Πόσες φορές καθίσαμε να δούμε ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου πάντα με την ίδια προδιάθεση να τις απολάυσουμε;;; Ταινίες που για πρώτη φορά είδαμε στα παιδικά μας χρόνια και που για έναν περίεργο, μαγικό τρόπο συνεχίζουμε να τις βλέπουμε, όσα χρόνια κι αν πέρασαν, όσες φορές κι αν τις έχουμε δει, ακόμα κι αν έχουμε μάθει τα λόγια απ' έξω. Ασπρόμαυρες φιγούρες, διαχρονικές ατάκες όπως ''Εδώ μέσα γίνονται σόδομα και γόμορα'', ''Ποιος είναι επιτέλους αυτός ο ΙΚΑΣ''; ''Μια πορτοκαλάδα. Απο πορτοκάλια''; ''Είναι πολλά τα λεφτά Άρη'', ''Βεβαίως βεβαίως'' αξέχαστες μελωδίες και ερμηνείες ηθοποιών που αναζητούμε με νοσταλγία. Ηθοποιοί όπως η Ρένα Βλαχοπούλου, ο Κώστας Χατζηχρήστος η Αλίκη Βουγιουκλάκη, ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, ο Θανάσης Βέγγος, ο Λάμπρος Κωνσταντάρας, ο Κώστας Βουτσάς, ο Νίκος Ρίζος μας βγάζουν αβίαστα το χαμόγελο απο τα χείλη με μια τους γκριμάτσα ή μια τους φράση. Πρόκειται για ηθοποιούς - θρύλους που κατάφεραν κάτι πραγματικά αξιοζήλευτο...Μετά απο 60 ολόκληρα χρόνια οι ερμηνείες τους να αγγίζουν το παιδί των 10 ετών αλλά και τον παππού των 90 ετών. Αποτελούν μέρος των εβδομαδιαίων τηλεοπτικών προγραμμάτων των μεγάλων καναλιών, αλλά αρκετές είναι και οι φορές που ο παλιός ελληνικός κινηματογράφος παραμένει αγαπημένη επιλογή θεατρικών σχημάτων. Η νοσταλγία λοιπόν του ασπρόμαυρου σινεμά είναι κυρίαρχη σε όλες τις γενιές. Μια διάχυτη νοσταλγία για τις δεκαετίες του '50 και του '60, μια εποχή που ζηλεύει ακόμη και η σημερινή γενιά της υπερβολής, της ύλης και της αποξένωσης, μια εποχή που άφησε το δικό της στίγμα μουσικά, αλλά και κινηματογραφικά. Είναι πολλές οι φορές που θέλω με έναν μαγικό τρόπο να γυρίσω το χρόνο πέντε δεκαετίες πίσω και να ζήσω έστω για λίγο την αγνότητα αυτών των ανθρώπων, να ακούσω το πηγαίο γέλιο τους, να περπατήσω στην παλιά Αθήνα με τις λατέρνες, τότε που όλη η Αθήνα ήταν μία γειτονιά με ξεκλείδωτα σπίτια, να διασκεδάσω με τον τρόπο που μόνο αυτοί ήξεραν, να γνωρίσω απο κοντά όλους αυτούς τους πρωταγωνιστές του γέλιου και να τους πω ένα τεράστιο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!!!!
σχόλια