O Νίκος Πιπέρης είναι δημοσιογράφος και συνιδρυτής του GoodΝews.gr. Του πρώτου συνδρομητικού ειδησεογραφικού πρακτορείου που δημοσιεύει μόνο Kαλές Eιδήσεις σχετικά με την Ελλάδα, καλύπτοντας τομείς όπως η Έρευνα, η Επιστήμη, ο Πολιτισμός, η υγιής επιχειρηματικότητα κ.α. Ο ίδιος πήρε μέρος στη συζήτηση που διοργάνωσε το Free Thinking Zone με θέμα «Αποφάσεις ζωής – Αυτοί που δεν το βάζουν κάτω» και μιλάει στη LiFO για τη σημασία της ανάδειξης ανθρώπων που αξίζει να έχουμε ως πρότυπα και την ανάγκη διάδοσης της κουλτούρας των καλών ειδήσεων.
Τι ακριβώς είναι το goodnews.gr; Μπορείτε να μας εξηγήσετε τον τρόπο λειτουργίας του και τους τομείς που καλύπτει. Γιατί κάποιος να γίνει συνδρομητής σε αυτό;
Ο στόχος μας είναι το να βοηθήσουμε τη χώρα μας να (ξανα)γίνει GoodNews. Για να συμβεί αυτό, θεωρούμε ότι χρειάζεται να αλλάξουμε τα πρότυπα και τις αξίες μας ή και να ξαναγυαλίσουμε αυτές που κάποτε έλαμψαν εδώ, αλλά τις αφήσαμε να ξεχαστούν. Αποφασίσαμε λοιπόν να δημιουργήσουμε το πρώτο πρακτορείο που καλύπτει όλα τα ρεπορτάζ (αν και κατά βάση εστιάζουμε στην Έρευνα, την Επιστήμη, τον Πολιτισμό και την υγιή επιχειρηματικότητα - τομείς στους οποίους αξίζει να στηριχθεί η ανάπτυξη της χώρας μας) αλλά θα προβάλλει μόνο τα GoodNews. Λειτουργεί σε συνδρομητική βάση απευθυνόμενο σε δύο ομάδες: αυτούς που διαμορφώνουν την κοινή γνώμη και αυτούς που αποτελούν Καλές Ειδήσεις, αυτούς που αξίζει δηλαδή να έχουμε ως πρότυπα). Συνδρομητής γίνεται κάποιος μόνον κατόπιν δικής μας επιλογής. Για τους πολίτες υπάρχει δωρεάν ροή επιλεγμένων Καλών Ειδήσεων στα social media (Facebook και Twitter) του GoodNews.
Όπως έλεγε και ο πρώην πλανητάρχης «το θέμα δεν είναι το τι μπορεί να κάνει ο Bravo για σένα, αλλά το τι μπορείς να κανεις εσύ για τον Bravo».
Ρίχνοντας μια ματιά στο βιογραφικό σας διαπιστώνει κανείς πως έχετε διανύσει μία μακρόχρονη πορεία στο χώρο της δημοσιογραφίας δουλεύοντας σε πολλά μέσα ενημέρωσης, από διάφορες θέσεις (ρεπόρτερ, editor, editor in chief, managing editor κ.α). Πότε πήρατε την απόφαση να γίνετε «ανταποκριτής καλών ειδήσεων» και γιατί; Φοβηθήκατε καθόλου την ανταπόκριση που θα είχε το goodnews.gr, με δεδομένο ότι ήταν το πρώτο του είδους του στην Ελλάδα;
Όλη η ομάδα του Goodnews.gr αποφάσισε να ασχοληθεί αποκλειστικά με τη διάδοση μόνο Καλών Ειδήσεων ήδη από το 2007. Εργαζόμενοι σε εφημερίδες με υψηλές κυκλοφορίες βλέπαμε το σύννεφο που ετοιμαζόταν να μας πλακώσει. Κατανοούσαμε δε την ευθύνη μας: αν έστω οι δημοσιογράφοι ή οι δικαστές κάναμε έντιμα τη δουλειά μας, η χώρα μας δεν θα είχε πέσει τόσο χαμηλά. Ίσως και να βαυκαλιζόμαστε: νιώθαμε συμμέτοχοι, αλλά όχι συνένοχοι. Εφόσον διαφωνούσαμε, αλλά δεν καταφέρναμε να επηρεάσουμε ουσιαστικά, αποφασίσαμε να διαφοροποιηθούμε. Και αντί να (παριστάνουμε ότι) κυνηγάμε σκάνδαλα και «αποκαλύπτουμε» ενόχους, να γίνουμε «Ανταποκριτές του Καλού». Και όσον αφορά στην «ανταπόκριση του κοινού», που αναφέρατε, επιτρέψτε μας να πούμε το εξής: το αν οι πολίτες - και ειδικά αυτοί που επηρεάζουν την ενημέρωσή τους- αποφασίσουν να αλλάξουν τα πρότυπά τους, είναι η δική τους ευθύνη απέναντι στην ιστορία. Το να έχουν οπλιστεί με τις σωστές ειδήσεις και τα τεκμηριωμένα επιχειρήματα ώστε την επόμενη φορά που θα κατέβουν στο Σύνταγμα εκτός από το ποιον να μουντζώσουν (που δεν αποτελεί είδηση) γνωρίζουν και ποιους να επευφημήσουν, είναι η δική μας αποστολή.
