Money'sSong*

Facebook Twitter
0

Πριν λίγες μέρες έγινε γνωστό από τον οίκο δημοπρασιών Christies πως η πανοραμική φωτογραφία του γερμανού καλλιτέχνη Andrea Gursky με τον τίτλο "Rhein II"

η οποία απεικονίζει τον ποταμό Ρήνο στη Γερμανία πωλήθηκε σε δημοπρασία του  οίκου για 3,15 εκατομμύρια ευρώ σπάζοντας το προ λίγων μηνών όριο των 2,8 εκατομμυρίων ευρώ που κατείχε η φωτογράφος Cindy Cherman με την παρακάτω φωτογραφία της "Untitled #96″ που είχε τραβηχτεί το 1981 και την οποία αγόρασε τον Μαϊο ο έμπορος Philippe Segalot.


Δεν είναι η  πρώτη φορά που φωτογραφία του Gursky πωλείται σε τ'οσο υψηλή τιμή.  Είχε ξανασυμβεί πριν 4 χρόνια, τον Φεβρουάριο του 2007 σε δημοπρασία του οίκου Sotheby's στο Λονδίνο. Τότε ήταν η φωτογραφία του με τον τίτλο  "99 Cent II Diptychon" 

η οποία απεικόνιζει το εσωτερικό ενός super market και η οποία είχε πωληθεί για 3,346,456 δολλάρια.

Το γεγονός πως φωτογραφίες πωλούνται σε τέτοιες τιμές δεν έχει να κάνει τόσο με το τι απεικονίζουν ούτε και με την δεξιοτεχνία ή τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους. Όπως και στη περίπτωση των εικαστικών έτσι και εδώ έχει σχηματιστεί ένα εξωκαλλιτεχνικό είδος αγοράς η οποία κατά ένα τρόπο άλλες φορές επενδύει τα χρηματά της , άλλες φορές τζογάρει, άλλες φορές μανιπιουλάρει. Καταστάσεις και τακτικές δηλαδή που το χρήμα ως φορέας έχει καταγεγραμμένες στο dna του. 

Ζούμε άλλωστε σε ένα πολιτισμό που η αποδοτικότητα, η μετρήσιμη αξία, και το στίγμα του υλιστικού ρεαλισμού αποτελούν δομικά χαρακτηριστικά του. Αναπόφευκτα και η τέχνη ως κατεξοχην εθελόδουλη  λειτουργία γύρω από την οποία κινείται, ζει και  αναπαράγεται (χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα αρνητικό) ένα ολόκληρο οικοσύστημα από μουσεία, συλλέκτες, curators κτλ επηρέαζεται στον βαθμό που το όλο μανιπιουλάρισμα ξεπερνάει κάποιες φορές τη ίδια την ουσία της.

Τα όρια βέβαια είναι κάπως δυσδιάκριτα. Και το χρήμα θέλει πάντοτε να τα ξεπερνάει. 

 

bonustrack


Στο ποστ αναφερθήκαμε ήδη σε 2 από τις πιο ακριβοπληρωμένες φωτογραφίες όλων των εποχών. Ας δούμε και τις υπόλοιπες οχτώ από τη πρώτη δεκάδα.

 

 

Richard Prince, "Untitled (Cowboy)" (c.2001–2002)

 

 



Edward Steichen, The Pond-Moonlight (1904)

 

 

 

Unknown photographer, Billy the Kid (1879–80)





 


Dmitry Medvedev, Kremlin of Tobolsk (2009)

 

 

 

Edward Weston, Nude (1925)

 

 

 

 

Alfred Stieglitz, Georgia O'Keeffe (Hands) (1919)

 

 


Alfred Stieglitz, Georgia O'Keeffe Nude (1919)




bonustrack 2


Ο σκηνοθέτης Ben Lewis είχε γυρίσει το 2002 ένα ντοκιμαντέρ για τον

 

Gursky με τον τίτλο "Gursky World". Κατά σύμπτωση επισκέφτηκαν και

 

το σημείο απ' όπου τράβηξε τη γνωστή πια φωτογραφία του Ρήνου.

 

Διάφορα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