ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Περί ομο-γάμων

Περί ομο-γάμων Facebook Twitter
86
  • Το πρώτο μου κείμενο για τους (και τις) gay το έγραψα πριν από 32 χρόνια – και μου χάρισε την πρώτη μου λογοκρισία. Κόπηκε (από το περιοδικό «Επίκαιρα»). Σχολίαζα εκεί το σύνθημα του περιοδικού «Αμφί»: «Για την απελευθέρωση της ομοφυλόφιλης επιθυμίας». Έγραφα:
  • «Όπως διαφωνώ με τις φεμινίστριες διότι προσπαθούν να απελευθερώσουν μόνο το γυναικείο φύλο – ξεχνώντας πως η ελευθερία ή θα είναι κοινή ή αδύνατη– έτσι κι εδώ διαφωνώ με την παρουσία της λέξης “ομοφυλόφιλης”. Πιστεύω ότι πρέπει γενικά να αγωνιστούμε για την απελευθέρωση ΚΑΘΕ επιθυμίας. Για την αλλαγή των κοινωνικών δομών που νομοθετούν τις ανθρώπινες επιλογές.
  • Το θέμα μας, λοιπόν, δεν είναι η ομοφυλοφιλία αλλά το δικαίωμα να είσαι διαφορετικός.
  • Πιστεύω –και αυτό είναι ένα αξίωμα της σκέψης μου που δεν έχει αλλάξει τριάντα χρόνια τώρα– πως κάθε άνθρωπος πρέπει να είναι ελεύθερος να ικανοποιεί τις επιθυμίες του, εφόσον η ικανοποίησή τους δεν βλάπτει τον συνάνθρωπό του».
  • Και παρακάτω συμβούλευα: «Ανώνυμοι αγωνιστές του “Αμφί”, προσοχή: μην κάνετε το λάθος που κάνουν οι διώκτες σας. Μη χωρίζετε τους ανθρώπους σε κατηγορίες. Μην τονίζετε ιδιαίτερα τη διαφορά σας, όταν σκοπός σας (πρέπει να) είναι να αποδείξετε πως δεν υπάρχει διαφορά. Και μην αγωνίζεστε μόνο για τη δική σας απελευθέρωση αλλά πρώτιστα για την απελευθέρωση αυτών που σας διώκουν. Είναι πιο αλλοτριωμένοι από σας – γι’ αυτό και σας καταπιέζουν».
  • Πέρασαν άλλα τριάντα χρόνια και η σκέψη μου δεν άλλαξε. Αυτά που έγραφα στο κομμένο άρθρο (κυκλοφόρησε μετά σε βιβλίο) τα πιστεύω ακόμα. Και τα θυμήθηκα με όλη αυτήν τη φασαρία για τον ομόφυλο γάμο (same sex marriage, ακούγεται καλύτερα).
  • Δεν έχω καμία αντίρρηση για τη θεσμοθέτησή του – μόνο μία απορία. Τη στιγμή που ο γάμος έχει χάσει σχεδόν όλη την αίγλη του και από κει που ήταν σπουδαίο θρησκευτικό μυστήριο έγινε σύμβαση σε δημαρχείο ή και απλή συμβίωση χωρίς σφραγίδες, γιατί τόση λαχτάρα –και μάλιστα παγκόσμια– για την απόκτησή του; Ήδη σε πολλά κράτη τα περισσότερα ζευγάρια συζούν και κάνουν παιδιά χωρίς καμία νομική διατύπωση ή με ένα απλό σύμφωνο συμβίωσης. Γιατί τόσος θόρυβος για έναν παρωχημένο και ξεπερασμένο θεσμό; Μικροαστικό μου φαίνεται, σαν τις κόρες που κυνηγάνε παπά, στεφάνι κι εκκλησία κι ας είναι άθρησκες. Τόσοι αγώνες για ένα κούφιο (πια) δικαίωμα – ενώ ανθούν το trafficking, το bullying, η κλειτοριδεκτομή, οι γάμοι εξάχρονων παιδιών και οι βιασμοί;
86

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

20 σχόλια
Η νομική κάλυψη των γκέι πρέπει να είναι η ίδια με των στρέιτ, ειδάλλως δεν έχουμε μια κοινωνία με ισάξιους πολίτες, αλλά μια κοινωνία με πολίτες υψηλότερης και κατώτερης αξίας.
