KitKat: το όνομα που έχει ταυτιστεί με την αγαπημένη σοκολάτα, τώρα μπαίνει και στον χώρο της τεχνολογίας. Πώς; Δίνοντας το πασίγνωστο όνομα στην επόμενη έκδοση του λειτουργικού της google για smartphones .
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του BBC, η έκδοση 4.4 του λειτουργικού της google ήταν να ονομαστεί Key Lime Pie. Γενικότερα η εταιρία, έχει μια έφεση να ονοματίζει τα λειτουργικά της όπως γνωστά και αγαπημένα γλυκά.
Ωστόσο, η google τελικά αποφάσισε κάτι πιο ...ρηξικέλευθο: το όνομα του νέου λειτουργικού της να είναι το ίδιο με αυτό της σοκολάτας της Nestle. Ένδειξη, κατά πως φαίνεται πως οι δυο μεγάλες εταιρίες –που ανήκουν σε εντελώς διαφορετικούς χώρους- θα εντείνουν περαιτέρω τη συνεργασία τους.
Σύμφωνα πάντα με το BBC, η Google δήλωσε πως καμία από τις δύο «πλευρές» δεν πληρώνει την άλλη. «Δεν πρόκειται για συμφωνία είδους ανταλλαγής χρημάτων» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Τζον Λάγκερλινγκ, διευθυντής του τμήματος διεθνούς συνεργασίας για το Android, και εξηγεί: η ιδέα ήταν η εταιρεία να κάνει κάτι που ήταν «διασκεδαστικό και απρόσμενο».
Μάλιστα, όπως έγινε γνωστό, η τελική συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών έγινε κάτω από άκρα μυστικότητα στο Mobile World Congress στη Βαρκελώνη τον περασμένο Φεβρουάριο.
«Γλυκά» ονόματα
Είναι γνωστό πως η google συνηθίζει να δίνει στα λειτουργικά της, ονόματα γλυκών (σ.σ: για παράδειγμα Cupcake, Froyo, Gingerbeady, Jelly Bean), αλλά είναι η πρώτη φορά που επιλέγει τυποποιημένο προϊόν με πολύ συγκεκριμένο brand.
Ουσιαστικά τα «βαφτίσια» αυτά αποτελούν συμφωνία «ανταλλαγής» που έχει χαρακτήρα μάρκετινγκ, καθώς, σύμφωνα με το διαδικτυακό περιοδικό Mashable, από την μια η Google δίνει το συγκεκριμένο όνομα στο λειτουργικό της και ανταποδοτικά, από την πλευρά της, η Nestle με το KitKat θα «προωθεί» το Android από την συσκευασία του, σε 19 χώρες, μέσω της χαρακτηριστικής πράσινης φιγούρας- μασκότ του Android κ.α.
Στο ερώτημα τώρα γιατί επέλεξαν την συγκεκριμένη σοκολάτα, και όχι κάποιο άλλο γλυκό της Nestle , η απάντηση της google ήταν πως το KitKat ήταν ένα από τα πολύ αγαπημένα γλυκά της ομάδας μηχανικών της εταιρείας.
Διχασμένοι οι χρήστες
Οι χρήστες συσκευών android εμφανίζονται «διχασμένοι» από τα νέα, και αρκετοί είναι εκείνοι που δεν καλοβλέπουν την συνεργασία. Μάλιστα στο σχετικό δημοσίευμα του Wired ο συντάκτης αναρωτιέται εάν η Google συνεχίσει τη στρατηγική της και στις επόμενες εκδόσεις του Android, με άλλα τυποποιημένα γλυκίσματα (σ.σ: για παράδειγμα Android Milky Way», «Αndroid Oreo» κλπ) ή αν πρόκειται για μεμονωμένη κίνηση.
Πάντως ο κύριος προβληματισμός είναι η πιθανή ενσωμάτωση περισσότερων διαφημίσεων και γενικότερα «branding» στο Android. Όπως και να έχει πάντως, η google, με την έκδοση 4.4 δεσμεύεται ήδη να προσφέρει μία «εκπληκτική Android εμπειρία για τους πάντες».
Από την άλλοι μεριά, ειδικοί στον χώρο του branding εκφράζουν προβληματισμούς σχετικά με τις επιπτώσεις μιας τέτοιας κίνησης, λόγω της «σύγχυσης» που μπορεί να επέλθει μεταξύ δύο ισχυρών brand.
Να πούμε επίσης πως η Nestle είχε γίνει στόχος επικρίσεων πρόσφατα για τον τρόπο προώθησης γάλακτος σε σκόνη σε χώρες του αναπτυσσόμενου κόσμου, καθώς και για τις ανακλήσεις προϊόντων, όπως συσκευασίες σκυλοτροφής στις ΗΠΑ. Αλλά και η Google, δέχεται «πυρά» εδώ και καιρό για την στρατηγική της σε θέματα προσωπικών δεδομένων, αλλά και για τις –αρκετές- επιθέσεις malware που έχει δεχτεί.
(Πηγή: BBC)
σχόλια