Προσφυγικό: Πώς φτάσαμε σε αυτό το σημείο;

Προσφυγικό: Πώς φτάσαμε σε αυτό το σημείο; Facebook Twitter
Φωτο: Kωνσταντίνος Τσακαλίδης / SOOC
12

 

Προσφυγικό: Πώς φτάσαμε σε αυτό το σημείο; Facebook Twitter
Φωτο: Κωνσταντίνος Τσακαλίδης / SOOC


Ξένια Κουναλάκη
Αρχισυντάκτρια εφημερίδας «Καθημερινή»

null

Στάθης Καλύβας
Καθηγητής Πανεπιστημίου Yale

null

Οι ευθύνες της κυβέρνησης για την καθυστέρηση στη δημιουργία των hotspots, για τη σύνδεση του προσφυγικού με την αξιολόγηση, για την απουσία του κράτους στην Ειδομένη και τα νησιά είναι τεράστιες. Και το γεγονός ότι αντιμετωπίζει μια μείζονα κρίση όχι εξαιτίας αυτών των ευθυνών αλλά επειδή ένας υπουργός αναφέρει την απαγορευμένη λέξη, δείχνει πόσο ανώμαλη –και ανίατη– είναι αυτή η χώρα.

Μιχάλης Μητσός
Αρχισυντάκτης εφημερίδας «Τα Νέα»

null

Νίκος Σβέρκος
Δημοσιογράφος στην «Εφημερίδα των Συντακτών»