Αν και το έχουν ήδη θίξει πολλοί, δε μπορώ να μην το ρωτήσω κι εγώ: γιατί οι ομοφυλόφιλοι είναι υποχρεωμένοι να συγκαταλέγονται στην εμπροσθοφυλακή των πρωτοπόρων; Είναι λογικό να ζητάς από αυτούς να μη είναι π.χ. προκατειλημμένοι, με τη λογική ότι έχουν υπάρξει θύματα τόσων διακρίσεων που ξέρουν στο πετσι τους πόσο λάθος είναι να βάζεις ταμπέλες στους ανθρώπους. Αλλά γιατί να πρέπει να είναι ούλτρα μοντέρνοι, υποδείγματα αντικομφορμισμού και φορείς της κοινωνικής ανατροπής; Και θεωρώ προβληματική τη συγκεκριμένη νοοτροπία, γιατί επιβάλεται συχνά και έξωθεν, από "φίλους" των ομοφυλόφιλων, και εσωτερικά - επειδή δλδ κάποιοι γκέι είναι αντικομφορμιστές, θεωρούν πως πρέπει να τους μιμηθούν κι όλοι οι υπόλοιποι. Δεν έχουν δικα΄΄ιωμα στα ίδια όνειρα όπως όλοι; και στην ίδια νομική κάλυψη; Πρέπει να ζουν - όχι από επιλογή, αλλά υποχρεωτικά εν τέλει - στις παρυφές της κοινωνίας για να μη χαλάσει στο γκέι κίνημα το προφίλ των "εκτός συστήματος;" Χαίρομαι τουλάχιστον που πολλοί ομοφυλόφικλοι υπερασπίζονται τα ίσα δικαιώματα με τους στρέιτ, ακόμη κι αν οι ίδιοι προσωπικά δεν κόπτονται να τα εκμεταλλευτούν.
Απ οτι φαινεται η Ελλαδα θα πρεπει για μερικους ομοφυλοφιλους να ειναι, μια πολυ πλουσια χωρα με πολυ πλουσιες οικογενειες, και για αυτο ειδικα αυτοι οι ομοφυλοφιλοι δεν νοιαζονται να εχουν δικαιωματα μεσω γαμου. Δεν νοιαζονται ουτε για ιατρικη ασφαλεια μεσω συζυγου, ουτε να γλυτωσουν χρηματα απο την εφορια, ουτε για διαθηκες, ουτε για το αν ο συντροφος τους θα εχει το δικαιωμα να ειναι στο πλαϊ τους σε καποιο νοσοκομειο σε ωρες αναγκης. Δυστυχως πολλοι Ελληνες ομοφυλοφιλοι ζουν ακομα σε καιρους Κωστα Ταχτση... Εεε... και τι εγινε κι' αν μας ριξουν κανενα τουβλο στη ραχοκοκαλια; τοσο το καλυτερο!... θα το κανουμε δραμα, θα το γραψουμε και βιβλιο, κι' ετσι θα δειξουμε ποσο διαφορετικοι ειμαστε! Διαφορετικοι ναι, αλλα λογικοι... σιγουρα οχι!
