Tα οδικά μέσα μεταφοράς υπεύθυνα για το 25% των εκπομπών CO2 σε όλη την ΕΕ

Tα οδικά μέσα μεταφοράς υπεύθυνα για το 25% των εκπομπών CO2 σε όλη την ΕΕ Facebook Twitter
0

Όλα τα οδικά μέσα μεταφοράς ευθύνονται για το 25% των εκπομπών CO2 σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ωστόσο, τα βαριά οχήματα, αν και αντιπροσωπεύουν το ένα πέμπτο των οχημάτων που κυκλοφορούν, είναι αυτά που μεταφέρουν το 70% όλων των χερσαίων εμπορευμάτων, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών.

Βασικός στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι η μείωση των εκπομπών CO2 που παράγουν αυτά τα οχήματα. Έτσι έχοντας ως αφετηρία τα τεχνολογικά συστήματα που βελτιώνουν την κατανάλωση καυσίμου, το πλάνο προβλέπει μείωση των εκπομπών μέχρι το 2025 κατά 15% και παρόμοιο ποσοστό μέχρι το 2030.

Τα συγκεκριμένα ποσοστά μπορούν να θεωρηθούν εφικτά από τους κατασκευαστές λόγω των τεχνολογικών συστημάτων που ενσωματώνονται σταδιακά στα βαριά οχήματα τα τελευταία χρόνια.

Ένα επίσης σημαντικό μέρος των αλλαγών που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι η ασφάλεια στην οδήγηση την δεκαετία 2020-2030. Σημαντικό ρόλο θα παίξει η αυτόνομη οδήγηση, που είναι ένας τομέας στον οποίο αξίζει ιδιαίτερη προσοχή.

Ήδη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θέσει τις μελλοντικές της φιλοδοξίες τόσο για τα ΙΧ, όσο και για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα.

Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ασχολούνται ενεργά με την ανάπτυξη και την εισαγωγή της συγκεκριμένης τεχνολογίας που από τη μία στόχο έχει τη μείωση των εκπομπών ρύπων και από την άλλη την ελαχιστοποίηση των ατυχημάτων.

Όσον αφορά τις μελλοντικές προοπτικές, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει σταδιακά όλα τα νέα οχήματα να συνδεθούν στο διαδίκτυο έως το έτος 2022. Με εφόδιο την τεχνολογία είναι φυσικό επακόλουθο η αποφυγή ατυχημάτων, καθώς ο οδηγός έχει σημαντική βοήθεια κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Τρίτος βασικός πυλώνας είναι η μείωση κατά το ήμισυ του αριθμού των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών σε τροχαία δυστυχήματα μεταξύ 2020 και 2030.

Αυτό που πρέπει να επιτευχθεί είναι ότι τα ασφαλή οχήματα οδηγούνται από ασφαλείς οδηγούς σε ασφαλείς δρόμους.

Μερικά από τα συστήματα ασφάλειας είναι τα αυτόνομα συστήματα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης (AEB), τα οποία ενεργοποιούνται αυτόματα σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης και συστήματα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας (LDW), τα οποία προειδοποιούν τον οδηγό εάν αφήνει την προκαθορισμένη πορεία.

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φιλιππίνες: Ψαράδες βρήκαν κινεζικό υποβρύχιο κατασκοπευτικό drone κοντά στις ακτές της χώρας

Διεθνή / Φιλιππίνες: Ψαράδες βρήκαν κινεζικό υποβρύχιο κατασκοπευτικό drone κοντά στις ακτές της χώρας

Πηγές του Πολεμικού Ναυτικού των Φιλιππίνων δήλωσαν στα τοπικά μέσα ότι η συσκευή φαίνεται πως χρησιμοποιείται για τη μετάδοση, την καταγραφή και την παρακολούθηση δεδομένων
LIFO NEWSROOM
Washington Post: Η σκιά του ISIS θα δεσπόζει πάνω από την προεδρία του Τραμπ

Διεθνή / Washington Post: Η σκιά του ISIS θα δεσπόζει πάνω από την προεδρία του Τραμπ

Η τρομοκρατική οργάνωση θέλει να αναγεννηθεί, εκμεταλλευόμενη το κενό εξουσίας στη Συρία, ενώ πολλές τρομοκρατικές επιθέσεις στη Δύση έχουν εμπνευστεί ή σχετίζονται με την ισλαμιστική οργάνωση
LIFO NEWSROOM
Σαρκοζί: Αντιμέτωπος με τη Δικαιοσύνη για κατηγορίες χρηματοδότησης από τον Καντάφι

Διεθνή / Σαρκοζί: Αντιμέτωπος με τη Δικαιοσύνη για κατηγορίες χρηματοδότησης από τον Καντάφι

Ο ίδιος αρνείται κατηγορηματικά τις κατηγορίες, χαρακτηρίζοντας τες «ανυπόστατες» και «εκδίκηση» από Λίβυους αξιωματούχους λόγω της υποστήριξής του προς τους εξεγερμένους που ανέτρεψαν τον Καντάφι κατά την Αραβική Άνοιξη
LIFO NEWSROOM
Το γαλλικό κόκκινο κρασί σε κρίση καθώς αλλάζουν οι γεύσεις των νέων καταναλωτών

Διεθνή / Το γαλλικό κόκκινο κρασί σε κρίση καθώς αλλάζουν οι γεύσεις των νέων καταναλωτών

Η γενική στροφή προς λιγότερη κατανάλωση αλκοόλ και η αυξανόμενη προτίμηση για ροζέ κρασί, μπύρα, αποστάγματα και μη αλκοολούχα ποτά έχουν πλήξει ιδιαίτερα το κόκκινο κρασί
LIFO NEWSROOM