Αφιέρωμα στη Σχολή της Σάμπας Beija-Flor (κολίμπρι) και στον μυθικό "carnavalesco" Joãosinho Trinta.

Facebook Twitter
0

1998. Fantasia: Caruana Papagaio. Θεματική εμπνευσμένη από τη σαμανιστική πραγματεία της Zeneida Lima "O Mundo Místico dos Caruanas da Ilha do Marajó". Οι Ινδιάνοι της Βραζιλίας αποκαλούν Caruanas τα ελεύθερα πνεύματα του τροπικού δάσους. Φωτ. από το μπλογκ A Uni-Rio da Beija-Flor.

1989. Fantasia: O Banquete dos Mendigos (Το Συμπόσιο των Ζητιάνων). Από το 1976 μέχρι το 1992, η καλλιτεχνική επιμέλεια των παρελάσεων της Σχολής της Beija-Flor ανατέθηκε στον "carnavalesco" Joãosinho Trinta. Μαζί του, η Σχολή κέρδισε πέντε τίτλους και ήρθε δεύτερη άλλες έξι φορές (το Συμπόσιο είχε κερδίσει τη δεύτερη θέση). O Joãosinho Trinta θεωρείται στη Βραζιλία μία ιδιοφυία που έφερε επαναστατικές αλλαγές στο Καρναβάλι του Ρίο. Συμμετείχε στις παρελάσεις στο Σαμποδρόμιο πάνω από τριάντα χρόνια, κυρίως με τη Σχολή της Beija-Flor αλλά και με άλλες προς το τέλος της ζωής του, εισάγοντας την πολυτέλεια σε συνδυασμό με μία αστείρευτη φαντασία. Φωτ. A Uni-Rio da Beija-Flor).

1989. Fantasia: O Banquete dos Mendigos (Το Συμπόσιο των Ζητιάνων). Φωτ. A Uni-Rio da Beija-Flor.

 “O povo gosta de luxo; quem gosta de miséria é intelectual” (Η πολυτέλεια αρέσει στους ανθρώπους. Αυτοί που αρέσκονται στη μιζέρια είναι οι διανοούμενοι). Joãosinho Trinta.

 

1991 Fantasia: O Buraco (παιχνίδι με χαρτιά που παίζεται στη Βραζιλία, παρόμοιο με την κανάστα). Φωτ. A Uni-Rio da Beija-Flor.

 1991 Fantasia: O Buraco. Φωτ. A Uni-Rio da Beija-Flor.

 

1993 Fantasia: Gira meu mundo Pião (Ο κόσμος μου περιστρέφεται γύρω από τον αξονά του). Από τον κύκλο της Maria Augusta, που διαδέχτηκε τον Joãosinho Trinta. Φωτ. A Uni-Rio da Beija-Flor.

 

1994. Fantasia: Margareth Mee, a Dama das Bromélias. Από τον κύκλο του Milton Cunha. Φωτ. A Uni-Rio da Beija-Flor.

 

1995. Fantasia: O Teatro da Paz (Το Θέατρο της Ειρήνης). Φωτ. A Uni-Rio da Beija-Flor.

 

1996 Fantasia: O Macaco (Ο πίθηκος). Φωτ. A Uni-Rio da Beija-Flor.

 

Αριστ. : 1997. Fantasia : O Dia dos Pais (Η ημέρα του πατέρα).

Δεξ. : 1999. Fantasia : Araxá, Lugar Alto Onde Primeiro Se Avista o Sol (Araxá, ο τόπος όπου πρωτοφάνηκε ο ήλιος). Φωτ. A Uni-Rio da Beija-Flor.

2011 Fantasia: No coração sertanejo (Η καρδιά μας στο sertão). Από το 2003 ως το 2012, η Beija-Flor, με συλλογική πια καλλιτεχνική διεύθυνση (Laíla, Cid Carvalho, Shangai, Fran-Sérgio, Ubiratan Silva) βρίσκεται μονίμως στην κορυφή με έξι πρώτους τίτλους μέσα σε δέκα χρόνια. Φωτ. A Uni-Rio da Beija-Flor.

 

Ο Eduardo ετοιμάζεται για την παρέλαση της Beija-Flor.

 

Ο Joãosinho Trinta στο Σαμποδρόμιο.

 

Joãosinho Trinta.