Ένα ζευγάρι (οποιοδήποτε) όταν συζεί, σιγά - σιγά, δημιουργεί κάποια περιουσία. Όταν κάποιος από τους δύο πεθάνει ξαφνικά, με ποιον τρόπο θα υπάρξει νομική εξασφάλιση για το επιζών μέλος, αν δεν έχει γίνει προηγουμένως κάποιος γάμος ή ένα σύμφωνο παρόμοιας ισχύος;
Οι τοποθετήσεις της Σώτης Τριανταφύλλου και του Νίκου Δήμου είναι εντελώς διαφορετικές και κακώς ορισμένοι τις ταυτίζουν.Η Σώτη δεν συμφωνεί με τον "γάμο για όλους" (είναι εναντίον του γάμου μεταξύ ομοφυλοφίλων), ενώ ο Νίκος Δήμου διακηρύσσει το δικαίωμα στην εκπληρωση των επιθυμιών μας εκάστου ενός, που σημαίνει "ναι" και στο γάμο για εκείνους που γουστάρουν, μηδενός εξαιρουμένου.Επίσης, η Σώτη εκθειάζει το θεσμό του γάμου, εν αντιθεσει προς το Νίκο που τον θεωρεί μάλλον ξεπερασμένο.Αλλά και πάλι, η φιλοσοφική τοποθέτηση του Δημου, τον καλύπτει απολύτως, από τη στιγμή που είναι υπέρ της εκπληρωσης των επιθυμιών μας και της αναγνώρισης τής όποιας διαφορετικότητάς μας.Συμφωνώ απολύτως με αυτή του τη θέση, επειδή υπάρχουν διαφορετικότητες αντελώς αδύναμες να δικδικήσουν μια θέση στον ήλιο: τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και ελαφρά (ή μη) νοητική υστέρηση, τα άτομα με πληθος άλλων νευρολογικών και ψυχιατρικών διαταραχών κοκ. Καλό θα ήταν, νομίζω, εκτός από τον αγώνα που κάνει κάθε "διαφορετική" κοινωνική ομάδα, όπως οι ομοφυλόφιλοι, να δημιουργηθεί και μια πλατφόρμα που θα αγκαλιάζει κάθε είδος διαφορετικότητας, με εκ περιτροπής στόχους και ηγεσίες, ώστε μέσω της αλληλεγγύης, όλοι να αγωνίζονται υπέρ όλων των διαφορετήτων.Όσο για το γάμο και την ομοφυλοφιλία, έχω τοποθετηθεί (εναντιωθεί) με σχόλιο μου στη συνέντευξη της Σώτης Τριανταφύλλου και συνοψίζω: ναι στη διεκδίκηση από όλους για το δικαίωμα του "γάμος για όλους". Το γεγονός, λόγου χάρη, ότι το τελετουργικό του γάμου και εμένα με αφήνει παγερά αδιάφορο, δεν με εμποδίζει καθόλου να αγωνίζομαι υπερ του δικαιώματος της ισοτητας μεταξύ όλων των ζευγαριών που επιθυμούν να ζευγαρώσουν και τελετουργικά/νομικά.Με εκτίμηση,Κάπα
Παρατηρώ πως λέμε τα ίδια και τα ίδια ξανά και ξανά, κυρίως επειδή διατυπώνονται -συνεχώς- οι ίδιες ερωτήσεις και...συνεχώς επανεξετάζουμε το όοοοοολο θέμα από βάση μηδενική, κάθε -μα- κάθε φορά, όμως!... ας πούμε μαζί με τους γάμους, θα συζητάμε ταυτόχρονα κι αν είναι η ομοφυλοφιλία φυσική, τι γινόταν (ή δεν γινόταν) στην αρχαία Ελλάδα, αν οι ομοφυλόφιλοι έχουν κατακυριεύσει τη show biz, αν οι πεταλούδες στο Βόρνεο είναι πιο σημαντικές (και γιατί) αν, αν, αν ... μα ΔΕΝ γίνεται έτσι δουλειά, γίνεται;Είναι ένα θέμα κάτι μεταξύ λερναίας ύδρας και Σισύφου. «Τρέχουμε» όλες και όλοι, προσπαθούμε να εξηγήσουμε, μέχρι τελικής πτώσεως και εξάντλησης σιέλου ... και μετά από 1 λεπτό (ή στο επόμενο σχετικό θέμα) ΤΣΟΥΠ! έρχεται άλλο άτομο, διαγράφει ... ή μάλλον αγνοεί όλα τα προηγούμενα, ρωτά τα ίδια και ξανά το γαϊτανάκι απ' την αρχή.Νομίζω πως κάτι κάνουμε λάθος.