null

Παναγής Παναγιωτόπουλος
Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών

null
Στήλες
12

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

6 σχόλια
Φτασαμε εδω που φτασαμε - οπως και σε ολα τα ζητηματα εξωτερικης πολιτικης - γιατι η ελληνικη διπλωματια και οι πανεπιστημιακοι της ελληνικης διασπορας, οχι μονο της Αμερικης αλλα κυριως αυτης, κοιτανε μοναχα την παρτη τους. Οι καθηγητες ελληνικης καταγωγης στην Αμερικη δε κανουν το παραμικρο για την Ελλαδα εδω και πολλες δεκαετιες. Το μονο που του νοιαζει, το μονο που τους ενδιαφερει, ειναι το ποστο τους, η οικογενειουλα τους, ο κυκλος φιλων τους ( κατα προτιμηση μεσα απο το πανεπιστημιο ), τα προσωπικα τους βιβλια ( παροτι δε πολυδιαβαζουνε οπως οι ιδιοι καμια φορα εκμυστηρευονται, αν τους ρωτησεις - αυτο το χρησιμοποιουνε και ως δικαιολογια για το οτι δε συμμετεχουν ΣΤΑ ΞΕΝΑ ΜΗΝΤΙΑ - ΟΧΙ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΕΥΚΟΛΟ ), και πως να κοκορευονται το κοινωνικο τους στατους στους ανυποψιαστους συμπατριωτες τους καθε καλοκαιρι οταν γυριζουν να βρεξουν τους κωλους τους στα χωρια τους 'η σε καμια Μυκονο τα τελευταια 20 χρονια 'η στα ελληνικα μηντια ΚΑΙ ΜΟΝΟ Σ ΑΥΤΑ.Φυσικα θα συμφωνησω με τον DimmyC, οτι ο Καλυβας τα λεει ολα. Θα πρεπει να διευκρινιστει ομως οτι η χωρα δε στερειται διακεκριμενων επιστημονων, μεγαλα μυαλα, εξυπνους ανθρωπους, στερειται πολιτων και ελληνων της διασπορας με στοιχειωδη κοινωνικη και πολιτικη παιδεια, στερειται γνωση επικοινωνιας περαν της ευκολης δαιμονοποιησης του κρατους και της αριστερης ποζας, στερειται πατριωτισμο εις την αφηρημενη. Αυτο φταιει για το γεγονος οτι ολοι μιλαμε για τα αγγλικα του Τσιπρα και κανεις για τα ονοματα που κανουν διπλωματια κατ επαγγελμα, κανεις για την επικοινωνιακη φτωχεια των πανεπιστημιακων μας στο εξωτερικο, την μηδενικη επιρροη που εχει η Ελλαδα στα μεγαλα κεντρα αποφασεων, τωρα μαλιστα που ειμαστε προτεκτορατο.Αληθεια, ποσοι απο μας γνωριζουν πως λειτουργει το υπουργειο εξωτερικων ; Ποια τα τμηματα του, ο ρολος των τμηματων αυτων, η δομη τους ;Ποσοι απο μας γνωριζουν ποια η δομη και λειτουργια του μεταφραστικου δυναμικου της χωρας σε υπουργικο και διπλωματικο επιπεδο ; Την σημασια του στους ακολουθους τυπου ;Ποσοι απο μας ασχολουνται με τα ξενα μηντια και τα ξενα φορα και μπορουν να εχουν γνωση 'η εστω καποια στοιχειωδη συναισθηση του τι ακριβως συμβαινει με τα ζητηματα μας ; Ποσοι συμμετεχουν σ αυτα και ποσοι απο μας απλα τα λεμε μεταξυ μας στα ελληνικα κανοντας μαλιστα κουβεντουλα δηλαδη σχολιασμο διχως κανενα μη-προσωπικο στοιχειο ως κοινο σημειο αναφορας ενος αλφα διαλογισμου που μπορει να αναβαθμισει την επικοινωνια, να δημιουργησει κονσενσους προς μια αλφα προοδο σε καποιο ζητημα που αφορα ολους μας ;Στο κατω-κατω, λιγο-πολυ, ολοι γνωριζουμε τι συμβαινει. Και συμφωνουμε στα περισσοτερα. Μηπως ηρθε η ωρα να μαθουμε και ποιοι κανουν εξωτερικη πολιτικη σε επαγγελματικο επιπεδο ; Να αναλογιστουμε και τι σοι ευθυνες εχουμε και μεις οι ιδιοι ως ρωμιοι 'η θα μεινουμε μοναχα στο τι "βοηθεια" μπορουμε να δεχτουμε απο την κυρια Τζολι και τα λοιπα μελη της υποκριτικης διεθνους;Προτεινω λοιπον να κανουμε μια αρχη : προτεινω στο LIFO μια εμπεριστατωμενη ερευνα για το Υπουργειο Εξωτερικων και το διπλωματικο σωμα, συμπεριλαμβανομενου του κλαδου μεταφραστων που συσχετιζονται με την εξωτερικη πολιτικη της Ελλαδας.
