Καταρχάς, από πού είσαι;
Από το Λονδίνο.
Πώς προέκυψε η Ελλάδα;
Ανάμεσα στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές πόλεις, η Αθήνα είναι σχεδόν εκ διαμέτρου αντίθετη με το Λονδίνο. Με τα βουνά και το φως της, είναι μια λιγότερο κυνική πόλη.
Η Αθήνα έχει μια υπερβολή στις ομορφιές και την ασχήμια της. Εδώ, έχεις μια διαφορετική αίσθηση του χώρου, γιατί όσο πολυσύχναστη και χαοτική μπορεί να είναι μια περιοχή, σχεδόν από παντού μπορείς να δεις τα βουνά, τον ορίζοντα.
Πόσο χρόνο περνάς στην Αθήνα και τι αγαπάς περισσότερο στην πόλη;
Επισκέπτομαι την Αθήνα μερικές φορές τον χρόνο, περισσότερο από μια δεκαετία τώρα. Αυτήν τη φορά δουλεύω στην Αθήνα εδώ και μερικούς μήνες. Ελπίζω να μπορέσω να οργανώσω τη ζωή μου έτσι, ώστε να μπορώ να μένω τον μισό χρόνο Λονδίνο και τον άλλο μισό εδώ. Η Αθήνα έχει μια υπερβολή στις ομορφιές και την ασχήμια της. Εδώ, έχεις μια διαφορετική αίσθηση του χώρου, γιατί όσο πολυσύχναστη και χαοτική μπορεί να είναι μια περιοχή, σχεδόν από παντού μπορείς να δεις τα βουνά, τον ορίζοντα. Η έλλειψη αρχιτεκτονικού σχεδιασμού και τάξης είναι συγχρόνως ενοχλητική και απελευθερωτική. Ακόμη αισθάνεσαι ότι εδώ υπάρχουν πολλές δυνατότητες, που δεν διαθέτει πια το Λονδίνο. Οι άνθρωποι περπατάνε σιγά, αλλά μιλάνε γρήγορα – υπάρχει μια αντίφαση.
Έκανες μια μεγάλη έρευνα στα αρχεία της Γενναδείου και του Μουσείου του Πανεπιστημίου Αθηνών. Γιατί επέλεξες αυτά τα δύο ιδρύματα;
Με τιμάει να με εμπιστεύονται και να μου δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης σε αυτές τις συλλογές. Το Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστήμιου Αθηνών έχει μια συλλογή με απίστευτο εύρος διαφορετικών επιστημών και ειδικοτήτων, σημαντικών για την ιστορία της Αθήνας. Η Γεννάδειος έχει ενδιαφέρον ως συλλογή γιατί προκύπτει μέσα από τα ενδιαφέροντα ενός συγκεκριμένου ανθρώπου και περιέχει πολλά στοιχεία για την ιστορία της σχεδίασης βιβλίων και της τυπογραφίας.
Πού ακριβώς εστίασες την έρευνά σου; Τι σε ενδιέφερε;
Διαφορετικά πράγματα. Ειδικά το να κοιτάζω τα βιβλία περισσότερο ως αντικείμενα και λιγότερο ως φορείς γνώσης. Με ενδιέφερε, συγκεκριμένα, η παράδοση τού να τυπώνεις ή να ζωγραφίζεις εικόνες στο πλάι των βιβλίων και όχι στη ράχη ή στο εξώφυλλο, διότι στην άκρη υπάρχουν όλες αυτές οι στρώσεις που κινούνται όσο διαβάζεται ένα βιβλίο, που είναι και η πιο εύπλαστη επιφάνεια.
Τι είδους έργα προέκυψαν από αυτή την έρευνα;
Τα έργα φτιάχτηκαν ειδικά για την έκθεση και τον χώρο, ως μια επιπλέον αφήγηση σχετικά με τα υπάρχοντα εκθέματα του μουσείου – γι' αυτό δεν επιλέξαμε έναν ουδέτερο, λευκό χώρο. Σκέφτηκα πολύ τον τρόπο που θα χρησιμοποιούσα τις προθήκες του μουσείου και αποφάσισα να τις αξιοποιήσω ως γλυπτικά στοιχεία στη δουλειά μου. Η έκθεση περιλαμβάνει φωτογραφίες, βίντεο, τυπώματα, γλυπτά και δυσδιάστατες εγκαταστάσεις.
Τι προτείνεις με αυτά τα έργα;
Η έκθεση συνδυάζει διαφορετικές αφηγήσεις και όχι μία κεντρική ιδέα. Η τέχνη για μένα δεν είναι μια γλωσσολογική άσκηση αλλά μια γλώσσα απεικόνισης. Με ενδιαφέρουν μη-γραμμικοί τρόποι σκέψης και οι διασυνδέσεις μεταξύ ετερόκλητων στοιχείων και τα σημεία όπου το τυχαίο συναντιέται με το λογικό.
σχόλια