Ποια είναι η εικόνα που έχετε για την απόλυτη ευτυχία; Ανυπόφορη.
Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος σας; Το ότι χρωστάω ό,τι είμαι και ό,τι ξέρω στους φόβους μου.
Ποιο εν ζωή πρόσωπο εκτιμάτε περισσότερο; Αρκετά… Αν ανακάλυπτα ότι είναι μόνο ένα, θα τρόμαζα.
Σε ποιο πράγμα προδώσατε τον εαυτό σας και μετανιώνετε περισσότερο γι’ αυτό; Όταν η «προδοσία» δεν αποτελεί επιβεβαίωση της ελπίδας.
Για ποια προδοσία του εαυτού τους οικτίρετε τους άλλους; Όταν είναι ίδια με την προηγούμενη.
Ποιο εν ζωή πρόσωπο σιχαίνεστε περισσότερο; Μου είναι αποκρουστική μια τέτοια ενασχόληση.
Ποιο είναι το αγαπημένο σας απόφθεγμα; «Όσο χειρότερα, τόσο καλύτερα», που θα μπορούσε να διατυπωθεί και με το γνωστό «Προσπάθησε ξανά, να αποτύχεις ξανά, να αποτύχεις καλύτερα».
Τι νοσταλγείτε περισσότερο; Τώρα, το μακρινό αργό ψιθύρισμα του αφρού της θάλασσας τα βράδια.
Ποιο είναι το πιο εξωφρενικό πράγμα που έχετε κάνει; Αν θα το έλεγα, φοβάμαι ότι θα έπαυε να είναι.
Ποιο είναι το αγαπημένο σας ταξίδι; Αθήνα-Βόλος, με το τελευταίο υπεραστικό.
Ποια θεωρείτε την πιο υπερεκτιμημένη αρετή; Τη δύναμη, που δεν έχει επίγνωση της αδυναμίας.
Ποιο είναι το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό σας; Ένα είδος κυματοδρομίας…
Ποιο χαρακτηριστικό προτιμάτε περισσότερο σε κάποιον; Την υπαρξιακή διαθεσιμότητα και την ηρεμία.
Τι θεωρείτε πιο σημαντικό στους φίλους σας; Τις υπερωρίες της ταραχής.
Ποια είναι η καλύτερη συμβουλή που σας έχουν δώσει; Για να χαθείς χρειάζεται εξάσκηση.
Πότε κλάψατε για τελευταία φορά; Πρόσφατα στο θάνατο της μητέρας μου.
Ποιος είναι ο μεγαλύτερος μύθος για τη διασημότητα; Μάλλον η ίδια η δημοσιότητα.
Διαλέξτε πέντε λέξεις που περιγράφουν τον εαυτό σας; Χρονοτριβή και ίλιγγος σε συνεχή αλληλοδιαδοχή.
Ποιοι είναι οι δύο καλύτεροί σας φίλοι; Εκείνος κι εκείνη…
Ποια μουσική θα θέλατε να παίξουν στην κηδεία σας; Το Hypnotic Rank των Xerox.
Τι θεωρείτε ως έσχατο βαθμό δυστυχίας; Την επιδεικτική άνεση, που είναι το απόλυτο μηδέν της ετερότητας.
Πού θα θέλατε να ζείτε; Στην Αθήνα.
Ποια είναι η αγαπημένη σας απασχόληση; Η ανέφικτη ταξιθεσία και τα ερείπια.
Σε ποιες περιπτώσεις λέτε ψέματα; Μάλλον για λόγους ευγένειας και ψυχικού τόνου και, βέβαια, όταν αισθάνομαι ότι δεν τα βγάζω πέρα.
Τι απεχθάνεστε περισσότερο στην εμφάνισή σας; Τα παπούτσια μου.
Ποιες λέξεις ή φράσεις χρησιμοποιείτε υπερβολικά; “Θα τα πούμε…”, ”εν πάση περιπτώσει.”
Τι ή ποιον αγαπάτε περισσότερο στη ζωή σας; Το γιό μου και τους φίλους μου.
Για ποιο πράγμα μετανιώνετε περισσότερο; Για τις αποστάσεις που δεν κάλυψα.
Πότε και πού υπήρξατε ευτυχισμένος; Συχνά έχω μια ανεξήγητα ευτυχισμένη στιγμή.
Ποιο ταλέντο θα θέλατε να είχατε; Της πτήσης.
Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας συγγραφείς; Ο Παπαδιαμάντης, ο Μπένγιαμιν, ο Ντελέζ, ο Αγκάμπεν, ο Βακαλόπουλος…
Ποιος είναι ο αγαπημένος σας φανταστικός ήρωας; Μάλλον κανένας… Θα με τρόμαζε .
Ποιοι είναι οι πραγματικοί ήρωες σας; Όσους συνεφέρνει ο κλονισμός.
Ποια είναι τα αγαπημένα σας ονόματα; Δεν έχω μία τέτοια προτίμηση. Κάθε όνομα είναι ένας δείκτης που, κατά περίεργο τρόπο, μπορεί να αποδειχθεί οδοδείκτης.
Τι απεχθάνεστε περισσότερο; Την επίδειξη της δύναμης και τα ανέκδοτα.
Ποια είναι η παρούσα διανοητική σας κατάσταση; Η αμφιθυμία και η σύγχυσηπου απελευθερώνουν το περίσσευμα της αφόρητης έντασης που δημιουργούν η αμφιθυμία και η σύγχυση.
Αν μπορούσατε να αλλάξετε κάτι στον εαυτό σας, τι θα ήταν αυτό; Την αναβλητικότητα που ενοχλούσε τη μάνα μου και ο φίλος μου ο Παναγής αποκάλεσε κάποτε «υπερσημειακότητα».
Aν μπορούσατε να αλλάξετε κάτι στην οικογένεια σας, τι θα ήταν αυτό; Δεν ξέρω.
Ποια θεωρείτε τη μεγαλύτερή σας επιτυχία; Το μυστικό.
Αν μπορούσατε να διαλέξετε πώς να επιστρέψετε στη ζωή, τι θα θέλετε να είστε; Τίποτα.
______________
O Γιώργος Τζιρτζιλάκης είναι επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και καλλιτεχνικός σύμβουλος του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ. Αυτή την εποχή ασχολείται με την «Ερειπιοπολιτική» και την «Αρχιτεκτονική Δίχως Κτίρια». Σε συνεργασία με τη Νάντια Αργυροπούλου μόλις κυκλοφόρησε στα αγγλικά η έκδοση Hellas Pavilion: A Contemporary Greek Peripeteia, Exhibited at the Palais de Tokyo (εκδόσεις Καστανιώτη).
σχόλια