ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Δεν τη λυπάστε την Εκκλησία; Μόνο τα Φώτα της είχαν μείνει

Δεν τη λυπάστε την Εκκλησία; Μόνο τα Φώτα της είχαν μείνει Facebook Twitter
Καμία σχέση δεν έχουν οι τρεις (θεούσες) κι ο κούκος που συμμετέχουν στις θρησκευτικές λειτουργίες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς με τον κόσμο που συρρέει μαζικά στις εκκλησίες, στις κολυμπήθρες, στις δεξαμενές και στις προβλήτες για την τελετουργία των Φώτων.
0



ΚΑΜΙΑ ΦΟΡΑ, ΣΠΑΝΙΑ ΒΕΒΑΙΑ,
σχεδόν μετανιώνει κανείς που δεν παρακολουθεί έστω και περιστασιακά τι παίζεται στην ελληνική τηλεόραση, με αποτέλεσμα να χάνει έτσι σπαρταριστά στιγμιότυπα τηλεοπτικού μεγαλείου, που ίσως τυχαία πετύχει εκ των υστέρων ως viral θραύσματα στον χαμό του Ίντερνετ.

Ένα τέτοιο bizarre περιστατικό συνέβη τον περασμένο Σεπτέμβριο και είχε ως πρωταγωνιστή τον μητροπολίτη Ιλίου Αθηναγόρα, ο οποίος ως προσκεκλημένος της Μάριον Μιχελιδάκη στην εκπομπή «Επί Κοινωνία» της ΕΡΤ, της είχε απευθύνει, επιχειρώντας να ελαφρύνει τη βεβαρημένη (από το ζητηματάκι του κορωνοϊού) ατμόσφαιρα, το εξής ερώτημα: «Έχετε σχέση με το Εξκάλιμπερ; Μάριον δεν είναι το όνομά σας; Ήταν η πριγκίπισσα εκείνου του Αρθούρου, μήπως έχετε κάποια σχέση;».

«Σεβασμιώτατε είμαστε στον αέρα, όχι!» απάντησε αμήχανα η δημοσιογράφος, και ακολούθως η συζήτηση επανήλθε σε λιγότερο σουρεάλ επίπεδα.

Είναι σα να σου λέει η Εκκλησία: Πήγατε στα βιβλιοπωλεία σας, στα κομμωτήρια, στα ζαχαροπλαστεία, στα μυστικά ρεβεγιόν σας, φάγατε, ήπιατε, κάνατε τις πριβέ ακολασίες σας, και τώρα μας κλείνετε το μαγαζί δύο μέρες πριν από τα Φώτα; Άλλα είχαμε συμφωνήσει, κύριοι...

Ήταν μια στιγμή τηλεοπτικής υπέρβασης – ασχέτως αν ο μητροπολίτης είχε μάλλον μπερδέψει την Γκουίνεβιρ, που κεράτωνε τον Αρθούρο με τον Λάνσελοτ, με τη Μάριον του Ρομπέν των Δασών – και τη θυμήθηκα διαβάζοντας την έντονη χθεσινή ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου, σε ύφος τελεσιγράφου, επιστολής διαμαρτυρίας και πολεμικού ανακοινωθέντος, σύμφωνα με την οποία η Εκκλησία της Ελλάδος αρνείται να συναινέσει στα έκτακτα μέτρα και απαιτεί να παραμείνουν ανοιχτές οι εκκλησίες για το τελετουργικό των Θεοφανίων.

 

«Έχετε σχέση με το Εξκάλιμπερ;»

Συγχρόνως απευθύνει έκκληση προς την ηγεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ζητώντας εμβόλια για τους πολίτες και τονίζοντας πως «κανείς δεν έχει το δικαίωμα να υπηρετεί αλλότριους σκοπούς απέναντι σε ένα τόσο σημαντικό θέμα όπως η υπέρβαση της πανδημίας, διότι το δικαίωμα στην υγεία ανήκει σε όλους» (σ' αυτό το σημείο βάζει κανείς ό,τι emoji θέλει ως αντίδραση).

Η ανακοίνωση καταλήγει με την κοφτή υπενθύμιση ότι «κατά την παρούσα χρονική περίοδο τη θέση της Ιεράς Συνόδου προς τα Μ.Μ.Ε. εκφράζει μόνο ο εκπρόσωπος Τύπου Αυτής, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως κ. Αθηναγόρας».

Δεν γνωρίζω αν εμπλέκεται ο κ. Αθηναγόρας (ο οποίος, όπως διαβάζω στο βιογραφικό του, έχει εκπονήσει και διδακτορική διατριβή με το πολύ ενδιαφέρον θέμα «Ψυχική εξάντληση και "αποξένωση" του κληρικού») στη σύνταξη της απόφασης της Δ.Ι.Σ., στην οποία σημειώνεται επίσης ότι κατά την εορτή των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς «στους χιλιάδες ενοριακούς ιερούς ναούς με μέριμνα των κατά τόπους Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών, τηρήθηκαν όλα τα προβλεφθέντα υγειονομικά μέτρα για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού».

Ναι, μόνο που καμία σχέση δεν έχουν οι τρεις (θεούσες) κι ο κούκος που συμμετέχουν στις θρησκευτικές λειτουργίες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς (περίοδος που η ελληνορθόδοξη παράδοση το έχει χάσει προ πολλού το παιχνίδι) με τον κόσμο που συρρέει μαζικά στις εκκλησίες, στις κολυμπήθρες, στις δεξαμενές και στις προβλήτες για την τελετουργία των Φώτων, έθιμο που προβάλλεται παντού σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση και αποτελεί μαζί με το Πάσχα και το Δεκαπενταύγουστο ένα από τα κορυφαία ετήσια events του εκκλησιαστικού μαγαζιού (μαζί με κάποιες άλλες τοπικού χαρακτήρα γιορτές, όπως φερ' ειπείν του Αγίου Δημήτριου στη Θεσσαλονίκη, που φέτος αναδείχθηκε σε super spreader event).

Είναι σα να σου λέει η Εκκλησία: Πήγατε στα βιβλιοπωλεία σας, στα κομμωτήρια, στα ζαχαροπλαστεία, στα μυστικά ρεβεγιόν σας, φάγατε, ήπιατε, κάνατε τις πριβέ ακολασίες σας, και τώρα μας κλείνετε το μαγαζί δύο μέρες πριν από τα Φώτα; Άλλα είχαμε συμφωνήσει, κύριοι...

Στήλες
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