Αυτό που δεν περίμενε η κα Τζανγκ όταν κλείστηκε στο σπίτι της, στο lockdown της Σαγκάης, ήταν ότι ακριβώς την επόμενη ημέρα θα άρχιζαν να καταφθάνουν έτοιμα γεύματα και γλυκά ως δώρα από εταιρείες ειδών πολυτελείας, όπως η Louis Vuitton και η Cartier.
Από τότε που ξεκίνησε το lockdown λόγω της COVID-19 την 1η Απριλίου, με αποτέλεσμα να κλείσουν καταστήματα και να κατακλυστούν οι διαδικτυακές αγορές, οι εταιρίες ξεπέρασαν τις δυσκολίες που προέκυψαν στις διανομές με δώρα σε «πολύ σημαντικούς πελάτες» όπως η 24χρονη Τζανγκ.
Αν και δεν πρόκειται για πολύ ακριβά δώρα, η προσπάθεια να διατηρήσουν επαφή «μας εντυπωσίασε και μας εξέπληξε», δήλωσε η Τζανγκ, που θέλησε να δώσει μόνο το επίθετό της.
Η Σαγκάη έχει εφαρμόσει μερικά από τα αυστηρότερα παγκοσμίως περιοριστικά μέτρα και απαγορεύεται στους κατοίκους να βγουν από διαμερίσματά τους σε γειτονιές όπου έχουν βρεθεί κρούσματα COVID-19, ενώ κτήρια και ολόκληροι δρόμοι έχουν αποκλειστεί.
Με κλειστά σούπερ μάρκετ και μεγάλες δυσκολίες στις εφοδιαστικές αλυσίδες, οι κάτοικοι πασχίζουν να αγοράσουν τρόφιμα. Οι κρατικές προμήθειες που στόχο έχουν να καλύψουν κενά μοιράζονται σποραδικά, με καταγγελίες για διαφορετικές ποιότητες προϊόντων από περιοχή σε περιοχή.
Σε μια προσπάθεια να βοηθήσουν, πολλές εταιρίες δίνουν προμήθειες σε υπαλλήλους τους. Για τους πλουσιότερους, τράπεζες και ακριβά ξενοδοχεία έχουν ακολουθήσει το παράδειγμα εταιρειών ειδών πολυτελείας και αποστέλλουν δώρα - ένα προνόμιο που δεν έχει περάσει απαρατήρητο από τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
«Κατά τη διάρκεια της επιδημίας, ο διαχωρισμός των τάξεων είναι πιο εμφανής. Οι απλοί πολίτες πασχίζουν να βρουν ρύζι ενώ γνωστές εταιρίες ειδών πολυτελείας σπεύδουν να προσφέρουν πρώτης τάξεως δώρα σε πελάτες VIP», έγραψε χρήστης του Weibo.
Εκτός από δώρα, κάποιες εταιρείες διοργανώνουν και διαδικτυακά μαθήματα. Η La Mer διδάσκει πώς να κάνει κάποιος μόνος του μασάζ στο πρόσωπο ενώ η Dior προσέφερε πάσο επτά ημερών για διαδικτυακά μαθήματα σε πολυτελές στούντιο γιόγκα.
Η Prada διοργάνωσε μια διαδικτυακή πολιτιστική λέσχη, προσκαλώντας συγγραφείς, σκηνοθέτες και μουσικούς για να προτείνουν βιβλία, ταινίες και άλμπουμ. Η Prada SpA αρνήθηκε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες όταν ρωτήθηκε από το Reuters, δηλώνοντας απλά ότι η πρωτοβουλία αυτή έχει τύχει ιδιαίτερης αποδοχής.
Με πληροφορίες από Reuters, ΑΠΕ-ΜΠΕ