Σε ένα βίντεο, ένας νεαρός παίρνει ένα ψαλίδι, κόβει μία τσάντα Prada αξίας 2.200 δολαρίων και της βάζει φωτιά. Ο ίδιος άνθρωπος σε άλλο βίντεο καταστρέφει τη χαρακτηριστική κόκκινη σόλα σε μία μαύρη γόβα στιλέτο Christian Louboutin ενώ σε ένα τρίτο βίντεο σκίζει με λεπίδα μία τσάντα Louis Vuitton.
Αυτός είναι ο κόσμος του χρήστη Tanner Leatherstein στο TikTok, ο οποίος έχει περισσότερους από 950.000 ακόλουθους. Ο Leatherstein, του οποίου το πραγματικό όνομα είναι Volkan Yilmaz, έχει προκαλέσει εντύπωση στα social media κάνοντας ακριβώς αυτό: «σφαγιάζοντας» με μανία ακριβά δερμάτινα αντικείμενα διάσημων οίκων. Ο λόγος, λέει ο ίδιος μιλώντας στους New York Times, είναι για να δείξει στους followers του την πραγματική ποιότητα των υλικών και τη δεξιοτεχνία και στη συνέχεια να αναλύσει πόσο μπορεί να κόστισε η κατασκευή του αντικειμένου.
«Σε πολλές περιπτώσεις, οι εκτιμήσεις μου είναι περίπου το ένα δέκατο από αυτό που λέει η τιμή» λέει ο ίδιος. Ο 37χρονος Volkan Yilmaz μίλησε για τη δια βίου εμμονή του με το δέρμα, πόσα ξοδεύει σε προϊόντα πολυτελείας για την πλατφόρμα του και τι πρέπει να αναζητούν οι άνθρωποι όταν αγοράζουν νέα δερμάτινα είδη.
Στην ερώτηση για το πότε ξεκίνησε η αγάπη του για τα δερμάτινα είδη, ο ίδιος απάντησε ότι η οικογένειά του είχε ένα βυρσοδεψείο στην Τουρκία, «έτσι γεννήθηκα μέσα στην επιχείρηση. Γύρω στις 11, μαύρισα πέντε προβιές για να φτιάξω το πρώτο μου δερμάτινο μπουφάν. Ενώ ήμουν στο κολέγιο στην Κωνσταντινούπολη, δούλευα στο βυρσοδεψείο, μετά πήγα στην Κίνα για να μάθω για τις εισαγωγές και τις εξαγωγές δερμάτων και μετά στο Τουρκμενιστάν. Το 2009, κέρδισα το λαχείο της πράσινης κάρτας των ΗΠΑ και μετακόμισα στο Σικάγο. Οδηγούσα ταξί και πήρα MBA από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόις, μετά εργάστηκα ως σύμβουλος διαχείρισης, κάτι που με έκανε να νιώθω ότι πεθαίνω μέσα μου. Πάντα είχα εμμονή με το δέρμα, έτσι άρχισα τη δική μου επωνυμία, που ονομάζεται Pegai. Διδάχθηκα για το σχέδιο από το YouTube και ήμουν οδηγός της Uber για να τα βγάλω πέρα. Το 2019, μόλις ξεκίνησε η επιχείρηση, μετακόμισα στο Ντάλας».
Γιατί ξεκίνησε να σκίζει τσάντες διάσημων οίκων;
Πολλοί του ζητούσαν πάντα να αξιολογήσει το δέρμα στα ρούχα τους και τις τσάντες τους και αυτό τον έκανε να συνειδητοποιήσει ότι οι άνθρωποι στην πραγματικότητα δεν γνωρίζουν για τον τρόπο προέλευσης ή χρήσης του δέρματος και είναι καχύποπτοι σχετικά με τις σημάνσεις στα πολυτελή δερμάτινα προϊόντα. «Άρχισα λοιπόν να κάνω μερικά βίντεο για να απαντήσω στις ερωτήσεις τους. Δεν περίμενα αυτή την απήχηση ωστόσο» λέει.