Στη συζήτηση κάνατε λόγο για την ανάγκη διάδοσης της κουλτούρας των καλών ειδήσεων. Της προβολής δηλαδή προσώπων και νέων που «αποτελούν μέρος της λύσης και όχι του προβλήματος». Με ποιο τρόπο μπορεί να γίνει αυτό και πόσο εύκολο είναι για ένα κοινό που «βομβαρδίζεται» καθημερινά (24/7) από αρνητικές ειδήσεις να υιοθετήσει μία τέτοια κουλτούρα;
Αν καταφέρουμε να συνδυάσουμε ορθά τον κοινωνικό ιστό όσων πράγματι διαμορφώνουν την κοινή γνώμη με το δίκτυο όσων παράγουν ιδέες, προϊόντα και λύσεις, θεωρούμε ότι θα αναβαθμιστούν τα κριτήριά μας για το ποιος αξίζει στη χώρα μας να μιλάει δημόσια και ποιος -βάσει έργων- αξίζει της προσοχής μας. Υπάρχει, μάλλον, ένας τρόπος για να το κάνουμε αυτό: πολλή δουλειά, νέα δημοσιογραφικά εργαλεία και διάρκεια στο χρόνο. Όσον αφορά στον «βομβαρδισμό» του κοινού με «οβίδες τρόμου», θα πρέπει να θυμόμαστε το εξής: τα παραδοσιακά Μέσα, κανάλια, εφημερίδες και πόρταλ "επώνυμων" δημοσιογράφων, είναι πλέον business units. Μια βιομηχανία σαν τη μουσική. Κανείς δεν πρέπει να περιμένει μια τέτοιου είδους επιχείρηση να πασχίζει για την ποιότητα. Τους αποφέρει μόνο η ποσότητα και το χαμηλό. Διότι απολογούνται σε διαφημιστές και οικονομικούς διευθυντές. Ούτε στο κοινό, ούτε σε κανόνες εσωτερικής δεοντολογίας. Συνεπώς, όποιος θέλει να ακούσει « καλή μουσική», θα πρέπει τουλάχιστον να κάνει αυτό: να μπει στην περιπέτεια να ψάξει ανάμεσα στα ράφια και τα «παράθυρα». Ούτε η δική μας αποστολή δεν είναι εύκολη, ούτε αυτή των πολιτών. Μα δε θα μπορούσε να είναι αλλιώς, δε θα μπορούσε να μην είναι μάχη, καθώς έχουμε πόλεμο.
Πώς φαντάζεστε τη συνέχεια του goodnews.gr;
Αυτό που μας κρατά ξάγρυπνους είναι το πως θα (ξανα)γίνει η χώρα μας GoodNews - δεν έχουμε περιθώρια να περιμένουμε να μεγαλώσουν 2-3 γενιές. Από εκεί και πέρα σκεφτόμαστε και την επέκταση σε χώρες της Ευρώπης -δεν είναι μόνο η Ελλάδα αυτή που χρειάζεται να αναβαθμίσει τα πρότυπα της και να επαναπροσδιορίσει της αξίες της.
Πώς σας φάνηκε η εκδήλωση στο Free Thinking Zone με χορηγό έμπνευσης τον ελληνικό καφέ Bravo; Βοηθούν και το ίδιο έργο του goodnews.gr τέτοιες εκδηλώσεις;
Το θετικό είναι ότι υπάρχουν χώροι σαν το FREE Thinking Zone. Και άνθρωποι σαν την Αρετή Γεωργιλή. Εφόσον δεν μπορούμε πλέον ούτε το ελάχιστο να περιμένουμε από τους πολιτικούς μας παράγοντες, χρειάζονται χώροι και έξυπνοι άνθρωποι να αναλάβουν να ξεκινήσουν το «πάρτι».
σχόλια