Μην ανησυχείτε. Τίποτα δεν κάνουμε λάθος. Απλά είναι η στιγμή που το θέμα του γάμου είναι στην επικαιρότητα και τίθεται πλέον ανοικτά ως βασικό ανθρώπινο και δημοκρατικό δικαίωμα. Πιο ξεκάθαρα δεν θα μπορούσε να το θέσει ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ομπάμα και μάλιστα στέλνοντας παγκόσμιο μήνυμα σε όλες τις δημοκρατίες και μη του κόσμου. Οπότε το θέμα τίθεται και εδώ, και καλούνται οι άνθρωποι να εκφράσουν άποψη.Μακάρι βέβαια στης χώρα μας να είχαμε περισσότερους, με το θάρρος του Ομπάμα που υποστηρίζει τα ίσα δικαιώματα χωρίς περιστροφές και επικεντρώνει την κοινωνία του στην ουσία του θέματος. Απλά εδώ μας είναι πιο εύκολο να πετάμε την μπάλα έξω από το γήπεδο. Να, σαν τους πολιτικούς μας ένα πράγμα. Και αυτή την τέχνη στην Ελλάδα την ξέρουμε καλά. Βούτυρο στο ψωμί του κοσμάκι... να τρώγονται μεταξύ τους. Υπομονή.
Ο κύριος Δήμου παρουσιάζει μία μονόπλευρη άποψη του γάμου, την ρομαντική, και ίσως να μην σκέφτηκε -και κυρίως να μην βρέθηκε ποτέ σε τέτοια αναγκαιότητα, μιας και εκείνος μάλλον δεν προέρχεται από τη μικροαστική Ελλάδα- πως ο γάμος αποτελεί μία κατοχύρωση των δικαιωμάτων ενός ζευγαριού (οποιασδήποτε μορφής) στην απόκτηση περιουσίας, στην ασφάλεια ζωής, στην περίθαλψη, στην κληρονομιά. Στο τέλος μας κοτσάρει και κάμποσα άσχετα με το θέμα ζητήματα, για να μην τον περάσουμε για αδαή! Μα τι Λουδοβίκος είναι αυτός! Ας φάει και λίγο παντεσπάνι!
Κάπου το χάσατε κύριε Δήμου, ειδικά αυτός ο παραλληλισμός του αγώνα των gay για ισότιμο γάμο με μικροαστισμό, όταν εσείς εκθειάζατε τον Μάνο, την Ντόρα, και τον Τζήμερο, είναι ο ορισμός της αντίφασης. Δεν είναι κούφιο δικαίωμα ο γάμος των ομοφιλόφυλων, είναι ανάγκη γι αυτούς, και πάνω απ΄όλα είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ, και μια ευνομούμενη, προοδευτική και δημοκρατική κοινωνία, οφείλει να το αναγνωρίζει, εγώ αυτό λέω στις κόρες μου απο μικρές, μιλώντας τους για δημοκρατική κοινωνική ισότητα.Κι εγώ έχω μόνο μια απορία, γιατι γράψατε αυτό το άρθρο για το δικαίωμα των gay στον γάμο, μιλώντας γι αυτούς εκ του ασφαλούς;
'μην κάνετε το λάθος που κάνουν οι διώκτες σας. Μη χωρίζετε τους ανθρώπους σε κατηγορίες.' Καιρό είχα να διαβάσω κάτι που να συμφωνώ τόσο. Τα σέβη μου.
