Πώς πήγε η κίνηση τα Χριστούγεννα;
Οι συνολικές πωλήσεις εμφανίζονται μειωμένες περίπου στο 20% σε σχέση με πέρσι. Οι μεγαλύτερες μειώσεις παρουσιάστηκαν στις κατηγορίες ένδυσης και υπόδησης (35-40%),
εστιατορίων (40%), ποτών (25-28%) και ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών (20%). Επτά στους δέκα καταναλωτές δήλωσαν ότι δεν χρησιμοποίησαν κατά τη διάρκεια των γιορτών πιστωτική κάρτα, ένας στους έξι αγόρασε λιγότερα χριστουγεννιάτικα δώρα σε σχέση με πέρσι και οχτώ στους δέκα θεωρούν ότι τα φετινά Χριστούγεννα ήταν χειρότερα από τα περσινά - στην ίδια ερώτηση είχαν απαντήσει το 2009 θετικά οι τέσσερις στους δέκα. Όπως μπορεί να γίνει αντιληπτό, οι γιορτές ήταν η κατάληξη μιας πολύ δύσκολης χρονιάς.
Τι περιμένετε τώρα από τις εκπτώσεις;
Οι εκπτώσεις αναμένω να είναι μία ευκαιρία για να επανέλθουν, έστω και μερικώς, η αισιοδοξία και το καλό κλίμα στην αγορά.
Ποια είδη θα έχουν μεγαλύτερη έκπτωση;
Είναι βέβαιο ότι θα ξεπεράσει το 50% των αρχικών τιμών. Στους κλάδους ένδυσης και υπόδησης οι εκπτώσεις αναμένεται να είναι ακόμα μεγαλύτερες.
Αληθεύουν οι αριθμοί για τα λουκέτα;
Ως ΕΣΕΕ έχουμε παρακολουθήσει το θέμα με τα «λουκέτα» από πολύ κοντά. Δυστυχώς, μέσα στο 2010 43.000 επιχειρήσεις έχουν κλείσει, αριθμός που αντιστοιχεί σε 50.000 επιχειρηματίες και 170.000 εργαζομένους. Πέρα από την εικόνα που μας δίνουν οι αριθμοί, υπάρχει και η καθημερινή εικόνα που εισπράττει κάθε συνάδελφος στον δικό του εμπορικό δρόμο.
Πιστεύουμε μόνο σε ένα θαύμα ή υπάρχουν κάποιες κινήσεις που μπορούν να σώσουν την αγορά;
Στη δουλειά μας έχουμε μάθει να αντιμετωπίζουμε τις δυσκολίες που συναντάμε με ένα ορθολογικό πνεύμα. Υπό αυτή την έννοια θεωρούμε ότι υπάρχουν συγκεκριμένες κινήσεις που πρέπει να γίνουν για να αντιμετωπιστεί η ύφεση. Ενδεικτικά αναφέρω την προσπάθεια να ενισχυθεί η ρευστότητα στην αγορά μέσω των τραπεζών και τη διαμόρφωση ενός πιο θετικού κλίματος σε επιχειρηματίες και καταναλωτές.
σχόλια