Κοίτα να δεις, έχεις μία εμμονή με τους πανεπιστημιακούς. Σχεδόν σε κάθε σχόλιο σου, σχεδόν για τα πάντα -δια πάσαν νόσον και πάσαν μ@@κί@ν- φταίνε οι πανεπιστημιακοί. Δεν ξέρω τι πρόβλημα είχες ή έχεις με τον πατέρα σου, ο οποίος, όπως είχες αναφέρει σε κάποιο προγενέστερο σχόλιο σου, ήταν πανεπιστημιακός και πως ήταν η σχέση σας, αλλά η φιλική μου συμβουλή είναι να το ψάξεις.
Κυτταξε Νοων, με τον πατερα μου, ο οποιος πεθανε το 1992, ειχα αριστη σχεση. Ομως πεθανε το 92, οταν ημουν στα εικοσι μου, φοιτητης...Η σχεση μου μαζι του, δεν εχει τιποτα να κανει με τα πιστευω μου, τις εμπειριες και τα συμπερασματα μου για το τι εστι πανεπιστημιακος σε μια κοινωνια. Αλλωστε κι ο ιδιος τους εκανε πλακα ! Τα πιστευω μου εχουν βγει απο το διαβασμα κι οι εμπειριες απο την ενεργη συμμετοχη μου στα κοινα ειτε της διασπορας ειτε της Ελλαδας.Ξερω δεκαδες πανεπιστημιακους και με ορισμενους απ αυτους - μπορω να πω - εχω ιδιαιτερα στενους δεσμους. Αλλα ολοι συμφωνουν με πολυ μικρες εξαιρεσεις οτι οι πανεπιστημιακοι μας λειτουργουν προβληματικα σ οτι αφορα τον κοινωνικο τους ρολο. Στη Διασπορα, πχ στην Αμερικη που δουλευει ο Καλυβας δε κανουν τιποτα. Ουτε εχουν καποια επαφη με τις κοινοτητες, ουτε ενδιαφερονται να κτιστει εκπαιδευτικη υποδομη, ουτε παρεμβαινουν στα μηντια να υπερασπιστουνε επικοινωνιακα την Ελλαδα που ματωνει εδω και δεκαετιες. Ετσι κανουν οι εβραιοι ;Προσφατα μαλιστα μιλησα τηλεφωνικως με καποιον για τον οποιο ειμαι σιγουρος γνωριζει 'η εχει ακουστα ο Καλυβας, εναν απο τους πιο γνωστους αριστερους πανεπιστημιακους στην Ελληνο-Αμερικη τον Ντ. Γ. κι οταν του εκφρασα τον αποτροπιασμο μου για την σταση των ελληνοαμερικανων πανεπιστημιακων τα χρονια της κρισης και του ειπα οτι "ειστε ολοι σας καθαρματα γι αυτο και εκεινο το λογο, την υποκρισια τους για την Χρυση Αυγη που διαμαρτυρηθηκανε μοναχα οταν μιλησε ο Μαζαουερ στο Ντιρι και καποιοι φοβηθηκαν για το ποστο τους..." γελασε και μου απαντησε οτι "...πολυ φοβαμαι οτι εχεις δικιο...". Ηταν ο ιδιος πολυ καυστικος απεναντι στους συναδελφους του. Το ιδιο και πολλοι αλλοι. ΟΧΙ ΔΗΜΟΣΙΩΣ ΟΜΩΣ ! Ε, εγω κανω ακριβως αυτο το πραγμα. Πιστευω οτι η Ελλαδα εχει διαχρονικο προβλημα δημοκρατικοποιησης και ελλειμματος προοδου, λογω της ελλειμματικης κοινωνικης και πολιτικης παιδειας των πανεπιστημιακων μας μεσα κι εξω απ την Ελλαδα. Οχι των πολιτικων μας. Κι αυτο γιατι πιστευω στη Δημοκρατια. Γι αυτο και παροτι ειχα πατερα, τον Παυλο Νικολαιδη που διδαξε στο Μαιαμι πριν μισο αιωνα μετα την αντισταση στους Ναζι αλλα και σχεδιασε και πανεπιστημιο και σχολεια στην Ελλαδα, εχω υποχρεωση να πω αυτα που βλεπω ανεξαρτητως της συγγενειας που ειχα. Το ιδιο και για τα PHDs μας. Σου προτεινω να κανεις και συ το ιδιο. Κι οπως ελεγε ο Σολ Μπελοου στο Ραβελστα'ι'ν " λεγε την αληθεια κι ας μη τους αρεσει. Θα τους κανει πιο εξυπνους". Ευχαριστω.
