Το 1940 στο Λος Άντζελες το «Όσα παίρνει ο άνεμος» κερδίζει 8 Όσκαρ

Το 1940 στο Λος Άντζελες το «Όσα παίρνει ο άνεμος» κερδίζει 8 Όσκαρ Facebook Twitter
0

Το 1940 στο Λος Άντζελες το «Όσα παίρνει ο άνεμος» κερδίζει 8 Όσκαρ Facebook Twitter
Τα χρυσά αγαλματίδια εκείνο το βράδυ, θα γίνονταν 9, αν ο Κλαρκ Γκέιμπλ δεν έχανε το Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου, κυριολεκτικά μέσα από τα χέρια του.

 

Στις 29 Φεβρουαρίου του 1940, στη 12η – τότε – Τελετή Απονομής των βραβείων Όσκαρ και με οικοδεσπότη τον πρωτάρη Μπομπ Χόουπ, η κινηματογραφική υπερπαραγωγή «Όσα παίρνει ο άνεμος», οι ηθοποιοί και οι υπόλοιποι συντελεστές της, «σαρώνουν» τα χρυσά αγαλματίδια. 

Σε μία μεγαλοπρεπή τελετή, που είχε φιλοξενηθεί στο ξενοδοχείο "Ambassador" στο Λος Άντζελες, ο κινηματογραφικός παραγωγός Ντέιβιντ Σέλζνικ, βλέπει το προϊόν της νεοσύστατης εταιρείας του, να αποσπά 8 Όσκαρ, αριθμό ρεκόρ, ένα ρεκόρ που η ταινία καταφέρνει να διατηρήσει για περίπου 20 χρόνια.

Όσκαρ Καλύτερης ταινίας (Ντέιβιντ Σέλζνικ), Σκηνοθεσίας (Βίκτορ Φλέμινγκ), Α' Γυναικείου Ρόλου (Βίβιαν Λι), Β' Γυναικείου Ρόλου (Χάτι Μακ Ντάνιελ), Διασκευασμένου Σεναρίου (Σίντνεϊ Χάουαρντ), Φωτογραφίας (Έρνεστ Χάλερ - Ρέι Ρέναχαν), Μοντάζ (Χαλ Σ. Κερν - Τζέιμς Ε. Νιούκομ), Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης ( Λάιλ Ρ. Γουίλερ), Σκηνογραφίας (Γουίλιαμ Κάμερον Μέντζις), και τιμητικό βραβείο στους Έρβιν Θάλμπεργκ - Ντέιβιντ Ο'Σέλζνικ. Τα χρυσά αγαλματίδια εκείνο το βράδυ, θα γίνονταν 9, αν ο Κλαρκ Γκέιμπλ δεν έχανε το Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου, κυριολεκτικά μέσα από τα χέρια του.  

Το 1940 στο Λος Άντζελες το «Όσα παίρνει ο άνεμος» κερδίζει 8 Όσκαρ Facebook Twitter
...Η χαρακτηριστική φωνή της Βίβιαν Λι, που παράβγαινε σε εντυπώσεις τα μεγάλα εκφραστικά μάτια της, τα ιστορικά στοιχεία για τον Αμερικανικό Εμφύλιο, όλα αποτελούν έως τις μέρες μας αντικείμενο αναλύσεων.
 

To «Όσα παίρνει ο άνεμος», ένα πραγματικό ορόσημο στις ταινίες εποχής, χτίζει τον δικό του μύθο μέσα στα χρόνια και στην ιστορία του κινηματογράφου: οι ατάκες του φινάλε, η έντονη νότια προφορά και η χαρακτηριστική φωνή της Βίβιαν Λι, που παράβγαινε σε εντυπώσεις τα μεγάλα εκφραστικά μάτια της, τα ιστορικά στοιχεία για τον Αμερικανικό Εμφύλιο, όλα αποτελούν έως τις μέρες μας αντικείμενο αναλύσεων, ακόμη και αποκαλύψεων.

Παραδείγματος χάριν, το 2014 είχε αποκαλυφθεί ότι το πολυσυζητημένο τέλος της ταινίας, δεν ήταν αυτό που τελικώς «σκλάβωσε» το κοινό, αλλά με τη «Σκάρλετ Ο' Χάρα» να λέει κάτι διαφορετικό από το θρυλικό πλέον «αύριο είναι μια καινούρια μέρα». Για την ακρίβεια, η άλλη εκδοχή του σεναρίου την ήθελε να λέει: "Rhett!... Rhett!... You'll come back. You'll come back... I know you will!".

Το 1940 στο Λος Άντζελες το «Όσα παίρνει ο άνεμος» κερδίζει 8 Όσκαρ Facebook Twitter

 

Σε κάθε περίπτωση, οι συντελεστές του πολυδάπανου κινηματογραφικού έπους των 8 Όσκαρ και των 13 υποψηφιοτήτων, δεν άλλαξαν μόνο το σενάριο. Ξόδεψαν – εκτός από χρήμα – και αρκετό χρόνο, προκειμένου να εντοπίσουν την ιδανική «Σκάρλετ». Μέχρι να τη βρουν στο πρόσωπο της Βίβιαν Λι, τις ατάκες της προβάρισαν πολλές. Για την ακρίβεια 32, κάποιες εκ των οποίων ντίβες του σινεμά της εποχής, όπως η Ταλούλα Μπάνκχεντ, η Λάνα Τάρνερ, η Πολέτ Γκοντάρ, κ.α. Στο video οι προσπάθειες τους για τον πρωταγωνιστικό ρόλο αποδεικνύουν γιατί τελικά οι παραγωγοί προτίμησαν τη Βίβιαν Λι. 

 


0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
CHECK Βέρντι

Σαν Σήμερα / Βίβα Βέρντι: Ο μεγάλος συνθέτης που κάποιοι του είπαν ότι θα γινόταν μια μετριότητα

Στις 10  Οκτωβρίου 1813 γεννήθηκε ο Τζουζέπε Φορτουνίνο Φραντσέσκο Βέρντι, ένας από τους πιο διάσημους και αγαπητούς συνθέτες όπερας στην Ιταλία και στον κόσμο.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Σε μια από τις ελάχιστες συνεντεύξεις της, η κορυφαία θεατρική συγγραφέας της Ελλάδας, που πέθανε σαν σήμερα, μίλησε με πρωτοφανή ειλικρίνεια και απλότητα.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