Ντέρμπι μεταξύ των οπαδών της Μαρσέιγ και της Παρί Σεν Ζερμέν και στη μέση ένα διάσημο απεριτίφ.
Το θολό απεριτίφ Ricard Pastis με γεύση γλυκάνισου αφήνει μια επίγευση πιο πικρή από ό,τι ήθελαν οι δημιουργοί του στο στόμα ορισμένων ποδοσφαιρόφιλων στη νότια πόλη της Μασσαλίας.
Οι οπαδοί της Μαρσέιγ, της ποδοσφαιρικής ομάδας της πόλης, εξέφρασαν την οργή τους μετά την ανακοίνωση του γίγαντα αλκοολούχων ποτών Pernod Ricard με έδρα την Προβηγκία ότι συνάπτει εταιρική σχέση με την παραδοσιακή αθλητική αντίπαλο της Μασσαλίας, την Παρί Σεν Ζερμέν.
«Είναι μια μαχαιριά στην πλάτη, τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο», δήλωσε ένας οπαδός της Μασσαλίας στο X. “Δεν έχω λόγια”, δήλωσε ένας άλλος. «Πότε ο αμπελώνας του Μπορντό θα είναι χορηγός της Toulouse FC ή τα bouchons της Λυών (σ.σ. εστιατόρια που σερβίρουν παραδοσιακά φαγητά της Λυών) θα είναι χορηγοί της Saint-Étienne;». Το ρούμι θα ήταν ένα απολύτως αποδεκτό απεριτίφ στο μέλλον, πρότειναν.
«Η Μασσαλία αξίζει κάτι καλύτερο από μάρκες που πουλάνε την ψυχή τους για ευρώ του Κατάρ», δήλωσε ένας άλλος υποστηρικτής.
Η Μαρσέιγ και η PSG, οι μοναδικοί γαλλικοί σύλλογοι που έχουν κατακτήσει μεγάλα ευρωπαϊκά τρόπαια, μοιράζονται μια έντονη αντιπαλότητα από τη δεκαετία του 1970, αν και η PSG έχει αρχίσει να κυριαρχεί στη Ligue 1 από τότε που εξαγοράστηκε από τον εμίρη του Κατάρ το 2011.
Με αφορμή την είδηση της σύνδεσης της μάρκας, ένας οπαδός έγραψε εκ νέου τους στίχους ενός παραδοσιακού τραγουδιού για ποτό αφιερωμένο στο Pastis 51 της Pernod Ricard, 51 je t'aime. «Συνήθιζες να κυριαρχείς στα μπαρ μας σε όλα τα apéros», ανέφεραν οι στίχοι που μοιράστηκαν σε λογαριασμούς θαυμαστών της Marselle. «Τώρα σας σερβίρουν σε ένα γήπεδο γεμάτο φασίστες». Πρόκειται για μια αναφορά στις πολιτικές τάσεις της μεγαλύτερης ομάδας οπαδών της PSG που κυριαρχούσε στο γήπεδο Parc des Princes στο Παρίσι τη δεκαετία του 1990.
Ο Paul Ricard επινόησε το πρώτο ποτό pastis μετά την απαγόρευση του 1915 του πιο ισχυρού αψέντι, το οποίο θεωρήθηκε ότι προκαλούσε παραισθήσεις και τρέλα. Περιέχοντας ως βασικό συστατικό τον αστεροειδή γλυκάνισο, το pastis κυκλοφορεί στην αγορά ως έτοιμο ποτό από το 1932 και παραδοσιακά σερβίρεται αραιωμένο με αναλογία πέντε μέρη νερό προς ένα μέρος αλκοόλ.
Το μπλε-κίτρινο λογότυπο στα μπουκάλια της Ricard υποτίθεται ότι είναι εμπνευσμένο από τον ουρανό και τον ήλιο που φαίνονται από τη Μασσαλία, όπου η εταιρεία αλκοολούχων ποτών εξακολουθεί να έχει την έδρα της και την οποία χαρακτηρίζει, στις διαφημίσεις της, ως «την καλύτερη πόλη στον κόσμο (σύμφωνα με τους κατοίκους της Μασσαλίας)».
Σε απάντηση στην οργή των οπαδών, εκπρόσωπος της Pernod Ricard δήλωσε στον περιφερειακό ραδιοφωνικό σταθμό France Bleu Provence ότι υπήρξε «έλλειψη κατανόησης» σχετικά με τη φύση της εταιρικής σχέσης- η εταιρεία από την Προβηγκία συνδέθηκε με τον παρισινό σύλλογο όχι ως παραγωγός pastis αλλά ως παγκόσμια μάρκα ποτών στην οποία ανήκουν επίσης η βότκα Absolut, το ουίσκι Jameson, το τζιν Beefeater, το λικέρ Malibu και οι σαμπάνιες Mumm και Perrier-Jouët.
Η τετραετής συμφωνία μεταξύ της Pernod Ricard και της PSG σημαίνει ότι η εταιρεία ποτών θα είναι ο μοναδικός προμηθευτής σαμπάνιας και αλκοολούχων ποτών του συλλόγου, αλλά όχι χορηγός της φανέλας. Ο «νόμος Évin», ο οποίος ρυθμίζει το μάρκετινγκ αλκοόλ στη Γαλλία, απαγορεύει τη διαφήμιση για χορηγία οποιουδήποτε ποτού με περιεκτικότητα σε αλκοόλ άνω του 1,2%.
«Είναι προδοσία», δήλωσε ένας οπαδός της Μαρσέιγ, ο Thibault, στο TF1 info. «Καταλαβαίνουμε τα πολιτικά, εμπορικά και εμπορικά ζητήματα», παραδέχτηκε, ενώ παραπονέθηκε ότι οι σύγχρονες μάρκες τείνουν να ξεχνούν από πού προέρχονται. «Δεν θα αλλάξει τίποτα κατά τη διάρκεια των ωρών του απεριτίφ», είπε. «Θα μιλήσουμε γι' αυτό στον επόμενο αγώνα, ίσως το μποϊκοτάρουμε μία, δύο φορές, αλλά μετά θα το ξεχάσουμε γρήγορα».
Με πληροφορίες από The Guardian