Στις ΗΠΑ θα επιχειρηθεί η «αποκρυπτογράφηση» του ενός από τα «μαύρα κουτιά» του αεροσκάφους που συνετρίβη στη Νότια Κορέα.
Λόγω των ζημιών που έχει υποστεί η συσκευή, είναι αδύνατη η εξαγωγή δεδομένων από τους ειδικούς στη Νότια Κορέα κι έτσι η προσπάθεια αυτή θα γίνει στις ΗΠΑ. Από το άλλο «μαύρο κουτί» του Boeing 737-800 που συνετρίβη πριν από τρεις ημέρες στη Μουάν, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 179 από τους 181 επιβαίνοντες, έχουν ήδη ανακτηθεί οι πληροφορίες.
Το «μαύρο κουτί» που θα σταλεί στις ΗΠΑ είναι ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης. Όπως ανακοίνωσε σήμερα ο υφυπουργός Πολιτικής Αεροπορίας Τζου Τζονγκ-γουάν, «έχει υποστεί ζημιές και αποφασίσθηκε σήμερα να μεταφερθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες για ανάλυση σε συνεργασία» με τους Αμερικανούς ερευνητές.
Επιθεωρούνται όλα τα Boeing 737-800 της Νότιας Κορέας
Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή αρμόδιο για την πολιτική αεροπορικής ασφαλείας, τον Γιου Κιέονγκ-σου, η επιθεώρηση όλων των Boeing 737-800 που χρησιμοποιούνται από εθνικές αεροπορικές εταιρείες, «επικεντρώνεται κυρίως στο σύστημα προσγείωσης», καθώς αυτό του αεροπλάνου που συνετρίβη «δεν άνοιξε σωστά» πριν από τη συντριβή.
Το πρωί της Κυριακής, αυτό το Boeing της νοτιοκορεατικής εταιρείας χαμηλού κόστους Jeju Air, προερχόμενο από την Μπανγκόκ, προσγειώθηκε με την κοιλιά στη Μουάν (νοτιοδυτική Νότια Κορέα) και έπεσε σ' ένα τοίχο από μπετόν στο τέλος του διαδρόμου.
Συνολικά έχασαν τη ζωή τους 179 από τους 181 επιβαίνοντες, μόνο μια αεροσυνοδός και ένας ιπτάμενος φροντιστής επέζησαν της καταστροφής, η οποία είναι το χειρότερο αεροπορικό δυστύχημα που έχει σημειωθεί στο έδαφος της Νότιας Κορέας.
Ανακτήθηκαν οι καταγραφές των συνομιλιών στο πιλοτήριο
Οι ερευνητές που αναπτύχθηκαν επιτόπου εξήγαγαν τα πρώτα δεδομένα από το άλλο μαύρο κουτί, αυτό που περιέχει καταγεγραμμένες τις συνομιλίες μέσα στο πιλοτήριο, είχε αναφέρει νωρίτερα ο Τζου.
Η μελέτη αυτού του μαύρου κουτιού αναμένεται ότι θα επιτρέψει να γίνουν γνωστές οι τελευταίες επικοινωνίες των πιλότων.
Οι επικρίσεις επικεντρώνονται ωστόσο στην αρχιτεκτονική του αεροδρομίου και ιδιαίτερα στην παρουσία του σταθερού εμποδίου πάνω στο οποίο συνετρίβη το αεροπλάνο.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