Η αεροπορική πτήση μπορεί να κάνει κακό στο περιβάλλον, αλλά το ταξίδι με τρένο στην Ευρώπη δεν είναι ιδιαίτερα συμφέρον για την τσέπη, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει το Politico, τα σιδηροδρομικά ταξίδια εντός της ηπείρου παραμένουν 71% πιο ακριβά από τα αεροπορικά, σύμφωνα με έρευνα της Greenpeace. Η εν λόγω έκθεση συνέκρινε τις τιμές των αεροσκαφών και των τρένων σε 112 ευρωπαϊκές ταξιδιωτικές διαδρομές και διαπίστωσε ότι το ταξίδι στον σιδηρόδρομο ήταν φθηνότερο από μια αεροπορική πτήση μόνο σε 23 περιπτώσεις. Ως αποτέλεσμα, παρά το γεγονός ότι οι πτήσεις παράγουν περισσότερα αέρια θερμοκηπίου από τα ταξίδια με τρένο, οι άνθρωποι συχνά επιλέγουν το πρώτο.
Αν και στην Πολωνία, τα ταξίδια με τρένο κοστίζουν το μισό από τα αντίστοιχα με αεροπλάνο, η Βρετανία είναι η πιο ακριβή χώρα για να πας κάπου με τον σιδηρόδρομο, με τους ταξιδιώτες να πληρώνουν τέσσερις φορές παραπάνω από όσα θα έδιναν για ένα εισιτήριο με αεροπλάνο. Για παράδειγμα, το ταξίδι από τη Βαρκελώνη στο Λονδίνο με τρένο κοστίζει περίπου 384 ευρώ, ενώ μια πτήση με το αντίστοιχο δρομολόγιο μπορεί να φτάσει -σε ελάχιστη τιμή- έως και τα 12,99 ευρώ, σύμφωνα με την έρευνα.
Η διαδρομή Βαρκελώνη-Λονδίνο είναι η τρίτη πιο πολυταξιδεμένη γραμμή μικρής απόστασης στην Ευρώπη και αν τα ταξίδια του συγκεκριμένου δρομολογίου γίνονταν, αντί αεροπλάνου, με τρένο «θα γλιτώναμε από 461.000 τόνους επιβλαβών αερίων του θερμοκηπίου, ισοδύναμα με τις ετήσιες εκπομπές 303.000 αυτοκινήτων», διαπιστώνει η μελέτη.
Σύμφωνα με την Greenpeace, «λόγω των «επιδοτήσεων από τις οποίες επωφελούνται οι αεροπορικές εταιρείες, μπορούν να προσφέρονται αδικαιολόγητα χαμηλές τιμές στις πτήσεις». Είναι χαρακτηριστικό πως το 80% από τα δρομολόγια που αναλύθηκαν στη μελέτη εκτελούνται από αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους.
Το ταξίδι στην Ευρώπη με τρένο είναι επίσης πιο περίπλοκο, καθώς οι επιβάτες πρέπει να κάνουν κράτηση εισιτηρίων από διαφορετικούς φορείς σε διάφορες χώρες εκ των προτέρων.
Από την πλευρά της η Greenpeace, για να κάνει τα ταξίδια πιο φιλικά και οικονομικά προσιτά, απαιτεί την καθιέρωση ενός «ευρωπαϊκού εισιτηρίου» που θα ισχύει για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Με πληροφορίες από Politico