Τις πρώτες φωτογραφίες από τα συντρίμμια του αεροσκάφους της EgyptAir με τους 66 επιβαίνοντες, που εντοπίστηκαν ανοιχτά της Αλεξάνδρειας, έδωσε τη δημοσιότητα νωρίτερα ο εκπρόσωπος Τύπου του αιγυπτιακού στρατού.
Χθες, οι αιγυπτιακές αρχές είχαν ανακοινώσει ότι εντόπισαν μακάβρια ευρήματα από το μοιραίο αεροσκάφος, μεταξύ των οποίων, «αντικείμενα επιβατών, ανθρώπινα μέλη, αποσκευές και καθίσματα του αεροσκάφους».
Σύμφωνα με την ανακοίνωση δεν υπάρχουν επιζώντες από την συντριβή του αεροσκάφους που εκτελούσε την πτήση Παρίσι-Καίρο και το ίχνος του εξαφανίστηκε ενώ πετούσε στην ανατολική Μεσόγειο.
Λίγο νωρίτερα, οι ερευνητές από το Γαλλικό Γραφείο Ερευνών Δυστυχημάτων επιβεβαίωσαν πως το Airbus 320 της EgyptAir είχε εκπέμψει αυτόματα μηνύματα για παρουσία καπνού στην καμπίνα του αεροσκάφους, κρίνοντας ωστόσο πως είναι ακόμη πολύ νωρίς ν'αποτολμηθεί οποιαδήποτε ερμηνεία αυτών των στοιχείων.
Το ΒΕΑ «επιβεβαιώνει πως υπήρξε εκπομπή μηνυμάτων ACARS (Aircraft Communication Addressing and Reporting System) που επισήμαιναν την παρουσία καπνού στην καμπίνα λίγο πριν διακοπεί η μετάδοση δεδομένων», δήλωσε εκπρόσωπος του Γραφείου, μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο AFP.
«Είναι πολύ νωρίς για να ερμηνεύσουμε και να κατανοήσουμε τα αίτια του δυστυχήματος όσο δεν έχουμε εντοπίσει ούτε τα συντρίμμια ούτε ή τα καταγραφικά δεδομένων πτήσης. Η προτεραιότητα στις έρευνες είναι στραμμένη στον εντοπισμό των συντριμμιών και των καταγραφέων», πρόσθεσε.
Αμερικανικά μέσα ενημέρωσης είχαν αναφέρει πρώτα πως είχε εντοπιστεί καπνός απροσδιόριστης προέλευσης στο μπροστινό τμήμα του αεροσκάφους λίγο πριν από τη συντριβή.
Τα μηνύματα ACARS είναι δεδομένα που δημιουργούνται και μεταδίδονται από το αεροσκάφος στη διάρκεια της πτήσης. Τα μηνύματα αυτά μεταδίδονται αυτόματα από το αεροσκάφος και προορίζονται για τις υπηρεσίες συντήρησής του.
Τα στοιχεία αυτά δείχνουν την παρουσία καπνού στην καμπίνα στο ύψος των τουαλετών και κοντά στο πιλοτήριο, εξήγησε ένας ειδικός στο Γαλλικό Πρακτορείο AFP.
Ο ιστότοπος Avherald που ασχολείται με θέματα της αεροπορίας είχε αποκαλύψει πως το αεροπλάνο είχε μεταδώσει αυτόματα μηνύματα ACARS σύμφωνα με τα οποία υπήρξε καπνός στις τουαλέτες και μετά στα ηλεκτρονικά και τα ηλεκτρικά συστήματα και τα συστήματα πληροφορικής του αεροπλάνου, που βοηθούν στη διακυβέρνησή του, και στη συνέχεια μια βλάβη του FCU (Flight Control Unit), του πίνακα ελέγχου του αυτόματου πιλότου.
Ενώ υποδηλώνουν μια πιθανή φωτιά, η σχετικά σύντομη διαδοχή των δεδομένων δεν δίνει πληροφορίες για τις προσπάθειες του πιλότου να ελέγξει το αεροσκάφος ούτε δείχνει αν αυτό έπεσε ολόκληρο ή διαλύθηκε την ώρα της πτήσης, δήλωσαν στο Reuters δύο εμπειρογνώμονες στην ασφάλεια των πτήσεων.
Όταν ερωτήθηκε σχετικά με τις πληροφορίες αυτές, η Airbus δεν έκανε κανένα σχόλιο.