Όσο ο κόσμος κινείται εκεί έξω, στο TikTok κορίτσια και αγόρια χορεύουν, μετατρέποντας χορογραφίες τραγουδιών σε viral περιεχόμενο. Αν η πιο viral χορογραφία διεθνώς γι’ αυτήν τη χρονιά ήταν εκείνη του «Apple» της Charlie XCX, για το ελληνικό TikTok το «Αριστούργημα» της Ελένης Φουρέιρα τρύπωσε με τεράστια ευκολία στο υποσυνείδητο όσων σκρολάρουμε αναπολογητικά στο πιο άφιλτρο μέσο κοινωνικής δικτύωσης εκεί έξω. «Νεφέλη, τι έφτιαξες πάλι;» διαβάσαμε ξανά και ξανά σε σχόλια, παρόλο που η ίδια η Νεφέλη Θεοδότου, η χορογράφος και στενή συνεργάτιδα της Ελένης Φουρέιρα, προσπαθεί να μη μετράει το virality της στο TikTok ως δείγμα ουσιαστικής επιτυχίας.
«Οφείλω να πω ότι αποφεύγω το TikTok ως εφαρμογή, αλλά αναγνωρίζω πως είναι επιτυχία το να γίνεται μια χορογραφία viral, ιδίως στη συγκεκριμένη πλατφόρμα», μου λέει όσο συζητάμε πόσους Έλληνες χρήστες είδαμε να χορεύουν το «Αριστούργημα», προσπαθώντας να νιώσουν για λίγο Φουρέιρα στην τοποθεσία TikTok. «Προσπαθώ να μην κάνω τη συγκεκριμένη επιτυχία αυτοσκοπό, όμως είμαι ευγνώμων σε κάθε περίπτωση και σίγουρα αποτελεί επιβεβαίωση».
Μπορεί το να δουλεύεις νύχτα να είναι ψαρωτικό για κάποιους, αλλά για μένα, που το ζω από 18 χρονών, είναι απλώς ο χώρος στον οποίο εργάζομαι. Το μόνο που με δυσκολεύει μερικές φορές είναι το ωράριο, ειδικά όταν είναι απαιτητικό το show
Η Νεφέλη δεν εμφανίστηκε στο χορογραφικό σύμπαν το 2024, ωστόσο αυτήν τη χρονιά ένιωσε να ξεπερνά τον εαυτό της. «Φέτος ήταν μια χρονιά προσωπικής βελτίωσης από πολλές απόψεις», ομολογεί. «Επαγγελματικά υπήρξαν πολλές ευκαιρίες και σιγά σιγά νιώθω πιο σίγουρη για τον εαυτό μου. Ανέλαβα την καλλιτεχνική επιμέλεια και τις χορογραφίες για τα Mad Video Music Awards, το Mad Walk και το καλοκαιρινό tour της Ελένης Φουρέιρα. Χορογράφησα τη συναυλία της Άννας Βίσση στο Καλλιμάρμαρο, όπως επίσης και το Έναστρον» αναφέρει, μιλώντας ίσως για την πιο σημαντική on stage συνεργασία της χρονιάς, εκείνη της Ελένης Φουρέιρα και του Χρήστου Μάστορα, που μας συστήθηκε με ένα iconic teaser, με τους δυο καλλιτέχνες να μεταμορφώνονται σε Mr. and Mrs. Smith, τρολάροντας το στερεότυπο της λύσσας για τη μαρκίζα στα μπουζούκια. «Μέσα από αυτές τις συνεργασίες βρίσκω την ταυτότητά μου και εμπλέκομαι με καλλιτέχνες και συνεργάτες που με εμπνέουν. Προσπαθώ να βρω τις ισορροπίες μου και να ξεκουράζομαι», τονίζει η Νεφέλη που μοιράζει τον χρόνο της μεταξύ Αθήνας και Ελευσίνας, λόγω του καλλιτεχνικού προγράμματος «U(R)TOPIAS Ακαδημία Χορογραφίας» που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της 2023 Ελευσίς Πολιτιστικής Πρωτεύουσας.
