Το αεροδρόμιο του Χίθροου ζήτησε συγγνώμη για το χάος που έχουν προκαλέσει οι καθυστερήσεις και οι ακυρώσεις. Όμως, προειδοποίησε ότι μπορεί να αναγκαστεί να ζητήσει από τις αεροπορικές εταιρείες να ακυρώσουν περισσότερες πτήσεις, καθώς πασχίζει να αντιμετωπίσει την ανάκαμψη της ζήτησης για ταξίδια.
Οι επιβάτες στο Χίθροου, αλλά και τα αεροδρόμια του Γκάτγουικ, του Μπέρμιγχαμ και του Μάντσεστερ μεταξύ άλλων στη Βρετανία, έχουν αναφέρει επίμονα προβλήματα με τεράστιες ουρές για να περάσουν από έλεγχο, χαμένες βαλίτσες. Συχνή είναι και η αποτυχία των αεροδρομίων να παράσχουν βοήθεια σε επιβάτες με κινητικά προβλήματα, με συνέπεια να περιμένουν για ώρες σε άδεια αεροπλάνα.
Τον Ιούνιο ταξίδεψαν μέσω του Χίθροου 6 εκατομμύρια επιβάτες και 25 εκατ. το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, ανακοίνωσε το αεροδρόμιο σήμερα. Αξίζει να σημειωθεί ότι όλο το 2021 μέσω του Χίθροου ταξίδεψαν 19,4 εκατομμύρια άνθρωποι.
«Παρά τις καλύτερες προσπάθειές μας, έχουν υπάρξει περίοδοι τις τελευταίες εβδομάδες κατά τις οποίες το επίπεδο των υπηρεσιών δεν ήταν αποδεκτό, με μεγάλες ουρές, καθυστερήσεις για τους επιβάτες με περιορισμένη κινητικότητα, βαλίτσες να μην ταξιδεύουν με τους επιβάτες ή να φτάνουν αργά. Θέλουμε να απολογηθούμε σε όποιους επιβάτες έχουν επηρεαστεί από αυτό», ανέφερε ανακοίνωση του αεροδρομίου.
Ακόμη σημείωσε ότι θα «αξιολογήσει προσεκτικά» τις περικοπές του καλοκαιρινού προγράμματος των εταιρειών, καθώς η βρετανική κυβέρνηση προωθεί μέτρο που θα επιτρέπει στις αεροπορικές την ακύρωση πτήσεων χωρίς να χάνουν τα δικαιώματα πρόσβασης σε αεροδρόμια.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Χίθροου, Τζον Χόλαντ- Κέι προειδοποίησε ότι μπορεί να ζητήσει από τις αεροπορικές εταιρείες να ακυρώσουν περισσότερες πτήσεις, αν πιστεύει ότι τα προγράμματα παραμένουν υπερβολικά φιλόδοξα και ότι υπάρχει η πιθανότητα να οξύνουν το χάος.
«Θα επανεξετάσουμε τις αλλαγές των προγραμμάτων που έχουν υποβάλει οι αεροπορικές εταιρείες, μετά την απαίτηση της κυβέρνησης να ελαχιστοποιηθεί η αναστάτωση για τους επιβάτες αυτό το καλοκαίρι και θα τους ζητήσουμε να προχωρήσουν σε περαιτέρω ενέργειες αν είναι απαραίτητο», δήλωσε. «Θέλουμε όσοι ταξιδεύουν μέσω του Χίθροου να είναι σίγουροι ότι θα έχουν ένα ασφαλές και αξιόπιστο ταξίδι», συμπλήρωσε.
Τα προβλήματα στα αεροδρόμια έχουν προκληθεί εν μέρει εξαιτίας της αδυναμίας τους να προσλάβουν αρκετούς υπαλλήλους, έπειτα από τις περικοπές στους μισθούς και τις μειώσεις των θέσεων εργασίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Την προηγούμενη εβδομάδα η British Airways επανέφερε τις αμοιβές για το προσωπικό του check-in στο Χίθροου στα προ πανδημίας επίπεδα, έπειτα από απειλές για κινητοποιήσεις.
Παρότι προετοιμάζεται για την ανάκαμψη των ταξιδιών από τον Νοέμβριο, το Χίθροου παραδέχθηκε ότι δεν θα φτάσει σε προ πανδημίας επίπεδα στελέχωσης μέχρι τα τέλη Ιουλίου, κάτι που δείχνει ότι θα μπορούσαν να συνεχιστούν τα προβλήματα τις επόμενες εβδομάδες.
Με πληροφορίες από Guardian