"η ελευθερία ή θα είναι κοινή ή αδύνατη" Γιατί κ Δήμου κατηγορείτε τους γκέη ότι αγωνίζονται μόνο για τα γκέη δικαιώματα; Θα έπρεπε να κατηγορούμε με την ίδια λογική το Νέλσον Μαντέλα γιατί αγωνιζόταν για τα δικαιώματα των μαύρων και όχι και για τους Παλαιστίνιους; Τον Αραφάτ γιατί αγωνιζόταν μόνο για την Παλαιστίνη και όχι για το Ανατολικό Τιμόρ; Οσον αφορά το γάμο, εμένα δε με ενδιαφέρει καθόλου να παντρευτώ όμως η κολλητή μου θέλει να παντρευτεί την γκόμενά της, να ζήσουν σε ένα σπίτι με έπιπλα ΙΚΕΑ, μαγειρεύοντας τις συνταγές των πρωινάδικων και χαζεύοντας τσάμπιον λιγκ και σαπουνόπερες. Είναι κακό αυτό; Δεν πρέπει να πραγματοποιηθεί το όνειρό της επειδή το θεωρείτε μικροαστικό και ξεπερασμένο;
Συγχέετε διαφορετικούς ανθρώπους με λάθος τρόπο. To "every man should have the same rights" δεν μεταφράζεται σε "οι μαύροι πρέπει να αποκτήσουν ίσα δικαιώματα" αλλά σε "όλοι οι άνθρωποι θα πρέπει να έχουν τα ίδια δικαιώματα". Εκ των πραγμάτων, δηλαδή, ο Μαντέλα δεν διαχώρισε τους ανθρώπους άσχετα εάν επί του πρακτέου η πλατφόρμα του αγώνα ήταν το κίνημα των μαύρων. Όσο για τα πατριωτικά κινήματα είναι εκ φύσεως περιχαρακωμένα. Ο Αραφάτ ενδιαφέρονταν για την δική του πατρίδα και δεν τον απασχολούσε κάτι άλλο, ασχέτως εάν πίστευε ότι κάθε πατρίδα θα πρέπει να είναι ελεύθερο. Αντιπαράδειγμα του Αραφάτ είναι ο Γκεβάρα που αγωνίστηκε για την ελευθερία πολλών διαφορετικών χωρών.Το θέμα με τον γάμο δεν είναι ότι είναι σωστή ή λάθος η διεκδίκηση. Προφανώς και είναι σωστή. Το ερώτημα τίθεται στην βάση της επιμονής σε ένα μόνο ζήτημα, το οποίο όλο και περισσότεροι άνθρωποι το θεωρούν μικροαστικό και ξεπερασμένο, ενώ υπάρχουν τόσα άλλα ζητήματα που είναι εξίσου σημαντικά.
Κάπως όμως πρέπει να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση έτσι ώστε να απολαμβάνουν όλοι ίσα δικαιώματα στα εξής:α) Ιατρικό Απόρρητο (απαιτεί συγγένεια πρώτου βαθμού η ενημέρωση από γιατρό....)β) Σύνταξη θανόντος συζύγουγ) Κοινή περιουσίαδ) Κοινή φορολογική δήλωση (το οικογενειακό εισόδημα - καθότι μεγαλύτερο διευκολύνει στην απόκτηση π.χ. στεγαστικού δανείου)Όλα τα παραπάνω τα έχω ψάξει με το σύντροφό μου και δικηγόρους. Σαφώς και κάποια ρυθμίζονται με συμβολαιογραφική πράξη, την οποία όμως μπορούν άνετα να προσβάλουν οι όποιοι συγγενείς του ενός ή του άλλου......Επιτέλους κάποια στιγμή πρέπει όλοι να είμαστε ίσοι απένταντι στο νόμο.......Και μην ξεχνάμε ότι οι νόμοι εκτός από υποχρεώσεις (π.χ. στρατιωτική θητεία, φορολογία κλπ.) έχουν και δικαιώματα για τους πολίτες.......
Συμφωνώ απολύτως. Εάν μόνο ο γάμος σας καλύπτει τότε προφανώς και θα πρέπει να σας αναγνωριστεί τέτοιο δικαίωμα. Αν, από την άλλη, θα μπορούσε να σας καλύψει μια βελτιωμένη, νομικά, έκδοση του συμφώνου συμβίωσης τότε θα μπορούσατε να διεκδικείτε και αυτό αντί μόνο για τον γάμο...