@ Νικος Νικολαιδης - ΣΦ 18.3.2016 | 19:12Ναι πριν λίγες ημέρες είχα συμφωνήσει μαζί σου. Μετά όμως διέκρινα μία εμμονή, ένα παράπονο. Γιατί άραγε;;Τα προβλήματα της χώρας μας δεν οφείλονται αποκλειστικά και μόνο στους πανεπιστημιακούς (δημοκρατία δεν έχουμε;;). Και αλλοίμονο μας αν την ευθύνη την είχαν μόνο εκείνοι. Η δυναμική αυτής της προβληματικής μας κατάστασης είναι σύνθετη. Σχεδόν σε όλους του τομείς, για διάφορους λόγους, αλληλένδετους μεταξύ τους, από καταβολή της ίδρυσης του κράτους μας. Η πρώτη πτώχευση ήταν το 1827 με τα «δάνεια της ανεξαρτησίας». Ακολούθησαν οι πτωχεύσεις του 1843, 1897, 1932 και η σημερινή. Δεν μπαίνω σε ιστορικές λεπτομέρειες γιατί θα κουράσω.Μήπως και για όλες αυτές τις πτωχεύσεις του παρελθόντος μας φταίνε οι... πανεπιστημιακοί;; Δεν νομίζω...Όσο αφορά την επιστήμη της ψυχολογίας, έχω σπουδάσει ψυχολογία (και κοινωνιολογία). Ίσως κάτι περισσότερο γνωρίζω, κάτι περισσότερο καταλαβαίνω, κάτι άλλο διακρίνω στο βάθος του λόγου σου..Με ειλικρινές ενδιαφέρον, χωρίς καμία δόση χλευασμού ή ειρωνείας -και το εννοώ- σε συμβουλεύω να πας να κουβεντιάσεις με έναν ειδικό.Δεν χρειάζεται να μου απαντήσεις, να απολογηθείς. Δεν υπάρχει λόγος. (Πως το λένε, μη μυγιάζεσαι...). ..όσο αφορά τους εβραίους, τον εβραϊκό λαό δηλαδή, είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από εμάς που για τους δικούς τους λόγους, ιδιοσυγκρασία, θρησκεία και πιστεύω, σκέπτονται, λειτουργούν και ενεργούν πολύ διαφορετικά. Το ίδιο που συμβαίνει με κάθε λαό. Εντός και εκτός των συνόρων του. Με τα υπέρ και τα κατά του. Το αποτέλεσμα μετράει.
Ανωνυμε φιλε, Νοων - Εαν διαβασεις Ελενμπεργκερ 70, Σαλογουε'ι' 79, Γκρουνμπαουμ 84, Κιοφι 69-72, Τορε'ι' 92, τον γνωστο Φρεντρικ Κρους απο το Μπερκλε'ι', τα δυο ιστορικα του αρθρα του 93 και 94 στο New York Review of Books που εγιναν βιβλιο κα, ισως αποκτησεις αλλη αποψη για την "επιστημη" της ψυχολογιας. Για να στο πω πιο πεζα : "και αγαπω και εργαζομαι" ! Δεν ειμαι εξαρτημενος απο την ψυχολογια για συναισθηματικη 'η αλλου ειδους υποστηριξη, εχω οικογενεια, φιλους πολλους απ αυτους πανεπιστημιακους και νοιωθω περιφημα, αναγνωριζοντας, οπως ολοι, τα οποια μειονεκτηματα μου.Δεν καταλαβαινω την χλευαστικη σου συμπεριφορα, οχι μονο γιατι δεν αντικρουεις κανενα απο τα επιχειρηματα που δινω για τον απαισιο ρολο των πανεπιστημιακων στην ελληνικη και ελληνοαμερικανικη κοινωνια, αλλα γιατι ειχες συμφωνησει μαζι μου για τον ρολο τους πριν λιγες μερες οταν παλι σου ειχα απαντησει με πολιτισμενο τροπο σε αλλη σου χλευη ( τοτε ηταν οι σκαρτες γκομενες αν θυμαμαι καλα ) εδω : http://www.lifo.gr/now/world/91421Σου εξηγησα επωνυμα για τον πατερα μου μιας και τον ανεφερες. Ευθης εξ αρχης εισαι εκτος θεματος, γιατι δεν απαντας σε καποια απ τα επιχειρηματα που δινω ( ποιος ξερει ισως εχεις κατι να μας πεις για την ελληνοαμερικη που δε ξερω παροτι ζω και δρω κοινωνικο-πολιτικα για την Ελλαδα για ενα τεταρτο του αιωνα ),προσωπικοποιεις και επιτιθεσαι ad-hominem. Αλλα επειδη η χλευη ειναι στανταρντ τακτικη οταν λειπουν τα επιχειρηματα, λεω δε πειραζει ας απαντησω παλι με πολιτισμενο τροπο, αφου ουτως 'η αλλως δεν εχω κατι να κρυψω ουτε για το ποιος ειμαι εγω, ουτε η οικογενεια μου - ουτε φυσικα για τα βαθια μου πιστευω, παροτι επαναλαμβανω χλευαζεις και μαλιστα ανωνυμα. Αντι λοιπον να εκτιμησεις που για μια ακομη φορα σου απαντω με πολιτισμενο τροπο και αγνοω την χλευη σου, με χλευαζεις για τριτη φορα και μαλιστα για κατι που συνειδητα - επειδη εχω διαβασει αρκετα γι αυτο - δεν σεβομαι καθολου... Εχω αδικο να σκεφτομαι τον σεβασμο που δινεις στον κλαδο της ψυχολογιας σε συσχετισμο με τη συμπεριφορα σου; Αλλωστε, αν η συνειδηση του "ασθενη" του λεει οτι γιατρευτηκε, ποιος μπορει να κατηγορησει τον γιατρο...( Ταλις 98 ).
