Στο εξώφυλλο της αμερικανικής Vogue για τον Αύγουστο 2024 φιγουράρει η Πρώτη Κυρία των ΗΠΑ, Τζιλ Μπάιντεν, σε μία συγκυρία πολύ σημαδιακή για την αμερικανική πολιτική σκηνή.
Στο απόηχο του καταστροφικού για τον Μπάιντεν debate της 27ης Ιουνίου, η Τζιλ Μπάιντεν επικρίθηκε ευρέως στα social media για το πώς αντιμετωπίζει τον πρόεδρο των ΗΠΑ. Πολλοί είναι εκείνοι που την κατηγορούν πως είναι οι δικές της φιλοδοξίες που κρατούν τον Τζο Μπάιντεν στην κούρσα για τις εκλογές του Νοεμβρίου, παρά τις φωνές που ζητούν την παραίτησή του.
Περιγράφοντας το εξώφυλλο της Vogue με την Τζιλ Μπάιντεν, η Washington Post γράφει: «Η εικόνα μοιάζει ιερή: Με ένα λευκό κοστούμι Ralph Lauren - από το πολυτελές χέρι της αυτοκρατορίας του Αμερικανού σχεδιαστή που εμφανίζεται συχνά στην γκαρνταρόμπα της πρώτης κυρίας - η Τζιλ Μπάιντεν, στο δεύτερο εξώφυλλό της για τη Vogue από τότε που ο σύζυγός της Τζο Μπάιντεν ανέλαβε τα καθήκοντά του το 2020, κοιτάζει προς τα πάνω , προβάλλοντας ένα μείγμα δύναμης και ελπίδας, σε μια φωτογραφία του βετεράνου φωτογράφου μόδας Norman Jean Roy».
Οι γυναίκες στην πολιτική και στα μέσα ενημέρωσης φορούν λευκά πολύ συχνά και για πολλούς λόγους που παύει να σημαίνει πολλά πια, συνεχίζει τη σκωπτική της ανάλυση η Post, γράφοντας πως στη συγκεκριμένη περίπτωση ωστόσο, η Τζιλ Μπάιντεν δείχνει αφοσιωμένη, αλλά όχι αλαζονική. «Καθαρή. Σωτήρια, ακόμη και: ως το μόνο άτομο που ακούει αληθινά ο σύζυγός της. Εκείνη που μπορεί να τον πείσει αν θα πρέπει να προχωρήσει με την εκστρατεία εν μέσω βαθιάς κρίσης μετά το debate ή να παραμερίσει». Ο τίτλος του άρθρου στην Washington Post είναι ενδεικτικός: «Η Τζιλ Μπάιντεν είναι το εξώφυλλο της Vogue. Τι timing», με υπότιτλο: «Η πρώτη κυρία στο εξώφυλλο της Vogue για τρίτη φορά και παρουσιάζεται από το περιοδικό ως σωτήρας της μοίρας της χώρας».
Είναι μια εντυπωσιακή, συναρπαστικά εκτός χαρακτήρα εικόνα στην προσωπική αφήγηση, τόσο για το περιοδικό όσο και για την πρώτη κυρία και αναμένεται να αποθαρρύνει τους επικριτές του προέδρου: Οι άνθρωποι θυμώνουν πάντα με τη θέα των ακριβών ρούχων, ξεχνώντας την εμβέλεια και τις δυνατότητες που έχουν για την εικόνα ενός προσώπου περιοδικά όπως η Vogue, την ώρα που οι θρησκευτικοί τόνοι είναι πολύ έντονοι.
Ταυτόχρονα, όμως, αυτή μπορεί να είναι η πιο ακριβής εικόνα της Τζιλ Μπάιντεν μέχρι στιγμής, για το τι σημαίνει εκείνη για τον σύζυγό της και — καλώς και κακώς — για το κόμμα της, επισημαίνει η Washington Post.
