Η παροιμία λέει ότι «τα ράσα δεν κάνουν τον παπά» και ότι καλό είναι να μην κρίνουμε τους άλλους τόσο από την εξωτερική τους εμφάνιση, όσο κι από τις ενδυματολογικές τους επιλογές.
Όμως, έρχεται μια νέα μελέτη και μάλιστα από την «καρδιά» ακαδημαϊκών κέντρων, που τροφοδοτούν την αγορά με επιχειρηματίες και οικονομολόγους και έχει να πει διάφορα ενδιαφέροντα για τις «μεταλλάξεις» που συμβαίνουν μέσα μας, ως συνέπεια των ρούχων που επιλέγουμε για να ντύσουμε το «έξω» μας...
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα ερευνών ομάδας καθηγητών από τα πανεπιστήμια Penn State, της Notre Dame και του Kentucky, όχι μόνο τα σωστά ρούχα, αλλά τα επώνυμα, είναι αυτά που δίνουν αυτοπεποίθηση. Και θα ήταν πολύ φυσικό να εξεγερθεί κανείς με τα... φαινομενικά ταπεινά ένστικτα των ερευνών, που είναι σα να «δουλεύουν» για τα επώνυμα brands ένδυσης και υπόδησης. Μόνο που οι καθηγητές – κοινωνιολογίας και οικονομικών – που πήραν μέρος στην έρευνα, δεν λένε ακριβώς αυτό.
Ουσιαστικά, υπογραμμίζουν τα αισθήματα αυτοπεποίθησης, που μπορούν να αγγίξουν ακόμη και την έπαρση, όσων «ντύνονται για να πετύχουν», όπως χαρακτηριστικά δηλώνουν.
«Η αίσθηση κύρους που προσφέρει σε κάποιον ένα συγκεκριμένο ακριβό κοστούμι, που φορά μόνο σε σοβαρά επαγγελματικά ραντεβού, μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που μιλά, συμπεριφέρεται, κινείται. Και επειδή φυσικά πρόκειται για μια ωραία αίσθηση, ένα αίσθημα υπεροχής, είναι φυσικό να θέλει να επαναλαμβάνει αυτό το μοτίβο συμπεριφοράς», λένε οι καθηγητές που επισημαίνουν ότι το πρώτο βήμα γι’ αυτό είναι η αγορά ακριβών ειδών ένδυσης και υπόδησης.
Το θέμα είναι πώς λειτουργεί κανείς, χωρίς το ακριβό κοστούμι και αν μπορεί να είναι το ίδιο χαλαρός και ταυτόχρονα δυναμικός, ακόμη και με τις πιτζάμες...
Μάλιστα, αυτή την ικανοποίηση που προσφέρουν τα ακριβά ρούχα, την παρομοιάζουν με χάπι placebo, που όμως την επίδραση του δεν μπορείς να την αγνοήσεις, νομίζεις για λίγο ότι είσαι κάποιος άλλος, κάποιος με εξουσία. Με τι; Με ένα ακριβό παντελόνι και ένα ζευγάρι πανάκριβες γόβες....
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Franc Germann, ένας από τους συμμετέχοντες στην έρευνα καθηγητές, από το Πανεπιστήμιο της Notre Damme, δεν υπάρχει το... «τυχερό κοστούμι» ή το «γουρλίδικο φόρεμα» που κρατάμε για τις επαγγελματικές συναντήσεις.
«Υπάρχει μόνο η φίρμα, που είτε μας αρέσει είτε όχι μας γεμίζει με αυτοπεποίθηση. Το αποτέλεσμα είναι ότι νιώθουμε καλύτερα, συμπεριφερόμαστε πιο έγκυρα, είμαστε λιγότεροι αγχωμένοι και γι’ αυτό κερδίζουμε τις εντυπώσεις», λέει, χωρίς όμως να ξεχνά και το σύνδρομο της Σταχτομπούτας, που χωρίς το μαγικό γοβάκι της επέστρεφε στο πάτωμα να σφουγγαρίζει δίχως τέλος.
Το θέμα είναι πώς λειτουργεί κανείς, χωρίς το ακριβό κοστούμι και αν μπορεί να είναι το ίδιο χαλαρός και ταυτόχρονα δυναμικός, ακόμη και με τις πιτζάμες...
σχόλια