Το φως, τα παράθυρα και τα ασυνήθιστα κοντινά πλάνα του στα πρόσωπα των πρωταγωνιστών του ήταν μερικά από τα σκηνοθετικά ευρήματα με τα οποία ο Φράνκο Τζεφιρέλλι υπέγραφε τις κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές του.
Εδώ και χρόνια είναι γνωστό ότι με την υπερδημοφιλή σειρά του "Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ" εξάντλησε τη χρήση όλων αυτών των ευρημάτων: ειδικά από τον Ρόμπερτ Πάουελ, τον ηθοποιό που υποδύεται τον Θεάνθρωπο στη συγκεκριμένη σειρά, είχε την απαίτηση να μην ανοιγοκλείνει σχεδόν καθόλου τα μάτια του κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων.
Άλλωστε, αυτά τα μεγάλα, καταγάλανα και μονίμως εκστατικά ανοιχτά μάτια ήταν που έπεισαν τον σκηνοθέτη να τον επιλέξει για τον ρόλο και να παίξει με το βλέμμα του όσο μπορούσε. Με το φως, με τις σκιάσεις, με τα κοντινά πλάνα, με το λευκό eyeliner που έκανε ακόμη πιο αλλόκοσμο το βλέμμα του ηθοποιού.
Έτσι, όσοι γνωρίζουν, λένε ότι καθ' όλη τη διάρκεια της τηλεοπτικής σειράς, μόνο δύο σκηνές υπάρχουν κατά τις οποίες ο ηθοποιός κλείνει εντελώς τα μάτια του: μία κατά τη διάρκεια της Ανάστασης της κόρης του Ιάειρου και μία κατά τη διάρκεια της προσευχής του πριν βρεθεί να περιπλανιέται μιλώντας στον Πατέρα του, στο όρος των Ελαιών...
σχόλια