Η βασική ερώτηση όμως είναι μία «Μα γιατί κόβει τις πανάκριβες τσάντες;». «Όταν άρχισα να τεμαχίζω τσάντες, ήθελα να δείξω ότι η τιμή δεν αφορούσε πραγματικά το δέρμα ή τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, αλλά αφορούσε κυρίως τη συνθήκη που σχετίζεται με μια εταιρεία. Πολλοί άνθρωποι υποθέτουν αυτόματα ότι αν είναι ακριβό, πρέπει να είναι καλό.» απαντά ο Yilmaz.
Η πρώτη δερμάτινη τσάντα που κατέστρεψε
Ο 37χρονος αφηγήθηκε και την ιστορία με την πρώτη τσάντα που έκοψε. Ήταν ένας χαρτοφύλακας Louis Vuitton. «Η Louis Vuitton είναι μια από τους πιο διάσημους οίκους στον κόσμο, αλλά πολλοί άνθρωποι δεν γνωρίζουν ότι το εμβληματικό μονόγραμμα LV είναι στην πραγματικότητα καμβάς. Το πρώτο βίντεο που έγινε viral ήταν με ένα μικρό πορτοφόλι αξίας 1.200 δολαρίων από τη Chanel. Από εκεί και πέρα, τα αιτήματα για την παρουσίαση διαφορετικών οίκων έγιναν ασταμάτητα» λέει ο ίδιος.
Αυτό που ψάχνει κόβοντας τις τσάντες είναι η ποιότητα του δέρματος, όπως λέει. Καίει το δέρμα για να εκτιμήσει με ποια διαδικασία έχει χρησιμοποιηθεί. Μετά κοιτάζει τη δεξιοτεχνία, η οποία αντικατοπτρίζεται στη ραφή, το υλικό και την κατασκευή. «Μια τσάντα μπορεί να φαίνεται καλή από έξω, αλλά όταν την σκίζετε και κοιτάζετε μέσα, λέει μια άλλη ιστορία» όπως λέει χαρακτηριστικά.
Ποιες τσάντες αξίζουν τα λεφτά τους;
Όσο για το ποιες τσάντες αξίζουν τα λεφτά τους η απάντηση είναι σαφής: «Η Bottega Veneta χρησιμοποιεί απίστευτα δέρματα και έχω κάνει τρία ή τέσσερα βίντεο για τα όμορφα προϊόντα της. Αν και σε ένα βίντεο - σε ένα πορτοφόλι 650 δολαρίων - το έκοψα και η φόδρα ήταν φτιαγμένη από δέρμα χαμηλότερης ποιότητας από αυτό που περιγράφεται στην ετικέτα» είπε ο 37χρονος, στους New York Times αλλά η εταιρεία δεν έχει σχολιάσει σχετικά.
Πρόσθεσε ακόμα ότι του αρέσει πολύ και η σκωτσέζικη Strathberry. «Παράγουν τα προϊόντα τους στο Ubrique, που είναι αυτή η μικρή πόλη στην Ισπανία όπου οίκοι όπως η Loewe και η Dior παράγουν τα προϊόντα τους. Αλλά ο οίκος Strathberry είναι ένα κλάσμα μόνο του κόστους. Η Polene είναι μια άλλη μεγάλη εταιρεία που φτιάχτηκε από ανθρώπους, οι οποίοι ξέρουν πραγματικά τι κάνουν».
Ξεκαθάρισε δε, ότι δεν δέχεται δωρεάν αντικείμενα ή ευκαιρίες διαφήμισης από τους οίκους. «Οι άνθρωποι θα με εμπιστευτούν μόνο αν παραμείνω εντελώς ανεξάρτητος.».
Με πληροφορίες των New York Times