Ένα εξαιρετικά φιλόδοξο πρότζεκτ είναι υπό κατασκευή στη μέση της ερήμου. Λόγος για σιδηροδρομικό δίκτυο 2.000 χιλιομέτρων για τη σύνδεση χωρών της Μέσης Ανατολής.
Κατασκευαστής το Συμβούλιο Συνεργασίας του Κόλπου (GCC), το οποίο αποτελείται από τις πιο πλούσιες χώρες της περιοχής: Σαουδική Αραβία, Κουβέιτ, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Μπαχρέιν, Κατάρ και Ομάν.
Οι δοκιμασίες πολλές, αλλά οι δυνατότητες πολύ περισσότερες και το Συμβούλιο επενδύει πολλά δισεκατομμύρια για να υλοποιήσει το όραμά του. Ο σιδηρόδρομος έχει τη δυνατότητα να ενώσει τον Κόλπο, να αναδιαμορφώσει τον τομέα των μεταφορών, να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα και, εν γένει, να αποτελέσει την «αυγή» μίας νέας εποχής οικονομικής ανάπτυξης.
Η πρόταση για την κατασκευή έγινε δεκτή το 2009 και στόχος είναι να περνάει η γραμμή από αυτές τις έξι χώρες. Το τελικό κόστος υπολογίζεται γύρω στα 100 με 250 δισεκατομμύρια δολάρια.
Το αφιλόξενο περιβάλλον της ερήμου αποτελεί, ίσως, τη μεγαλύτερη δοκιμασία. Αλλά υπάρχουν λύσεις για να «τιθασευτεί» όπως η μετατροπή των αμμοθινών σε πηλό. Η διαδικασία αυτή, όμως, θέλει χρόνο και μεγάλη προσοχή.
Βασικό ρόλο στην τελική λειτουργία της γραμμής θα παίξει το Etihad Railway, η σιδηροδρομική υπηρεσία των ΗΑΕ, που είχε τεθεί σε λειτουργία. Πρόκειται για μια σιδηροδρομική γραμμή επιβατικών και εμπορικών βαγονιών 1.200 χλμ. και κόστους 11 δισ. δολαρίων, που εκτείνεται στα Εμιράτα και συνδέει τον Κόλπο του Ομάν με τον Περσικό Κόλπο.
Η κατασκευή του Etihad Railway συνεχίζεται, ενώ η γραμμή του GCC τα πράγματα δεν κυλούν ρόδινα. Οι εργασίες ανεστάλησαν προσωρινώς και μετά την πανδημία και την αύξηση των τιμών της ενέργειας, παρατηρούνται περαιτέρω καθυστερήσεις με αποτέλεσμα ο προγραμματισμός