@ Ο Νοών... νοείτω 20.3.2016 | 09:41 Εχω πολλα παραπονα και εμμονες εναντιον Ναζι, χυδαιοτητας, πανεπιστημιακων διχως κοινωνικη προσφορα εξω απ το επαγγελμα τους, κομματικων δημοσιογραφων, ψυχολογων-εμπορων ναρκωτικων στις φυλακες, της Χρυσης Αυγης, της μεταπολιτευτικης αριστερας κλπ Μια απ αυτες τις εμμονες λοιπον ειναι με τους πανεπιστημιακους. Γιατι ; Γιατι ο κλαδος αυτος, ιστορικα, λογω της εκπαιδευτικης ιστοριας μας, ηταν ΠΑΝΤΑ στο απυροβλητο. Πιο ειδικα για την τελευταια χρεοκοπια που συνοδευεται και απο μια ξεκαθαρη πολιτισμικη κριση ο ρολος των πανεπιστημιακων ειναι τεραστιος. Εξ αυτου η εμμονη και το μενος.Οσο για τους εβραιους, διαβασε Πριμο Λεβι τι ελεγε για μας στα στρατοπεδα συγκεντρωσης, που ηταν οι εβραιοι το 50 με το Ολοκαυτωμα και που εμεις. Που ειναι σημερα και που ειμαστε εμεις. Την φοβερη προσφορα των εβραιων πανεπιστημιακων διασπορας στη χωρα καταγωγης τους και αυτη των δικων μας πχ στην Αμερικη. Μιλας χωρις να ξερεις. Ψυχολογο χρειαζονται μονο οι ψυχολογοι. Εχετε καταστρεψει κοσμο και κοσμακη. Εισαστε μια βιομηχανια συναισθηματικης εξαρτησης. Μετα το "μπαλετο των πλανητων" γινατε η σεκιουλαριστικη θρησκεια που αντικατεστησε τη θυριωδια της εκκλησιας με τη δικη σας θυριωδια. Οι καταδικασμενοι, ως "δαιμονισμενοι", "καταραμενοι" κλπ μετατραπηκαν σε ψυχικα αρρωστους που μονο με τη δικη σας "συμβουλη" μπορουν να γιατρευτουνε. Ειναι η συμπεριφορα η δικη σου να χλεαυζεις τρεις φορες καποιον που σου απαντα με πολιτισμενο τροπο ψυχικα υγιης ; Ειναι - συμφωνα με τον γνωστο ορισμο του Φροιντ - ο Παμπλο Εσκομπαρ - ανθρωπος που λατρευε τους χιτ-μεν του, την οικογενεια του, την εργασια του - δειγμα ψυχικης υγειας ;;Και το αν καποιος θελει να σου απαντησει, για το εαν υπαρχει λογος να σου απαντησει - ποσο μαλλον να σου απολογηθει οπως τοσο χυδαια αναφερεις, αστο σ αυτον. Τι χυδαια και απαραδεκτη νοοτροπια ειναι αυτη που εχεις ! Μηπως πρεπει να το κυτταξεις λιγακι με καποιον ειδικο ( στον πολιτισμενο διαλογο ) ;
Να σχολιάσω ειρωνικά η πραγματολογικά???Ειρωνικό σχόλιο: Προφανώς και φταίει ο Μητσοτάκης....Πραγματολογικά: Η πουτ@ν@ η ιστορία της τελευταίας διετίας (2014-2016) δείχνει πως επι Σαμαρά είχαμε απείρως μικρότερες και ελεγχόμενες ροές παρότι ο εμφύλιος μαίνεται από το 2011... για προσπάθησε να μας το εξηγήσεις?ΥΓ Η Ελληνική κυβέρνηση στην Ειδωμένη αφήνει μόνο Σύριους, όλους τους υπόλοιπους τους προωθεί στα ενδότερα για προφανείς λόγους. Τα νούμερα όμως μιλάνε για 14000 ψυχές στην Ειδωμένη και άλλες 30000 στην ενδοχώρα άρα το πρόβλημα δεν είναι οι πρόσφυγες Σύριοι αλλά οι παράτυποι (sic) μετανάστες...
Απο χθεσινή ανακοίνωση νεολαίας συριζα: «είναι αντίθετη σε οποιαδήποτε προσπάθεια ή σκέψη για απομάκρυνση του συντρόφου Μουζάλα». «Η προσφορά του και η δράση του στη διαχείριση της προσφυγικής κρίσης υπήρξε όχι μόνο υποδειγματική αλλά πολύ περισσότερο βαθιά ανθρωπιστική τη στιγμή που η Ευρώπη υψώνει τείχη και βυθίζεται στο σκοτάδι. Ο Γιάννης Μουζάλας, πρέπει να συνεχίσει από τη θέση του υπουργού να δίνει τη μάχη για το αυτονόητο. Κανένας άνθρωπος εγκλωβισμένος στη δίνη του πολέμου. Ανοιχτά σύνορα - ασφαλής διάδρομος για όλους», αναφέρει η Νεολαία του ΣΥΡΙΖΑΈτσι φτάσαμε εδω