είναι συνεπή στο ύφος τους, χωρίς να παρουσιάζουν ιδιαίτερες μεταβολές.
Σε άλλη περίπτωση, μπορεί ο ενδιαφερόμενος να εξετάσει τα μεταδεδομένα που μπορεί να υπάρχουν σε ένα κείμενο και να αποκαλύπτουν την πηγή δημιουργίας του, όπως για παράδειγμα, κώδικες που συνδέονται με AI.