Μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στη Βρετανία άρχισαν να δοκιμάζουν ένα αυτοματοποιημένο σύστημα επαλήθευσης ηλικίας κατά την αγορά αλκοόλ.
Η δοκιμαστική χρήση θα χρησιμοποιεί κάμερες που μπορούν να υπολογίσουν την ηλικία κάθε πελάτη.
Την πρωτοβουλία ανακοίνωσε το υπουργείο Εσωτερικών για να βοηθήσει στην πώληση αλκοόλ.
Asda, Co-op και Morrisons έχουν αρχίσει να εγκαθιστούν το σύστημα σε συγκεκριμένα καταστήματα, ενώ η συγκεκριμένη τεχνολογία χρησιμοποιείται ήδη στο κατάστημα χωρίς ταμεία της Aldi στο Λονδίνο.
Εάν οι πελάτες συναινέσουν, η κάμερα θα μαντεύει την ηλικία τους, χρησιμοποιώντας αλγόριθμους που έχουν εκπαιδευτεί σε μια βάση δεδομένων ανώνυμων προσώπων.
Αν κρίνει ότι είναι κάτω των 25 ετών, θα πρέπει να επιδείξουν ταυτότητα σε κάποιο μέλος του προσωπικού.
Ο Robin Tombs, διευθύνων σύμβουλος της Yoti, εταιρείας που παρέχει την τεχνολογία, ξεκαθάρισε πως δεν πρόκειται για αναγνώριση προσώπου που προσπαθεί να αντιστοιχίσει μεμονωμένα πρόσωπα με εκείνα μιας βάσης δεδομένων.
Επιπλέον το σύστημα δεν θα διατηρεί τις εικόνες που τραβάει.
Δοκιμασμένος σε περισσότερα από 125.000 πρόσωπα ηλικίας 6-60 ετών, ο αλγόριθμος, κατά μέσο όρο, μάντεψε την ηλικία τους με απόκλιση 2,2-1,5 ετών στις ηλικίες 16-20.
Ο Geri Hebberd, διευθυντής της Asda δήλωσε ότι το σούπερ μάρκετ είναι ενθουσιασμένο για τη δοκιμή της τεχνολογίας και «ανυπομονεί να δει τι πιστεύουν οι πελάτες».
Το 2020, όταν 18 καταστήματα Co-op δοκίμασαν ένα σύστημα αναγνώρισης προσώπου της start-up Facewatch, το οποίο ειδοποιούσε το προσωπικό για πελάτες με ιστορικό «κλοπής ή αντικοινωνικής συμπεριφοράς», είχαν ξεσπάσει αντιδράσεις.
Την ίδια στιγμή, η Sainsbury's δοκίμασε έναν κρυφό ανιχνευτή τεχνητής νοημοσύνης που έστελνε βίντεο στο προσωπικό ασφαλείας εάν οι πελάτες έκλεβαν ένα αντικείμενο.
Με πληροφορίες από BBC