«Εμείς θα αποφασίσουμε το μέλλον μας», γράφει το εξώφυλλο - μια δήλωση που προφανώς προοριζόταν ως δήλωση δύναμης μέσω της ενότητας - καθώς η συνέντευξη και η φωτογράφιση πραγματοποιήθηκαν τον Απρίλιο. Η δήλωσή της όμως, με βάση τη σημερινή της ανάγνωση υπονοεί την επιλογή που πρέπει να κάνουν ο πρόεδρος και η σύζυγός του τους επόμενους μήνες. «Πρέπει ο Μπάιντεν να παραιτηθεί ή η απάντηση στην καταστροφική του απόδοση στο debate θα είναι άλλο ένα παράδειγμα υποτίμησης των μέσων ενημέρωσης από τον ίδιο;», διερωτάται η Washington Post. Μια σημείωση με πλάγιους χαρακτήρες στην κορυφή του άρθρου σημειώνει ότι η δημοσιογράφος, Μάγια Σίνγκερ, μίλησε ξανά με τον Μπάιντεν την ημέρα πριν από τη δημοσίευση του άρθρου στο διαδίκτυο και ότι είπε ότι το ζευγάρι «δεν θα αφήσει αυτά τα 90 λεπτά να καθορίσουν τα τέσσερα χρόνια που θα είναι ήταν πρόεδρος. Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε».
Αυτή είναι μια ασυνήθιστη στιγμή τόσο για το περιοδικό όσο και για τον Μπάιντεν. Ενώ η Μισέλ Ομπάμα εμφανίστηκε σε τρία εξώφυλλα της Vogue — ένα κατά την πρώτη θητεία του συζύγου της, τον Μάρτιο του 2009 και δύο κατά τη δεύτερη περίοδο του συζύγου της, τον Απρίλιο του 2013 και τον Δεκέμβριο του 2016 — αυτή είναι η πρώτη φορά που μια πρώτη κυρία εμφανίστηκε σε δύο εξώφυλλα κατά τα πρώτα τέσσερα χρόνια προεδρίας του συζύγου της, καθώς η πρώτη ήταν τον Ιούνιο του 2021. Τεχνικά, είναι η τρίτη φορά που η Τζιλ Μπάιντεν εμφανίζεται στο εξώφυλλο της Vogue: τον Νοέμβριο του 2022, όταν η κόρη του Χάντερ Μπάιντεν, Ναόμι Μπάιντεν παντρεύτηκε στον Λευκό Οίκο, η Vogue φωτογράφισε την πρώτη κυρία και την εγγονή της στις γαμήλιες εκδηλώσεις.
Στο πρώτο της εξώφυλλο στη Vogue, η Τζιλ Μπάιντεν φόρεσε ένα πιο μποέμ φλοράλ φόρεμα και χαμογελούσε. Στο δεύτερο, ήταν αγκαλιά με την εγγονή της. Την τοποθέτησαν ως δασκάλα, ως γιαγιά (ή ακόμα, απουσία της μητέρας της Naomi Biden, Kathleen Buhle, στο ψηφιακό εξώφυλλο, ως μητριάρχη), μια εργαζόμενη γυναίκα, μια προσιτή φιγούρα. Ένα απλό άτομο.
«Στο τωρινό εξώφυλλο όμως, μοιάζει περισσότερο με σύμβολο. Η πόζα και η όψη της, για να μην αναφέρουμε το χρώμα του φορέματός της, θυμίζουν θρησκευτικούς πίνακες αγίων που κοινωνούν με την ανώτερη δύναμή τους: επιλεγμένες, αλλά υποταγμένες σε ένα κάλεσμα που απαιτεί να αφήσουν στην άκρη τις δικές τους ανάγκες. Δύο μικρές μπλε σφαίρες —της κοσμηματοπώλη από το Λος Άντζελες, Irene Neuwirth, που φτιάχνει παιχνιδιάρικα κοσμήματα με υπερφυσική λάμψη— λάμπουν στους λοβούς των αυτιών της, αναδεικνύοντας τα μπλε μάτια της», γράφει επικριτικά η Post.
Η εφημερίδα παρατηρεί ακόμα ότι η Μελάνια Τραμπ δεν φιλοξενήθηκε ποτέ σε εξώφυλλο στη Vogue κατά τα τέσσερα χρόνια της θητείας του συζύγου της - μια απόφαση που πυροδότησε ισχυρισμούς για τη μόδα και τις προκαταλήψεις των μέσων ενημέρωσης.
Με πληροφορίες από Washington Post