Από tktk"Πως ακριβως "υπερτονιζεται" η ομοφυλοφιλια, στη διεκδικηση πολιτικου γαμου? Πως θα διεκδικησεις καποιο δικαιωμα ως ομοφυλοφιλος, αν δεν δηλωσεις οτι εισαι ομοφυλοφιλος και το διεκδικεις επειδη δεν το εχεις???? Η διεκδικηση ΙΣΟΥ διακιωματος, δεν σημαινει ΕΞΟΜΟΙΩΣΗ. Αυτο που πρακτικα γινεται στην Ελλαδα ειναι: μπορεις να εισαι διαφορετικος αλλα χωρις κανενα κατωχυρωμενο δικαιωμα...αν θελεις δικαιωματα τοτε να αλλαξεις" (οποτε η διαφορετικοτητα παει περιπατο...)"Μιας και δεν μπορούσα να απαντήσω απ' ευθείας στο σχόλιο το κάνω έμμεσα:Η μόνη απαιτητή δήλωση εκ μέρους κάποιου ανθρώπου που διεκδικεί κάποια δικαιώματα είναι ενώπιον των αρμοδίων οργάνων ή προσώπων. Κατά τα λοιπά το να δηλώνεις παντού και πάντοτε την οποιαδήποτε ιδιότητά σου δεν είναι υποχρεωτικό εκτός εάν θέλεις να προβάλλεις τον εαυτό σου μέσα από αυτήν σου την ιδιότητα. Το ζήτημα είναι να αποκτήσεις κάποιο δικαίωμα ή να σε αναγνωρίζει απλά ο κόσμος ως ομοφυλόφιλο; Έτσι δεν περιχαρακώνεις την προσωπικότητά σου σε μια και μόνο ιδιότητα; Καταλαβαίνω την δυσκολία της κατανόησης της σημειολογίας που μπορεί να έχει η οποιαδήποτε πράξη μας αλλά παρ' όλα αυτά η σημειολογία είναι πολύ σημαντική ώστε να επιτύχουμε να περάσουμε σωστά το μήνυμα που θέλουμε. Στο τέλος, δια της υπερβολής, θα φτάσουμε να θεωρούμε εγκληματικό το να είναι κανείς ετεροφυλόφιλος έτσι όπως πάει το πράγμα. Άλλωστε αναφέρθηκε κάποιος στην gay κουλτούρα που έχει περιχαρακώσει κάποιους χώρους και ως ένα σημείο κάτι τέτοιο είναι αληθές. Ρίξτε μια ματιά στους παρουσιαστές απογευματινών εκπομπών και πείτε μου πόσοι από αυτούς δεν είναι ομοφυλόφιλοι. Το θέμα τελικά είναι να περιχαρακωνόμαστε άπαντες όταν διεκδικούνται κάποια δικαιώματα ή να προσπαθήσουμε όλοι να βρούμε διαύλους αλληλοκατανόησης ώστε να κατακτηθεί το δικαίωμα αυτό;Νομικά πάντως εξακολουθείτε να διεκδικείτε την ισότητα έναντι του νόμου που αφορά τον γάμο οπότε εκ των πραγμάτων υφίσταται κάποια εξομοίωση. Αυτήν όμως η εξομοίωση δικαιωμάτων δεν σημαίνει και εξομοίωση προσωπικοτήτων το οποίο είναι εντελώς διαφορετικό πράγμα.Εν κατακλείδι ο υπερτονισμός στον οποίον αναφέρεται ο κ. Δήμου φρονώ πως είναι πιο γενικός από το ζήτημα του γάμου αυτό καθ' αυτό και αναφέρεται στις γενικότερες δράσεις του κινήματος. Εντάξει, ο γάμος ήταν ένα σημαντικό προπύργιο αλλά αξίζει να διερωτάται κανείς πόσο σημαντικό είναι πλέον αφού και οι κατ' εξοχήν υποστηρικτές του έχουν πάψει να το υποστηρίζουν; Όταν όλο και περισσότεροι άνθρωποι καταφεύγουν στα σύμφωνα συμβίωσης αντί για τον γάμο, όταν ήδη ο θεσμός έχει ευτελισθεί...
