Δεν φταίτε εσείς που δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα -τουλάχιστον, όχι ολόσωστα- τους καλοκαιρινούς μήνες. Αν μάλιστα νιώθετε ότι το σώμα σας υπακούει σε κάποια ημερολογιακή εντολή και εκεί κατά τον Ιούνιο αρχίζετε και παραιτείστε απ' ότιδήποτε, δεν έχετε κάποιο πρόβλημα.
Επίσης, δεν είναι ιδέα σας ότι τον Σεπτέμβριο μπορείτε να κάνετε τα πάντα και να αρχίσετε ξανά από την αρχή, ούτε ότι τον Ιανουάριο νιώθετε πιο έξυπνοι και έτοιμοι για νέα σχέδια, ιδέες και προτάσεις. Είναι η επιστήμη που το λέει ότι κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών νιώθετε κάπως αργόστροφοι. Όχι μόνο εσείς. Όλοι.
Σύμφωνα με νέα έρευνα του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ με επικεφαλής τον δρα Jose Guillermo αποδείχθηκε ότι μαθητές που ζούσαν σε περιβάλλον με κλιματισμό απέδιδαν πολύ καλύτερα στις εξετάσεις τους από εκείνους που καλούνταν να κάνουν ακριβώς το ίδιο, αλλά χωρίς τη βοήθεια του air condition.
Σύμφωνα με νέα έρευνα του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ με επικεφαλής τον δρα Jose Guillermo αποδείχθηκε ότι μαθητές που ζούσαν σε περιβάλλον με κλιματισμό απέδιδαν πολύ καλύτερα στις εξετάσεις τους από εκείνους που καλούνταν να κάνουν ακριβώς το ίδιο, αλλά χωρίς τη βοήθεια του air condition.
Οι εξετάσεις διεξήχθησαν κατά τη διάρκεια ενός παρατεταμένου καύσωνα στη Βοστώνη και στόχο είχαν να αξιολογήσουν τις ικανότητες των μαθητών σε απλές μαθηματικές πράξεις, αλλά και την ταχύτητα τους να ανακαλούν βασικές γνώσεις, καθώς και τη μνήμη τους.
Πολύ σύντομα αποδείχθηκε ότι όσοι έκαναν τα παραπάνω σε μη κλιματιζόμενο περιβάλλον πήραν χαμηλότερο βαθμό, ενώ χρειάστηκαν περισσότερο χρόνο για να ολοκληρώσουν τις απαντήσεις τους. Για την ακρίβεια, η ερευνητική ομάδα του Guillermo κατέγραψε 10% μειωμένη απόδοση και λιγότερες σωστές απαντήσεις ανά λεπτό.
Το συμπέρασμα ίσως να θεωρείται αναμενόμενο, όμως για τους επιστήμονες είναι σημαντικό (και τρομακτικό συνάμα) δεδομένης και της υπερθέρμανσης του πλανήτη αλλά και της ανησυχητικής αύξησης των κυμάτων καύσωνα των τελευταίων ετών.
Ένας από τους συγγραφείς της μελέτης, ο Joe Allen, συν-διευθυντής του Κέντρου για το Κλίμα, την Υγεία και το Παγκόσμιο Περιβάλλον στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, δήλωσε ότι «υπάρχουν ενδείξεις ότι οι εγκέφαλοί μας είναι ευαίσθητοι σε αυξομειώσεις της θερμοκρασίας».
Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι οι δύο ομάδες μαθητών, των οποίων οι ικανότητες αξιολογήθηκαν, κλήθηκαν να εξεταστούν σε περιβάλλοντα με διαφορά θερμοκρασίας μικρότερη των 9 βαθμών. Η έρευνά δεν αξιολόγησε αν οι γνωστικές ικανότητες του ατόμου μειώνονται σε άμεση αναλογία με την αυξανόμενη θερμοκρασία, ωστόσο καταλαβαίνει κανείς εύκολα τι θα συνέβαινε αν η διαφορά θερμοκρασίας αυξανόταν περισσότερο...
Με στοιχεία από το TheCut.com
σχόλια