Το 1965 γεννιέται στο Παρίσι η Nathalie Stutzmann, κορυφαία μαέστρος της εποχής μας

Το 1965 γεννιέται στο Παρίσι η Nathalie Stutzmann, κορυφαία μαέστρος της εποχής μας Facebook Twitter
0

Κορυφαία μαέστρος, σε έναν κατά βάση ανδροκρατούμενο χώρο, κοντράλτο εξαιρετικών δυνατοτήτων, βαθιά γνώστρια δύσκολων μουσικών έργων και μελωδικών θησαυρών του μεσαίωνα, της μπαρόκ μουσικής και της σύγχρονης κλασικής, η Nathalie Stutzmann είναι ίσως η μοναδική περίπτωση γυναίκας, που τα καταφέρνει επάξια τόσο στη διεύθυνση σημαντικών ορχηστρών και μουσικών συνόλων, όσο και στην ερμηνεία, απαρνούμενη τον θόρυβο και τις πομπώδεις εμφανίσεις συναδέλφων της. 

Κόρη της σοπράνο Christiane Stutzmann, γεννιέται στη Σιρέν το 1965 και φοιτά στο Ecole d'Art Lyrique της Όπερας των Παρισίων. Από νωρίς ενδιαφέρεται για δυσπρόσιτους τομείς της παγκόσμιας μουσικής κληρονομιάς, το έργο των οποίων, συνήθως αποδίδεται αξιοπρεπώς, σπανίως ωστόσο, με νέα πνοή και φαντασία. 

Με μακρά εμπειρία και σπουδές πάνω στη γερμανική μουσική παράδοση, αλλά και λόγω της εμβάθυνσης της στα αναξιοποίητα ή άτεχνα διασκευασμένα και κάποτε κακόηχα διαμάντια της ύστερης περιόδου της μπαρόκ μουσικής, η Stutzmann καταφέρνει να διαφοροποιηθεί σοβαρά από τις επιλογές συναδέλφων της, όταν πριν από δύο χρόνια και μέσα από το άλμπουμ "Heroes From the Shadows", δίνει δεύτερη ζωή σε κάποιες από τις πιο σπουδαίες άριες σημαντικών έργων του Χέντελ. 

Το 1965 γεννιέται στο Παρίσι η Nathalie Stutzmann, κορυφαία μαέστρος της εποχής μας Facebook Twitter
Photo credit: nathaliestutzmann.com

Γι' αυτή την προσπάθεια συνεργάζεται με καλλιτέχνες, όπως ο ταλαντούχος κόντρα τενόρος Philippe Jaroussky και δημιουργεί την πρώτη ίσως ελκυστική αναβίωση ανάλογων έργων στο σήμερα. 

Πριν από λίγο καιρό, η Stutzmann ανέλαβε ως αναπληρώτρια καλλιτεχνική διευθύντρια την Κρατική Ορχήστρα του Σάο Πάολο, διατηρώντας την ίδια θέση στην Ορχήστρα του Chambre de Paris.

 

Παράλληλα, διευθύνει το δικό της μουσικό σύνολο, τους "Orfeo 55" με περιοδείες σε όλη την Ευρώπη, που ειδικά φέτος την άνοιξη αφιερώνουν το πρόγραμμα τους στις πιο όμορφες μπαρόκ άριες, από έργα των Σκαρλάτι, Ντουράντε, Στραντέλα. κ.α.  Τόσο ως ερμηνεύτρια, όσο και ως μαέστρος ξεχωρίζει κυρίως για την πλούσια δισκογραφία της και την εμμονική προσήλωση της στη βελτίωση μελωδιών του χθες, με "καθαρούς" ήχους, φαντασία και χρήση της υψηλής πιστότητας που εξασφαλίζει η τεχνολογία. 

 

Ακόμη κι αν κάποιος δεν συμπαθεί ιδιαίτερα αυτό το είδος της μουσικής, ίσως αλλάξει γνώμη ακούγοντας κάποια από τα αποσπάσματα έργων που ακολουθούν: 

 

 

"Son nata a lagrimar" - "Giulio Cesar", Handel


 

"Erbarme dich" - Bach 


 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Σαν σήμερα έκανε πρεμιέρα / Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Στις 19/12/2001 έκανε πρεμιέρα η «Συντροφιά του Δαχτυλιδιού», το πρώτο μέρος του κινηματογραφικού άθλου του Πίτερ Τζάκσον που καθόρισε το σινεμά του φανταστικού.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κάτι έχει γίνει, μυρίζει μπαρούτι η ατμόσφαιρα»: Ένα χρονικό βίας στην Αθήνα τον Δεκέμβριο του 2008

Σαν σήμερα / «Κάτι έχει γίνει, μυρίζει μπαρούτι η ατμόσφαιρα»: Ένα χρονικό βίας στην Αθήνα τον Δεκέμβριο του 2008

Όσα συνέβησαν μετά τη δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου, τις δύο εβδομάδες που θα μείνουν στη νεότερη πολιτική ιστορία της Ελλάδας ως τα «σύγχρονα Δεκεμβριανά»
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