Έρευνα: Τα κόλπα των σούπερ μάρκετ για να ψωνίζουμε περισσότερα πράγματα

Έρευνα: Τα κόλπα των σούπερ μάρκετ για να ψωνίζουμε περισσότερα πράγματα Facebook Twitter
0

Σχεδόν σε όλους έχει συμβεί να βρισκόμαστε σε μια ουρά για το ταμείο του σούπερ μάρκετ και σχεδόν ενστικτωδώς να βάλουμε «εκτάκτως» στο καλάθι μας ένα πακέτο τσίχλες ή καραμέλες που έχουν τοποθετηθεί εκεί γύρω.

Για πολλούς, αυτό συμβαίνει συχνά κατά την αναμονή τους στην ουρά και αποτελεί μια «παρορμητική αγορά». Και μπορεί η απόφαση να πάρετε τις τσίχλες δίπλα από το ταμείο να μοιάζει αυθόρμητη, ωστόσο βασίζεται σε ένα προσεκτικά σχεδιασμένο χωροταξικό πλάνο γύρω από το που θα τοποθετηθεί στον χώρο το εκάστοτε προϊόν. 

Η εν λόγω σχεδίαση φαίνεται μάλιστα να αποδίδει καθώς στις ΗΠΑ τουλάχιστον, οι καταναλωτές ξόδεψαν έως και 6 δισεκατομμύρια δολάρια σε τέτοιου τύπου αγορές πέρσι, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς IRI.

«Η παρορμητική αγορά αντιπροσωπεύει μια πολύ, πολύ μεγαλύτερη συνιστώσα της καταναλωτικής συμπεριφοράς από ό,τι αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι», αναφέρει ο Τζέιμς Μπάροουζ, ο οποίος μελετά τα καταναλωτικά πρότυπα στη Σχολή Εμπορίου McIntire του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια. 

Τα σούπερ μάρκετ προσέχουν σχεδόν κάθε εκατοστό του φυσικού τους περιβάλλοντος για να επηρεάσουν τις αποφάσεις των καταναλωτών. Για παράδειγμα, τα γαλακτοκομικά τοποθετούνται συνήθως στο πίσω μέρος των καταστημάτων, αναγκάζοντας τους πελάτες να περπατήσουν στο χώρο για να αγοράσουν απλά ένα γάλα. Αυτό θα τους αναγκάσει να δουν στην πορεία και άλλα προϊόντα, που ενδεχομένως «νιώσουν» ότι χρειάζονται. 

Σε άλλο παράδειγμα, δεν είναι τυχαίο ότι οι σάλτσες ντομάτας βρίσκονται δίπλα στα ζυμαρικά, μια στρατηγική γνωστή ως «cross-merchandising». Τα κουτιά δημητριακών είναι συνήθως κοντά στο πάτωμα στο ύψος των ματιών των παιδιών, γεγονός που καθιστά ευκολότερο να παρασύρουν τους γονείς τους να τα αγοράσουν.

«Ο φωτισμός, η θερμοκρασία, η οργάνωση των ραφιών και των διαδρόμων, όλα αυτά έχουν ερευνηθεί και τελειοποιηθεί εκτενώς», δήλωσε η Μαριόν Νεστλ, επίτιμη καθηγήτρια διατροφής και τροφίμων στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. «Ο σκοπός είναι να κάνει τους ανθρώπους να αγοράζουν περισσότερα προϊόντα».

Με πληροφορίες από CNN

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλουν να μας εξαλείψουν»: Δύο έφηβες τρανς αθλήτριες αμφισβητούν το διάταγμα Τραμπ για τη συμμετοχή τους στα αθλήματα

Διεθνή / «Θέλουν να μας εξαλείψουν»: Δύο έφηβες τρανς αθλήτριες αμφισβητούν το διάταγμα Τραμπ για τη συμμετοχή τους στα αθλήματα

Μια αγωγή φαίνεται να είναι η πρώτη αμφισβήτηση της συνταγματικότητας ενός εκτελεστικού διατάγματος που αποκλείει τους τρανς αθλητές από τις ομάδες κοριτσιών και γυναικών
LIFO NEWSROOM
Η γερμανική ακροδεξιά θέλει να συμμαχήσει με τον Όρμπαν για «να διαλύσει την ΕΕ από μέσα»

Διεθνή / Η γερμανική ακροδεξιά θέλει να συμμαχήσει με τον Όρμπαν για «να διαλύσει την ΕΕ από μέσα»

«Το AfD θα ακολουθήσει το παράδειγμα της Ουγγαρίας, του μεγάλου μας προτύπου, εφόσον συμμετάσχουμε στην κυβέρνηση» δήλωσε η Βάιντελ, ενόψει των ομοσπονδιακών εκλογών της Γερμανίας στις 23 Φεβρουαρίου
LIFO NEWSROOM
Με νόμο του 1930 της «Μεγάλης Ύφεσης» των ΗΠΑ οι αμοιβαίοι δασμοί Τραμπ

Διεθνή / Με νόμο του 1930 της «Μεγάλης Ύφεσης» των ΗΠΑ οι αμοιβαίοι δασμοί Τραμπ

Ο εμπορικός νόμος του 1930 είναι περισσότερο γνωστός για τις μαζικές αυξήσεις των δασμών των ΗΠΑ και τα επακόλουθα αντίποινα που, σύμφωνα με τους οικονομικούς ιστορικούς, επιδείνωσαν τη Μεγάλη Ύφεση της δεκαετίας του 1930
LIFO NEWSROOM