Στα highlights του 2024 βάζει χωρίς δεύτερη σκέψη την εμφάνιση που έστησε από το μηδέν για το «Αριστούργημα» της Ελένης Φουρέιρα αλλά και τη συναυλία της Άννας Βίσση στο Καλλιμάρμαρο. «Η εμφάνιση για το “Αριστούργημα” της Φουρέιρα νομίζω πως ήταν από τις καλύτερες που έχουμε κάνει έως τώρα. Εμπιστεύτηκα πολύ το ένστικτό μου και όλη η ομάδα συντονίστηκε με πολύ όμορφο και αρμονικό τρόπο. Επίσης, η συνεργασία με την Άννα Βίσση για τη συναυλία στο Καλλιμάρμαρο με ξεκλείδωσε σε πολλούς τομείς – η εμπειρία της συναυλίας είναι κάτι που δυσκολεύομαι να περιγράψω. Ήμουν απορροφημένη με τις πρόβες και τη συναυλία, το βίωσα στο έπακρο», εξηγεί. «Ήταν τιμή μου να χορογραφώ τραγούδια που έχουν αφήσει ιστορία και να συνεργάζομαι με την Άννα και την ομάδα της».
Προφανώς η χρονιά είχε και τα lows της, ειδικά για τη Νεφέλη, που είναι αυτοδίδακτη. «Τον Ιούνιο έπρεπε να παρουσιάσω μια performance στο πλαίσιο της Ακαδημίας Χορογραφίας, από την οποία εξαρτιόταν το αν θα συνέχιζα στο δεύτερο έτος του προγράμματος. Έπρεπε να κάνω έρευνα στην Ελευσίνα και να δουλέψω με έναν τρόπο που μου ήταν άγνωστος. Επειδή δεν έχω σπουδάσει, συνήθως μαθαίνω μέσα από τη δουλειά, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση έπρεπε να διαβάσω αρκετά και να εμβαθύνω πολύ σε πρακτικές με τις οποίες ακόμα εξοικειώνομαι. Το πιο δύσκολο κομμάτι της διαδικασίας, βέβαια, ήταν το να δημιουργήσω κάτι δικό μου, χωρίς να συνεργάζομαι με καλλιτέχνες. Αυτό έφερε στην επιφάνεια πολλές ανασφάλειες που γενικά προσπαθώ να τις βιώνω χωρίς φόβο», περιγράφει.
Έχοντας συνεργαστεί με καλλιτέχνιδες και καλλιτέχνες όπως η Τάμτα, η Ελένη Φουρέιρα, οι Μέλισσες, ο Sin Boy, το Παρασκευοσάββατο στο Έναστρον αυτήν τη σεζόν δεν είναι η πρώτη της δουλειά σε αυτό που αποκαλείται «νύχτα», συχνά με μια υπόνοια φόβου ή περιφρόνηση. Σε κάθε περίπτωση, είναι λίγο ψαρωτικό και αυτό η Νεφέλη το ξέρει καλά. Μόνο που η κούραση που προϋποθέτει το όλο concept είναι η βασικότερη έγνοια της και όχι όλη η μυθολογία που το ακολουθεί. «Το να δουλεύεις νύχτα είναι επιβαρυντικό συναισθηματικά και απαιτητικό σωματικά, είτε είσαι γυναίκα είτε είσαι άντρας. Αυτή η συνθήκη, βέβαια, είναι μια επιλογή που κάνω κάθε χρόνο, γιατί δεν θα μπορούσα ποτέ να με φανταστώ σε μια δουλειά με σταθερό, πρωινό ωράριο, αν και σχεδόν πάντα τα πρωινά ασχολούμαι με τη δουλειά, κάνω πρόβες και συναντήσεις», μου λέει. «Μπορεί το να δουλεύεις νύχτα να είναι ψαρωτικό για κάποιους, αλλά για μένα, που το ζω από 18 χρονών, είναι απλώς ο χώρος στον οποίο εργάζομαι. Το μόνο που με δυσκολεύει μερικές φορές είναι το ωράριο, ειδικά όταν είναι απαιτητικό το show».
Για να σας προλάβω, τις ανορίοτες συμπεριφορές και τον σεξισμό δεν τα αποφεύγεις. Αλλά σε ποιον χώρο είναι εφικτό αυτό, τελικά; «Έχω συναντήσει, ελάχιστες φορές ευτυχώς, συμπεριφορές που θεωρώ απαράδεκτες, ανεξάρτητα από το πού θα τις συναντήσεις. Αλλά κάθε φορά τις αντιμετωπίζω με τη βοήθεια των συναδέλφων μου», τονίζει.