Τattoo στην γλώσσα των Σαμόα, θα πει "o σωστός"

1

Μια ανεξάρτητη ομάδα παραγωγής ταινιών που λέγεται Heart Attack Films και αποτελείται από φοιτητές στην Σχολή Κινηματογράφου του ΑΠΘ ταξίδεψε με την τελευταία της ταινία ''TATTOO'' σε φεστιβάλ σε Λονδίνο και Ελλάδα (CUNTEMPORARY greek trash, Outview Film Festival 2016 στην Ελληνική Ταινιοθήκη).

Τον Οκτώβρη το φιλμ -που μπορείτε να δείτε πάνω- θα παρουσιαστεί στο Thessaloniki Short Film festival 2016. Για την ιστορία, είχαμε παρουσιάσει και την ταινία μικρού μήκους τους .3., με τίτλο «Το πρώτο φιλί μας κοπέλας με OCD (ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή)».

Ζητήσαμε απ' τη σκηνοθέτιδα του Tattoo Εύη Μίνου να μας μιλήσει για το νέο τους φιλμάκι: 

 

Ένα συνηθισμένο κυριακάτικο μεσημέρι. Όλοι είναι στο τραπέζι. Μια πατριαρχική ελληνική οικογένεια, πίσω από τις συμβάσεις της οποίας κρύβονται πολλά. Κάθονται αναπαυτικά και κατασπαράζουν εντόσθια. Κανείς δεν περιμένει την αποκάλυψη που θα ακολουθήσει από την Μαρίνα. Η Μαρίνα βρίσκει το θάρρος να αποκαλύψει ότι είναι ομοφυλόφιλη. Αυτό θα σημαδέψει μια για πάντα τις ‘’Κυριακές’’ της. Οι πληγές μένουν...όπως και ένα τατουάζ και στην συγκεκριμένη περίπτωση η πληγή πονούσε πολύ για να «σηκωθεί» πάλι στα πόδια της - αυτό σας το λέω σε περίπτωση που ‘’εκνευριστείτε’’ με το τέλος. Το ΤΑΤΤΟΟ είναι μια ταινία για την ανθρώπινη θνητότητα, την πατριαρχία και την καταπίεση.

Τattoo στην γλώσσα των Σαμόα, θα πει "o σωστός" Facebook Twitter

Tattoo στην γλώσσα των Σαμόα θα πει "o σωστός". Tο tattoo -πονάει λένε μερικοι- ήταν και θα είναι ένα σύμβολο που με τον χρόνο και τα βιώματά της θα αλλάζει συνεχώς αξία και σημασία, γι’αυτό άλλωστε βλέπουμε και διαφορετικές φάσεις της ζωής της. Βλέποντας την ταινία μέχρι το τέλος, μπορεί να βρεθείτε σε αδιέξοδο. Μπορεί να ήθελε απλά να λυτρώσει τα κυριακάτικα δείπνα. Αυτά που είχε και θα έχει. Στην πραγματικότητα κάνοντας κάτι που ξέρει ότι θα ενέκριναν αυτοί που την «αγαπούσαν», ακόμα και αν δεν υπάρχουν πια στην ζωή της. Μήπως, αισθάνεται μια ασφάλεια- την οικειότητα του “οικογενειακού’’; Η νέα της οικογένεια μπορεί να της προσφέρει κάτι καλύτερο; Μπορεί να αντικαταστήσει την πρώτη; Μπορεί να την καταστρέψει περισσότερο; Μπορεί απλά η Μαρίνα να μην είχε πια το θάρρος που είχε εκείνη την τραυματική Κυριακή, ώστε να επιλέξει αυτό που πραγματικά την εκφράζει και την κάνει να αισθάνεται ο εαυτός της. Είναι ένας πολύ ανθρώπινος χαρακτήρας που δεν θυμίζει σε τίποτα ένα ακούραστο ρομπότ. Ήθελα να είναι μια σουρεαλιστικά ρεαλιστική ταινία. Μπορεί να σας μοιάζει αδύνατο αλλά...c’ est la vie!

Οι περισσότεροι σοκάρονται από την ''μεσαία'' φάση της ζωής της Μαρίνας. Η συμβολική αυτή σκηνή στην παραλία, κατά την οποία η Μαρίνα βγάζει τα ίδια της τα εντόσθια με γυμνά χέρια υπό τον ήχο της θάλασσας και του εξαιρετικού νανουρίσματος που έχει γράψει η Αντριάνα Μίνου, είναι απολύτως απαραίτητη για να καταλάβει κανείς την μετάβαση στην τελευταία σκηνή που θυμίζει το σχήμα του κύκλου. Προσωπικά, βλέπω αυτή την σκηνή σαν ένα μικρό δώρο λύτρωσης για την Μαρίνα.

Η σκηνή αυτή, λοιπόν, είναι εμπνευσμένη από τον μύθο του Προμηθέα. Μόνο που το όρνεο εδώ είναι ο πατέρας, που στην προηγούμενη σκηνή κατασπαράζει τα καθιερωμένα εντόσθια της Κυριακής με μανία σαν να κατασπαράζει την ίδια του την κόρη. Η Μαρίνα καλώς ή κακώς και με τον ‘’σωστό’’και κοινωνικά αποδεκτό τρόπο, αποδέχεται την ανθρώπινή της φύση, ακόμα και αν αυτό έχει να κάνει με την τρωτότητά της. Τα εντόσθια για εμένα συμβολίζουν το βαθύτερο εγώ της, την αλήθεια της, αυτό που είναι.

