Zach Miko: Το πρώτο αντρικό plus size μοντέλο βάζει τα πράγματα στη θέση τους για κιλά και μεγέθη ρούχων

Zach Miko: Το πρώτο αντρικό plus size μοντέλο βάζει τα πράγματα στη θέση τους για κιλά και μεγέθη ρούχων Facebook Twitter
Πάντα του άρεσε η μόδα και το ωραίο ντύσιμο, αλλά ποτέ δεν έβρισκε τίποτα της προκοπής στο μέγεθος του.
2

Ο Zach Miko έχει ύφος 1,98 και η μέση του δεν θυμίζει εκείνη των ανδρών μοντέλων των επιδείξεων μόδας των μεγάλων οίκων. Εδώ και λίγο καιρό είναι το πρώτο plus size μοντέλο του πρακτορείου IMG και η φωτογένεια του είναι κάτι περισσότερο από προφανής. Είναι 26 χρονών και υπέρμαχος της ρεαλιστικής εικόνας που πρέπει να περνά η μόδα και οι εκπρόσωποι της στους καταναλωτές, σε ανθρώπους της διπλανής πόρτας που ζουν και τρώνε κανονικά και μπορεί να έχουν και μερικά κιλά παραπάνω, χωρίς αυτό να «σκλαβώνει» τη ζωή τους σε δίαιτες. Ούτε να τους κάνει τρελούς αναφορικά με την εικόνα τους. Ο νεαρός σε συνέντευξη του τα είπε μια χαρά, εκφράζοντας όλους εκείνους τους ψηλούς, γεροδεμένους άντρες – τον μπαμπά, τον αδελφό, τον εραστή – που αναζητούν ρούχα στα καταστήματα και έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε ένα καθόλου αντιπροσωπευτικό “M” ή σε ένα ατσούμπαλο και χαχόλικο “XXXL”, που πρακτικά τους αφαιρεί κάθε δικαίωμα στην κομψότητα.

«Υπάρχουν πολύ λίγα plus size μοντέλα άντρες στην Αμερική και νομίζω ότι μαζί μου έγινε θόρυβος, ακριβώς επειδή συνεργάζομαι με την Target, που είναι το μεγαλύτερο brand λιανικής. Η πρώτη διαφήμιση μου βγήκε τον Ιούλιο, το πρώτο άρθρο γι’ αυτή την κίνηση της εταιρείας τον Σεπτέμβριο και αυτό ήταν», λέει μεταξύ άλλων ο νεαρός, εξηγώντας στη “Guardian”, τους λόγους για τους οποίους λατρεύτηκε. Και ο ίδιος. Και η απόφαση της εταιρείας να κάνει ένα «άνοιγμα» προς το γεροδεμένο αντρικό κοινό. «Προσωπικά, δεν βρίσκω τίποτα κακό και προσβλητικό στις λέξεις plus size. Νομίζω εμείς τις κάναμε συνώνυμες με το πάχος και τους δώσαμε τελικά αρνητική σημασία. “Plus” σημαίνει “επιπρόσθετα”.  Όχι κάτι σε κόντρα με το νορμάλ. Όχι κάτι που δεν είναι φυσιολογικό. Η λέξη “γεροδεμένος” αναφέρεται στη φυσική και σωματική δύναμη, ακριβώς όπως η λέξη  “καμπύλες” για τις γυναίκες, αναφέρεται στη θηλυκή, σέξι πλευρά τους, που χαρίζει αυτοπεποίθηση και πάντως όχι στο πάχος», λέει ο Miko.

 

Και όταν η κουβέντα φτάνει στο τι θεωρείται ανδρικό και τι όχι, αποκτά μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

«(Όταν είσαι άντρας) επικρατεί η αντίληψη ότι δεν πρέπει να νοιάζεσαι και τόσο πολύ για την εικόνα σου.  Κι αν έχεις ζητήματα με την εμφάνιση σου, δεν πρέπει να τα συζητάς. Θεωρείται αδυναμία, κάτι όχι και τόσο... αντρικό. Κι αυτή είναι μια ηλίθια αντίληψη. Ακόμη και τώρα, μετά από τόση πρόοδο, έχουμε ακόμη αυτή τη φιλοσοφία: ότι οι άντρες οφείλουν να είναι δυνατοί και χωρίς συναισθήματα. Είναι ok να σε νοιάζει το πώς δείχνεις και είναι ακόμη πιο ok να μη σ’ αρέσει η εικόνα σου και να θες να την αλλάξεις. Εγώ, είχα τεράστια θέματα με το σώμα μου, σε όλη μου τη ζωή και μ’ έκαναν να νιώθω ανασφάλεια. Με το να κάνεις προβολή αυτών των συναισθημάτων στους γύρω σου, καταστρέφεις τις σχέσεις σου και δημιουργείς έναν φαύλο κύκλο, που μπορείς να αποφύγεις με έναν τρόπο. Μιλώντας ανοιχτά γι’ αυτά τα ζητήματα», λέει χαρακτηριστικά το μοντέλο.

