Ιt’s complicated

Ιt’s complicated Facebook Twitter
0

Είναι η τρίτη φορά που οι Forced Entertainment, αυτή η πολύ πετυχημένη ομάδα devised theater (θέατρο της επινόησης) από το Σέφιλντ, θα παίξει στην Αθήνα. Σε αντίθεση με τα δυο έργα τους που είχαμε δει στο παρελθόν (Void Story και Quizoola) και είχαν πιο σκοτεινή θεματολογία, το Τοmorrow’s Ρarties διερευνά την έννοια αλλά και τα κλισέ της ελπίδας, πάντα με όπλο το χιούμορ, τις εκπλήξεις και τη συμμετοχή του κοινού. Δυο απ’ τα μέλη της ομάδας, ο Robin Arthur και η Cathy Naden, μας μίλησαν λίγο πριν το έργο έρθει στην Ελλάδα.

Το «Tomorrow’s Ρarties» μοιάζει να ‘ναι τελείως διαφορετικό απ’ τα προηγούμενά σας έργα, τουλάχιστον όσον αφορά το περιεχόμενο, μια και μιλά για την ελπίδα και την αισιοδοξία. Διάβασα ότι θα είστε σε «κωμική και οικεία διάθεση».

Ίσως το σημαντικότερο πρόβλημα για μας ήταν ότι, επειδή το έργο πραγματεύεται την ελπίδα, νιώθει κανείς υποχρεωμένος να είναι πολύ αισιόδοξος ή πολύ απαισιόδοξος, αλλά εμείς προτιμάμε κάτι πιο ασαφές. Ελπίζω πως έχουμε καταφέρει να φτιάξουμε κάτι τέτοιο. Η κωμική και οικεία διάθεση αναφέρεται και στο «εφήμερο» της παράστασης: ένας άντρας και μια γυναίκα βρίσκονται μαζί σε μια πρόχειρη σκηνή, ανταλλάσσοντας οράματα για το μέλλον και μιλώντας για το παράλογο αυτών των προβλέψεων καθώς και για το ότι αυτές οι προβλέψεις μπορούν να οδηγήσουν κάποιον σ’ εντελώς τρελά συμπεράσματα. Παραδείγματος χάριν, ο λογικός ισχυρισμός ότι θ’ ανέβει η στάθμη της θάλασσας λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου οδηγεί σε διάφορους πιο πολύπλοκους ισχυρισμούς για μεγάλες πόλεις κάτω απ’ το νερό και τη σταδιακή μεταμόρφωση των ανθρώπων σε πλάσματα με λέπια που αναπνέουν κάτω απ’ το νερό.

Σε μια συνέντευξή σας στην «Guardian» αναφέρατε ότι, ενώ αγαπάτε το θέατρο, μισείτε τους κώδικες και τις συμβάσεις του. Ισχύει αυτό για το καινούργιο σας έργο; Με ποιον τρόπο;

Θα ρισκάρω να αυτοαναιρεθώ και να πω ότι δεν μισούμε τις συμβάσεις του θεάτρου ακριβώς, απλώς δεν τις δεχόμαστε αξιωματικά. Διασκεδάζουμε να παίζουμε και να τους αμφισβητούμε, κι αυτό φαίνεται με πολλούς τρόπους στο Tomorrow’s Ρarties. Επίσης, το έργο προσπαθεί να δημιουργήσει πελώριους και πολύπλοκους κόσμους με τα πιο απλά μέσα. Συνεπώς, μπορεί να καταστρέψει και να ξαναφτιάξει το σύμπαν και να δείξει πολέμους και καταστροφές, ενώ μας υπενθυμίζει ότι όλα αυτά είναι προϊόν δυο κοινών ανθρώπων που κάθονται σε μια σκηνή φτιαγμένη από καφάσια μπροστά σε φτηνούς λαμπτήρες.

Διάβασα ότι οι θεατές σας θα πρέπει να είναι σίγουροι για τον εαυτό τους, αλλιώς μπορεί να νιώσουν άβολα με το θέατρο που κάνετε.

Μας ενδιαφέρει να εξερευνήσουμε τις δυνατότητες του θεάτρου. Μια από αυτές είναι να παίξουμε και να προκαλέσουμε τις προσδοκίες του κοινού. Καμιά φορά η εμπειρία είναι δύσκολη. Κάποια σόου, όπως το First Night, πίεσαν το ακροατήριο ή επικεντρώθηκαν σε αυτό. Στο συγκεκριμένο έργο υπήρχε ένα κομμάτι στο οποίο διάλεγα συγκεκριμένα άτομα του ακροατηρίου και προέβλεπα πώς θα πεθάνουν: καρδιακή προσβολή, αυτοκινητικό κ.λπ. Δεν το κάνουμε απλώς για να φέρουμε κόσμο σε άσχημη θέση ή να προκαλέσουμε, αλλά κι επειδή θέλουμε να κάνουμε τον κόσμο να περάσει καλά και να γελάσει ή να μην ξέρει πώς ν’ αντιδράσει.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Lgbtqi+ / Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Η κλινική ψυχολόγος και συνιδρύτρια του Orlando LGBT+ σε μια συγκινητική, διαφωτιστική και ενδυναμωτική συζήτηση για την πορεία που έχει διανύσει η εγχώρια ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, αλλά και η ίδια, προς την ορατότητα και για όσα ακόμα πρέπει να γίνουν για την ισότητα και την αποδοχή άμεσα, εδώ και τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Συνέντευξη / Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας εξηγεί πώς πήρε το όνομά του, ποιο είναι το πρόβλημα με τις περιουσίες των Χειμαρριωτών, τι θα κάνει αν πάει στην Ευρωβουλή και δηλώνει πως θα υπερασπιζόταν με χαρά τα δικαιώματα oποιασδήποτε άλλης μειονότητας.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