Με απλά λόγια, γιατί αντιδρούν οι ταξιτζήδες τώρα;
Αντιδρούν στην ανακοίνωση του κ. Ραγκούση για την πλήρη απελευθέρωση των ταξί την περίοδο που το επάγγελμα περνάει βαθύτατη κρίση. Ο οδηγός και ο ιδιοκτήτης βλέπουν το εισόδημά τους να μειώνεται αισθητά και κατανοούν ότι με την απελευθέρωση του επαγγέλματος και τη χορήγηση νέων αδειών θα υποβαθμιστεί το βιοτικό τους επίπεδο. Ο νέος οδηγός ταξί θα μπει σ’ έναν χώρο ήδη προβληματικό, όπου η παρουσία του θα δημιουργήσει μεγαλύτερα προβλήματα.
Το άνοιγμα του επαγγέλματος δεν είναι καλό για τους ιδιοκτήτες οδηγούς και κακό για τους ιδιοκτήτες αδειών;
Είναι κακό και για τις δύο κατηγορίες. Για τη μεν πρώτη, η αύξηση αδειών ταξί θα μειώσει τον φόρτο εργασίας και κατά συνέπεια το εισόδημά τους, και για τους δε, το πρόβλημα παραμένει το ίδιο, γιατί οι οδηγοί δεν θα βγάζουν επαρκές μεροκάματο και θ’ αναγκαστούν να σταματήσουν την υπενοικίαση της βάρδιάς τους.
Πόσο κόστιζε μια άδεια και πόσο θα κοστίζει από ‘δω και πέρα;
Πριν από τέσσερα χρόνια που ξεκίνησα η άδεια ταξί πουλιόταν 200-220.000 ευρώ. Τους τελευταίους μήνες πουλιέται 80-90.000. Μετά την ανακοίνωση του κ. Ραγκούση, κανείς δεν ξέρει πόσο θα φτάσει. Βέβαια, η τιμή καθορίζεται απ’ τον νόμο της προσφοράς και της ζήτησης .
Τα βγάζει πέρα ο ταρίφας την εποχή της κρίσης; Πόσα του μένουν στην τσέπη;
Ο κόσμος πλέον δεν χρησιμοποιεί το ταξί για τις μεταφορές του, προτιμά τα μέσα μαζικής μεταφοράς, και ειδικότερα το μετρό. Αυτό έχει ως συνέπεια ένας επαγγελματίας ταξιτζής που δουλεύει 12-14 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα, 31 ημέρες τον μήνα, χωρίς ρεπό και άδειες, να έχει καθαρές μηνιαίες αποδοχές 1.000-1.200 ευρώ, δεδομένου, βέβαια, ότι τα πάγια έξοδα ενός ταξί τον χρόνο είναι 18-20.000 ευρώ το λιγότερο. Ένας που υπενοικιάζει μια άδεια ταξί έχει χαμηλότερο εισόδημα, κοντά στα 800 ευρώ.
Ποια είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα του κλάδου στην Αθήνα;
Δύσκολα βγαίνει πια το μεροκάματο, από τη στιγμή που έχουν αυξηθεί όλα τα πάγια έξοδά του (πετρέλαιο, τέλη κυκλοφορίας κ.λπ.). Επίσης, ένα σημαντικό πρόβλημα είναι η εγκληματικότητα, που έχει αυξηθεί ραγδαία το τελευταίο διάστημα, με καθημερινά κρούσματα.
Έχει η Αθήνα περισσότερα ταξί απ’ όσα της χρειάζονται;
Πολύ περισσότερα, αν αναλογιστούμε ότι έχει 14.000 ταξί για πληθυσμό 5.500.000 κατοίκων και στο Παρίσι ο ίδιος αριθμός εξυπηρετεί 13.000.000 κατοίκους.
σχόλια