Μετράμε κάποιες δυνατές συμμετοχές σε διεθνή LGBTQ φεστιβάλ. "Οutview Film Festival 2016", με υποψηφιότητα "Best Greek short", "CUNTEMPORARY FESTIVAL in London" και για τέλος περιμένουμε την προβολή της στο Thessaloniki LGBT Film Festival τον Οκτώβρη.  Το ταξίδι της συνεχίζεται όπως και αυτό της καινούργιας μας ταινίας "AsphyxiA". 

Σκηνοθεσία/σενάριο/Μοντάζ: Εύη Μίνου

Παραγωγή: Χρυσάνθη Χασιώτη

Διεύθ.Φωτογραφίας: Σοφία Σπύρου

Σκηνογράφος: Ιλιάννα Δροσίτη

Μουσική: Αντριάνα Μίνου

Σκρίπτ: Μελίνα Λουκανίδου

Ποστερ: Όλγα Μανσούδη

Παίζουν: Χριστίνα Μπακαστάθη, Θοδωρής Κούκρας, Άννυ Τσολακίδου, Αλέξανδρος Ρέλλος, Κωστής Ραμπαβίλας, Γεωργία Σαβίδου.

Η ταινία δημιουργήθηκε από την ανεξάρτητη ομάδα παραγωγής ταινιών ΗeArt Attack Films. 

 

1

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

KINDS OF KINDNESS

Ανταπόκριση / «Ιστορίες Καλοσύνης»: Το σινεμά του Λάνθιμου είναι πλέον ένα είδος από μόνο του

Τρεις ιστορίες που στάζουν καλοσυνάτο φαρμάκι η μία στην άλλη και παρακολουθούν στενά, δαιμονικά και κοενικά την ανθρώπινη ανάγκη για τυραννικό έλεγχο και επώδυνη αλληλεξάρτηση. Pure Lanthimos, wicked fun.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Megalopolis

Ανταπόκριση / Megalopolis: Ο Κόπολα μετέτρεψε τη Νέα Υόρκη του 21ου αιώνα σε αρχαία Ρώμη

Η ελληνορωμαϊκή προειδοποίηση του Φράνσις Φορντ Κόπολα για τη σύγχρονη διαφθορά των αξιών εξάπτει το ενδιαφέρον, αλλά συντρίβεται από το ντελιριακό και ειλικρινές άγχος του να χωρέσει τα πάντα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Pulp Fiction: Οι Κάννες, το mega-σκάνδαλο που βράζει και η υπέροχη Μέριλ Στριπ

Pulp Fiction / Οι Κάννες, το mega-σκάνδαλο που βράζει και η υπέροχη Μέριλ Στριπ

Στις υπεραστυνομευόμενες Κάννες ένα τσουνάμι αποκαλύψεων σκιάζει το κλίμα που ο διευθυντής, Τιερί Φρεμό, επιθυμεί διακαώς να διαφυλάξει σε κινηματογραφικό πλαίσιο, ενώ στην τελετή έναρξης πρυτάνευσε η οσκαρική λογική. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
‘Spacey Unmasked’: Δεν έχει τέλος το κατηγορητήριο εναντίον του Κέβιν Σπέισι

Οθόνες / Spacey Unmasked: Δεν έχει τέλος το κατηγορητήριο εναντίον του Κέβιν Σπέισι

Νέες καταγγελίες για σεξουαλικές επιθέσεις στο αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ για τον Κέβιν Σπέισι, με τον αδελφό του ηθοποιού να δηλώνει ότι ο πατέρας τους ήταν ένας αρνητής του Ολοκαυτώματος που διοργάνωνε ναζιστικές συναντήσεις στο σπίτι τους.
THE LIFO TEAM
Ρότζερ Κόρμαν (1926-2024)

Απώλειες / Ρότζερ Κόρμαν (1926-2024): Ο βασιλιάς των b-movies και του απενοχοποιημένου exploitation

Κόπολα, Σκορσέζε, Νίκολσον, Μπογκντάνοβιτς, Χάουαρντ, Κάμερον αλλά και όλο το ανεξάρτητο αμερικανικό σινεμά έχουν λόγο ύπάρξης χάρη στον Αμερικανό σκηνοθέτη που πέθανε πριν από λίγες μέρες στα 98 του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ινδία, Νεπάλ, Μπουτάν: Καταγράφοντας τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, την τεχνητή νοημοσύνη και όσα πρεσβεύει η «γκουρού» Βαντάνα Σίβα

Οθόνες / Δύο Έλληνες κινηματογραφιστές ψάχνουν στην Ινδία μια απάντηση για το μέλλον του πλανήτη

Ο Χρόνης Πεχλιβανίδης και η Μαρία Γιαννούλη ξεκίνησαν μια έρευνα σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη και την «έξυπνη γεωργία», ταξίδεψαν σε Ινδία, Νεπάλ και Μπουτάν και συζήτησαν με τη διάσημη περιβαλλοντική ακτιβίστρια, Βαντάνα Σίβα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Οθόνες / Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Η ωραιότερη θερινή κινηματογραφική αίθουσα-ταράτσα της Πλάκας είναι έτοιμη να υποδεχθεί το κοινό έπειτα από τέσσερα χρόνια απουσίας υπό τη νέα διαχείριση του Cinobo με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα προβολών για όλο το καλοκαίρι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