Η ύφεση έχει οδηγήσει τα ελληνικά κανάλια στα τουρκικά σίριαλ;
Βεβαίως! Είναι φτηνά σε σχέση με τις αμερικανικές σειρές και πολύ πιο φτηνά απ’ το γύρισμα ενός ελληνικού σίριαλ.
Ναι, αλλά πολλά κανάλια φέρνουν αμερικανικές παραγωγές που δεν γνωρίζουν τόση επιτυχία.
Η τηλεθέαση είναι μια μεγάλη ιστορία. Έχει σχέση με το κανάλι, τον προγραμματισμό, και τα «σαπούνια» είναι
συνταγές που έχουν πολύ μεγάλη επιτυχία σε όλο τον κόσμο. Αντίστοιχη τηλεθέαση είχαν ανάλογες αμερικανικές σειρές. Θυμήσου το «Τόλμη και Γοητεία» και το παραλήρημα που είχε προκαλέσει ο Ριτζ όταν είχε επισκεφθεί την Ελλάδα. Τώρα, οι Τούρκοι παράγουν συνεχώς γιατί έχουν επενδύσει σ’ αυτό το είδος τηλεόρασης, έχοντας το βλέμμα στραμμένο σε
συγγενείς αγορές, όπως τα Βαλκάνια, και για λόγους εξωτερικής πολιτικής, αφού αυτές οι σειρές είναι και προϊόντα προπαγάνδας.
Τι είδους προπαγάνδας;
Η σαπουνόπερα, σε όλον τον κόσμο, αποτελεί κάποιου είδους προπαγάνδα. Η τουρκική τηλεόραση δείχνει μια κοινωνία με σύγχρονο πρόσωπο, αλλά με πολύ ισχυρές μουσουλμανικές παραδόσεις. Εκτός απ’ τις κοινωνικές αξίες, προπαγανδίζουν και οικονομικές. Οι ακριβές παραγωγές αντικατοπτρίζουν και την ανάπτυξη της Τουρκίας. Βέβαια, αφορούν κυρίως την Πόλη, που είναι η βιτρίνα της χώρας, η οποία, σε σχέση με την ενδοχώρα, προχωρά με γοργά βήματα ως προς το επίπεδο ζωής, το design αλλά και τους κατασκευαστικούς τομείς. Είναι το μοντέλο ανάπτυξης
της Τουρκίας μετά το ΔΝΤ, αυτό που ακολούθησε ο Ερντογάν και του βγήκε, όταν χρησιμοποίησε τις παραδοσιακές σχέσεις των Τούρκων για να διαμορφώσει σύγχρονους πυρήνες παραγωγής.
Εμείς, με τη γεωπολιτική σχέση που έχουμε με την Τουρκία, πώς έχουμε καταπιεί αυτό το χάπι;
Η τηλεόραση, και ιδιαίτερα η σαπουνόπερα, είναι πέρα και πάνω απ’ όλα αυτά. Η βασική συνταγή της είναι παρόμοια: ένας ανέφικτος έρωτας, μια συνετή πρωταγωνίστρια, ένας σκληρός πρωταγωνιστής, μια γυναίκα κι ένας άντρας κακός. Δεν έχουμε φάει καμιά καραμέλα, απλώς μας είναι κοντινό, φτηνό και πληροί όλες τις προϋποθέσεις.
σχόλια