@ Chris NΟι αποψεις σας ειναι οι χαρακτηριστικες αποψεις του μεσου (καλοπροαιρετου) Ελληνα , που γνωριζει την ομοφυλοφιλια μεσω κυριως της τηλεορασης. Αντε και κανενος γνωστου στο περιβαλλον.Σας διαφευγει (και δικαιως ισως) οτι το ζητημα αφορα πολυ μεγαλυτερο και ευρυτερο τμημα της κοινωνιας , απ τους γκέι παρουσιαστες των μεσημεριαναδικων. (Οι οποιοι παρεμπιπτοντως απλως υποθετουμε οτι ειναι γκέι..δε μιλανε ΠΟΤΕ για θεματα ομοφυλοφιλιας αν εχεις προσεξει, αρα δε συμβαλλουν σε κατι θετικο).Οταν μιλαμε για δηλωση ομοφυλοφιλιας δεν εννοουμε κατι εξωφρενικο ή εξαιρετικα ασυνηθιστο (οπως αυτα που εχετε στο μυαλο σας).Μιλαμε στο να μπορεις να εισαι γκέι χωρις να απολυθεις (προσεξε ΟΧΙ να την πεφτεις στους συναδελφους σου, απλα να μαθευτει αν δε θελεις να λες ψεμματα πως εχεις γυναικα).Να μπορεις να κρατησεις το χερι του συντροφου σου στο καφε ή το σινεμα (αυτη τη "δηλωση" ετεροφυλοφιλιας δεν την κανουν συνεχως οι στρέιτ???). Αυτο ειναι το παντου και παντα, που λετε?Αν βαλω φωτο του συντροφου μου στο γραφειο μου στη δουλεια, προκαλω? Ειμαι ισος με τον συναδελφο μου?Μπορει ενας γκέι πολιτικος να εκλεγει στην Ελλαδα χωρις να ψευδεται? Ειναι καλυτερα και "δεν προκαλει" οταν ξερουμε συνειδητα οτι λεεει ψεμματα και μαλιστα στη βουλη ψηφιζει ΕΝΑΝΤΙΟΝ των γκέι δικαιωματων??? (πολλα τα παραδειγματα στην πολιτικη μας ζωη και φανταζομαι θα τα γνωριζετε)Εχουμε εκπομπες στην τηλεοραση που να αναλυουν το φαινομενο με σοβαροτητα , εκτος απο "πιπερατες" ή "αστυνομικου δελτιου" ειδησεις? Εχουμε σιριαλ οπου υπαρχουν γκέι ζευγαρια , χωρις να ειναι καρικατουρες και χωρις να αποτελουν ακραιες περιπτωσεις (οπως σε Ευρωπη κι Αμερικη). Κατι τετοιο θα ηταν προκληση και "συνεχης δηλωση"?Απλα λιγο πολυ καταληγετε στο "να υπαρχετε απλα να μην το ξερω" ....γιατι οταν το ξερετε , βλεπετε μονο ακραια πραγματα ή προκλησεις.Η αληθεια ειναι οτι οι συζητησεις αυτες γινονται για να βαλουμε πλεον το θεμα στη σωστη και γενικη του διασταση , μακρια απο στερεοτυπα και διαστρεβλωσεις.Δεν μπορω να καταλαβω , τι σας πειραζει να δοκιμασουν το θεσμο του γαμου ανθρωποι στους οποιους σημερα δεν επιτρεπεται. Καποιοι μπορουν να πετυχουν...που το ξερετε. Και ειπαμε ειναι πολυ γενικοτερη η αξια της εξισωσης του δικαιωματος του γαμου. Δε σημαινει οτι θα τρεξουν ολοι να παντρευτουν. Το νομοθετημα αυτο εχει και "παιδευτικο" χαρακτηρα ως προς ολη την κοινωνια.Και παλι αναρρωτιεμαι, τις δικες σας αποριες δεν τις ειχαν οι νομοθετες των κρατων που θεσπισαν το γαμο για ολους? Ξερετε εσεις προσωπικα κατι παραπανω?
