Έρευνα: Το 75% των Ευρωπαίων οδηγών παραδέχονται ότι δεν ακολουθούν πάντα τον ΚΟΚ

Έρευνα: Τo 75% των Ευρωπαίων οδηγών παραδέχονται ότι δεν ακολουθούν πάντα τον ΚΟΚ Facebook Twitter
ΠΗΓΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ / PIXABAY
0

Τo 75% των Ευρωπαίων οδηγών παραδέχονται ότι δεν ακολουθούν πάντα τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Εντύπωση προκαλεί ότι υπάρχει ένας συσχετισμός μεταξύ των οδηγών που επιδεικνύουν παραβατική συμπεριφορά και των ατόμων που αδιαφορούν για τα μέτρα υγειονομικής προστασίας. Έτσι, το 70% δηλώνει ότι δεν ακολουθούν πάντα τις οδηγίες υγείας (προληπτικά μέτρα, λουκέτα, απαγορεύσεις κυκλοφορίας κ.λπ.), ενώ το 30% των Ευρωπαίων υποστηρίζει ότι ακολουθεί πάντα τις οδηγίες για τη δημόσια υγεία και μόνο το 25% επισημαίνει ότι κάνει κάτι αντίστοιχο στην εφαρμογή του ΚΟΚ.

Τη διεξαγωγή της συγκεκριμένης έρευνας για το Βαρόμετρο Υπεύθυνης Οδήγησης πραγματοποίησε η Ipsos, όπου ρωτήθηκαν 2.400 άτομα ηλικίας 16 ετών και άνω, συμπεριλαμβανομένων 2.400 Γάλλων και τουλάχιστον 1.000 ατόμων από 10 ευρωπαϊκές χώρες (Γερμανία, Ισπανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ελλάδα, Ιταλία, Ολλανδία, Σλοβακία, Σουηδία).

Οι άνθρωποι που ακολουθούν τους κανόνες φαίνεται να παρακινούνται κυρίως από τους στόχους αυτών των κανόνων, δηλαδή την αποφυγή του κινδύνου ατυχήματος ή μόλυνσης. Σε όλες τις περιπτώσεις, ο φόβος των ποινών παίζει λιγότερο σημαντικό ρόλο. Ενώ οι Γάλλοι ανησυχούσαν περισσότερο για τη δική τους ασφάλεια στο δρόμο (33% έναντι 28% για οδηγίες υγείας), αυτό δεν ισχύει στον ίδιο βαθμό για τους υπόλοιπους Ευρωπαίους (26% για την τήρηση του κώδικα κυκλοφορίας έναντι 27% για την τήρηση των οδηγιών για τη δημόσια υγεία). Η εμπιστοσύνη για την τήρηση του ΚΟΚ δίνει κίνητρο να το εφαρμόσουν στο 30% των Ευρωπαίων οδηγών.

Το 88% των Ευρωπαίων οδηγών δηλώνει ότι οδηγεί μερικά χιλιόμετρα την ώρα πάνω από το επιτρεπτό όριο ταχύτητας, το 62% συνεχίζει να οδηγεί όταν το φανάρι είναι πορτοκαλί ή μόλις έχει γίνει κόκκινο, το 51% ξεχνά να χρησιμοποιήσει τα φλας όταν περνάει άλλα οχήματα ή αλλάζει κατεύθυνση και το 43% δεν σταματά εντελώς σε μια πινακίδα «stop». Ωστόσο, το 8% λέει ότι οδηγεί παρά το γεγονός ότι έχει υπερβεί το νόμιμο όριο του αλκοόλ στο αίμα, το 7% δηλώνει ότι παίρνει το τιμόνι μετά τη λήψη φαρμάκων που μπορεί να επηρεάσουν την ψυχική του υγεία ή να έχει υπνηλία, ενώ το 3% βγαίνει στο δρόμο μετά την χρήση ναρκωτικών.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φωτιά στο Λος Άντζελες: Η βίλα Γκετί και τα άλλα πολιτιστικά «διαμάντια» που κινδυνεύουν

Διεθνή / Φωτιά στο Λος Άντζελες: Η βίλα Γκετί και τα άλλα πολιτιστικά «διαμάντια» που κινδυνεύουν

Η βίλα Γκετί με τη συλλογή αρχαιοελληνικών αρχαιοτήτων, το ράντσο του Γουίλ Ρότζερς, το Eames House και άλλοι πολιτιστικοί θησαυροί του Λος Άντζελες κινδυνεύουν από τις καταστροφικές πυρκαγιές
LIFO NEWSROOM
Ο δισεκατομμυριούχος που κάθε αρχή του χρόνου συνάπτει ένα «προθανάτιο» συμβόλαιο με τον εαυτό του

Διεθνή / Ο δισεκατομμυριούχος που κάθε αρχή του χρόνου συνάπτει ένα «προθανάτιο» συμβόλαιο με τον εαυτό του

Αντί για στόχους ή αποφάσεις για το νέο έτος, ο επιχειρηματίας και επενδυτής Ron Shaich, επιδίδεται κάθε χρόνο τέτοιες μέρες στο αγαπημένο του τελετουργικό: «Τι μπορώ να κάνω», αναρωτιέται, «το οποίο θα σέβομαι κοιτάζοντας πίσω από το νεκροκρέβατό μου;»
LIFO NEWSROOM
Η ήττα της Ουκρανίας θα κόστιζε στις ΗΠΑ 800 δισ. δολάρια παραπάνω από το να τη βοηθήσει

Διεθνή / Ήττα της Ουκρανίας στον πόλεμο με την Ρωσία μπορεί να κοστίσει στις ΗΠΑ 800 δισ. δολάρια επιπλέον

Πώς μια τελική νίκη του Πουτιν μπορεί να αλλάξει ολόκληρη την Ευρώπη - Πώς τα πυρηνικά σχέδια της Μόσχας μπορεί να εκτοξεύσουν τις στρατιωτικές δαπάνες των ΗΠΑ στα $5,2 τρισ. - Ανάλυση του American Enterprise Institute
LIFO NEWSROOM