 

Joãosinho Trinta, ο "Βασιλιάς του γλεντιού". Φωτ. sfmission.com.

 

Ο Joãosinho Trinta υπογράφει το βιβλίο του Η Βραζιλία είναι μία πολυτέλεια. Η φωτογραφία με τη χορεύτρια Valeria Valenssa είναι από το βιβλίο.

 

Το Φεβρουάριο του 2009, συναντήθηκαν ο Joãosinho Trinta με τον βραζιλιάνο αρχιτέκτονα Oscar Niemeyer στο γραφείο του τελευταίου στην  Copacabana για να συζητήσουν μία ενδεχόμενη συνεργασία τους στο καρναβάλι του 2010 με τη Σχολή της Beija-Flor. Η κλονισμένη υγεία και των δύο δεν επέτρεψε να ευοδοθούν τα σχέδια τους. Με τον πρόσφατο θάνατο του Oscar Niemeyer έμεινε ανολοκλήρωτο και το σχέδιο ανάπλασης του Σαμποδρόμιου, που ήταν δικό του έργο.

Με την "porta-bandeira" (σημαιοφόρο) Selminhaa Sorriso και την Raíssa Oliveira, "rainha de bateria" (βασίλισσα των κρουστών) και μούσα της Beija-Flor.

 

Raíssa Oliveira, αδιαμφισβήτητη βασίλισσα της Beija-Flor τα τελευταία χρόνια. 'Εγινε "rainha de bateria" από την ηλικία των 12 ετών !

 

O Joãosinho Trinta ήταν το 1990 το τιμώμενο πρόσωπο της Σχολής της Σάμπας União da Ilha. Φωτ. Veja.

 

Με τιμητική φρουρά τη Σχολή Beija-Flor, ο Joãosinho Trinta κηδεύτηκε τον Δεκέμβρη του 2010.

 

1981. A Oitava das Sete Maravilhas do Mundo (Το όγδοο από τα επτά θαύματα του κόσμου). Από τον κύκλο του Joãosinho Trinta. Φωτ. Globo.

 

1981. A Oitava das Sete Maravilhas do Mundo. Φωτ. Globo

 

1985. A Lapa de Adão e Eva! O Paraíso do Prazer e do Pecado! (Αδάμ και Εύα. Ο παράδεισος της ηδονής και της αμαρτίας). Από τον κύκλο του Joãosinho Trinta.

 

1989. Ratos e Urubus, larguem minha fantasia (Οι αρουραίοι και οι γύπες καταρρακώνουν τη φαντασία μου). Μία παρέλαση του Joãosinho Trinta που άφησε εποχή, με έναν καλυμμένο Χριστό στη μέση μιας αυλής των θαυμάτων. Το πανώ που κρατάει ο Χριστός γράφει "Απαγορεύεται ακόμη και να μας βλέπουν". Αρχικά, ο Χριστός είχε κι αυτός τη μορφή ζητιάνου, αλλά καλύφθηκε ως αντίδραση στις απαγορεύσεις της καθολικής εκκλησίας. Φωτ. Globo.

 

1989. Ratos e Urubus, larguem minha fantasia.

 

1990. Todo Mundo Nasceu Nu ('Ολοι γεννιούνται γυμνοί). Μία ακόμη παρέλαση του Joãosinho Trinta που έμεινε στα χρονικά. Οι φωτογραφίες είναι από το σάιτ Sambario του βραζιλιάνου δημοσιογράφου Marco Maciel.

 

1990. Todo Mundo Nasceu Nu. Φωτ. Sambario.

 

Το 1992, στη διάρκεια της παρέλασης, ένα ζευγάρι χόρευε εντελώς γυμνό. 'Εχοντας κληθεί στο αστυνομικό τμήμα για να δώσει εξηγήσεις, ο Joãosinho Trinta διαβεβαίωσε ότι επρόκειτο για μία τιμητική αναφορά στο έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι.

 

1973, παρέλαση υπό βροχή. Φωτ. Arquivo Agencia Estado.

2011. Η Σχολή της Σάμπας Beija-Flor αποχαιρετά τον Joãosinho Trinta. Φωτ. Globo.

 

Φωτ. Danilo Verpa/Folhapress. 

Φωτ. Felix Dasilva/Riotur.

 


Ratos e urubus, larguem a minha fantasia - Parte 1.

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