Προφανώς και δεν αναφερόμουν στις εκδηλώσεις προς τον σύντροφο όταν μιλούσα για δηλώσεις. Περισσότερο είχα στο μυαλό μου μερικούς, οι οποίοι εν ονόματι του κινήματος, προέβαιναν σε κάπως, πως να το πω χωρίς να το παρεξηγήσετε, φουσκωμένες πράξεις. Το να αγκαλιάζετε τον/την σύντροφό σου στο σινεμά κλπ είναι αναφαίρετο και σεβαστό δικαίωμά σας. Άλλο όμως αυτό το δικαίωμα και άλλο να βγείτε και να συστήνεστε πχ ως εξής "Γειά σας, είμαι ο Τάδε και είμαι gay". Σε αυτήν την περίπτωση ισχύει αυτό που είπα παραπάνω, περιχαρακώνετε τον εαυτό σας σε μια μόνο ιδιότητα.Από την άλλη εάν δεν σας ικανοποιεί η προβολή που χαίρει το κίνημα στα ΜΜΕ, η αντιμετώπιση που έχει το κίνημα στην Βουλή από ομοφυλόφιλους βουλευτές και όλα τα συναφή στο δικό σας χέρι είναι να τα αλλάξετε αν θέλετε. Στο χέρι σας είναι να εντοπίσετε και να βάλετε στο περιθώριο τους αυτόκλητους σωτήρες που μόνο ζημιά κάνουν στο κίνημα. Συγνώμη εάν οι απόψεις μου ενόχλησαν αλλά η κάθε άποψη είναι κάθε φορά υποκειμενική αντίληψη της αλήθειας όπως αυτή διαμορφώνεται από τις προσλαμβάνουσες του περιβάλλοντος.Πάντως έχω αρκετούς φίλους και γνωστούς που είναι gay και οι οποίοι θεωρούν την ομοφυλοφιλία τόσο φυσιολογική ώστε να μην την εκφράζουν καθ' υπερβολήν, καθιστώντας την με την υπερβολή αυτή "περίεργη" και "παράξενη" ή "αφύσικη". Τους σέβομαι, τους εκτιμώ και εν τοις πράγματι τους αντιμετωπίζω με τον ίδιο τρόπο που θα αντιμετώπιζα τον οποιονδήποτε άνθρωπο (ανεξαρτήτως πεποιθήσεων, χρώματος, θρησκείας ή ερωτικής κατεύθυνσης). Επιπλέον σαφώς και θέλω να έχουν τα ίδια δικαιώματα όπως όλοι οι υπόλοιποι πολίτες, ασχέτως του αν αναρωτιέμαι για την σημειολογία ορισμένων ζητημάτων.Τέλος δεν είπα ποτέ να μην δοκιμάσουν τον γάμο, απλώς αναρωτιέμαι γιατί δεν κυνηγάτε και την βελτίωση του συμφώνου συμβίωσης ταυτόχρονα.ΥΓ. Αν ήμουν στην θέση σας θα ήμουν πολύ προσεκτικός πριν εκτοξεύσω παρόμοιους αφορισμούς σε κάποιον. Ελπίζω να κατανοείτε ότι είναι αδύνατον να εκφράσει κανείς όλες τις απόψεις του, σε όλην τους την έκταση, παρά μόνο περιληπτικά και αποσπασματικά.
Αναρωτιέμαι τι ακριβώς έρχεται να προσθέσει αυτό το κείμενο -με τις (χιλιοειπωμένες) επιφυλάξεις και κλισέ που θα παρουσίαζε ένα “μέσο” άτομο- χωρίς καν τις ιδιότητες του γράφοντα."Όπως διαφωνώ με τις φεμινίστριες διότι προσπαθούν να απελευθερώσουν μόνο το γυναικείο φύλο"Κι επειδή τo παραπάνω "έφυγε στο ντούκου":http://kamenasoutien.com/syxnes-erwtiseis/http://kamenasoutien.com/2013/02/26/blaptei-i-patriarxia-tous-antres/
Τελικά είναι πολύ δύσκολο για ένα str8 να σχολιάζει θέματα των gay. Ακόμα και με τις καλύτερες προθέσεις, είναι σίγουρο πως κάπου θα τους ενοχλήσει. Έτσι κι ο Δήμου πήγε να εκφράσει μία απορία και άκουσε τον εξάψαλμο. Κι ας αγωνίζεται δεκαετίες για τα δικαιώματά τους...
Είναι αλήθεια ότι ο Δήμου αγωνίζεται (εδώ και δεκαετίες) για το σωστό. Κι όποιος δεν το αναγνωρίζει κάνει μεγάλο λάθος. Τώρα όμως - που το αίτημα για ισότητα είναι πιο κοντά στην πραγματοποίησή του απ' ό,τι ήταν ποτέ εδώ και αιώνες - οι απορίες του, ειδικά σε αυτό το τάιμινγκ, γέννησαν και τις δικές μας απορίες. Ας μην θεωρήσει ο κύριος Δήμου ως εξάψαλμο τις απαντήσεις στην απορία του - ακόμα κι αν κάποιες είναι πιο "αρπαγμένες" απ' ό,τι έπρεπε. Είναι απλώς προσπάθειες για να του απαντήσουμε σ' αυτήν την απορία. :)