Anyone have any advice on roomy cars? #brawn #img #tallguyproblems

A photo posted by Zach Miko (@zachmiko) on

Όπως αποκαλύπτει, υπήρχαν φάσεις στη ζωή του που έκανε συνεχώς δίαιτες, για να αλλάξει το σώμα και την ψυχολογία του.

«Δεν υπήρχε σκηνοθέτης και υπεύθυνος κάστινγκ που να μη μου είπε να χάσω κιλά. Ως ηθοποιός δυσκολεύτηκα πολύ. Μετά, όμως, συνειδητοποίησα ότι προσπαθούσα να ευχαριστήσω τους πάντες γύρω. Πάντα ήμουν μεγαλόσωμος και ως παιδί το γνώριζα αυτό. Ζούμε σε μια κοινωνία που προσβάλλει τους μεγαλόσωμους και πλημμυρίζει στα κοπλιμέντα τους αδύνατους, τους κοκκαλιάρηδες, τους μικροκαμωμένους. Φτάσαμε να θεωρούμε δεδομένο το αρνητικό νόημα των λέξεων μεγάλος και χοντρούλης», λέει.

Παράλληλα, αποκαλύπτει ότι πέρα από τι μπορεί να πιστεύουν οι άλλοι, γυμνάζεται και τρώει υγιεινά. Α, και πάντα του άρεσε η μόδα και το ωραίο ντύσιμο, αλλά ποτέ δεν έβρισκε τίποτα της προκοπής στο μέγεθος του.

«Μεγάλωσα εκτιμώντας το ωραίο γούστο και το κομψό ντύσιμο, όμως, σχεδόν πάντα μου άρεσαν πράγματα που δεν μπορούσα να φορέσω. Αναγκαστικώς, φορούσα τα ρούχα του πατέρα μου. Θα ήμουν ένας τελείως διαφορετικός άνθρωπος σήμερα, αν μπορούσα κάποτε να φοράω ό,τι ήθελα, όπως όλα τα άλλα αγόρια. Το μέγεθος των ρούχων μπορεί να είναι ένα πραγματικό εμπόδιο για πολλούς ανθρώπους και για πολύ καιρό. Η ελπίδα μου είναι ότι μέγεθος μέσης θα πάει κάποια στιγμή επιτέλους στο 39άρι και ότι οι άντρες θα μπορούν να ψωνίσουν αυτό που τους ταιριάζει και τους κάνει αληθινά κομψούς. Με το να μην έχεις μεγάλα μεγέθη κομψά ραμμένα στην αγορά, χάνεις ένα τεράστιο πλήθος πελατών. Και τι είναι η μόδα; Μία τεράστια βιομηχανία που ενδιαφέρεται για το χρήμα», λέει ο νεαρός.  

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νύχια

Μόδα & Στυλ / Τα μακριά νύχια και το slut shaming στην εργασία

Τρεις γυναίκες δημοσιογράφοι συζητούν για τα αρνητικά σχόλια και τις προκαταλήψεις που συνοδεύουν ακόμα τη γυναικεία εμφάνιση και για το γεγονός πως οι περισσότερες στερεοτυπικές απόψεις στον χώρο εργασίας έχουν να κάνουν με το φύλο.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Μόδα & Στυλ / Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Ο Marc Jacobs υπογράφει το τεύχος Δεκεμβρίου της αμερικανικής «Vogue», κατακτώντας άλλη μια πρωτιά στην παθιασμένη καριέρα του, που ταυτίστηκε με επιδείξεις-υπερθεάματα, το grunge των ’90s και το fusion της πολυτελούς μόδας με την τέχνη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ode to socks: Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Radio Lifo / Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Πότε ακριβώς οι κάλτσες, από ασήμαντη λεπτομέρεια, έγιναν οι πρωταγωνίστριες στο ντύσιμο; H Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την Ξένια Βανικιώτη, τη δημιουργό της πιο δημοφιλούς ελληνικής εταιρείας cool καλτσών, της Ode to socks.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η Άνοιξη του 2025

Μόδα & Στυλ / Άνοιξη 2025: Τα ντεφιλέ δεν κράτησαν χαμηλό προφίλ

Στα ατέλειωτα χιλιόμετρα πασαρέλας των περασμένων ημερών, η χειροποίητη δεξιοτεχνία, η πυκνή σημειολογία, οι μεταγραφές και οι επέτειοι προσέφεραν συγκινήσεις σε μια μεταβατική περίοδο για το σύνολο της βιομηχανίας του high fashion.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