Η ηθοποιός Diana Rigg, που έφυγε προσφάτως από τη ζωή, είχε «Το Άξιον Εστί» του Θεοδωράκη στη δισκοθήκη της Facebook Twitter
H Diana Rigg στο σπίτι της το 1968.

Η ηθοποιός Diana Rigg, που έφυγε προσφάτως από τη ζωή, είχε «Το Άξιον Εστί» του Θεοδωράκη στη δισκοθήκη της

0

Την Αγγλίδα ηθοποιό Diana Rigg, που πέθανε πρόσφατα, στις 10 Σεπτεμβρίου στα 82 χρόνια της, τη γνώρισαν μέσα από το έργο της και την αγάπησαν, πολύ, εντελώς διαφορετικές γενιές.

Παιδιά και έφηβοι, που μεγάλωναν στα τέλη της δεκαετίας του '60 και στις αρχές εκείνης του '70 και που την έβλεπαν στην τότε ασπρόμαυρη τιβί στη σειρά Οι Εκδικηταί (και όχι «Οι Εκδικητές») να υποδύεται την κατάσκοπο, ή πράκτορα να την πούμε καλύτερα, Emma Peel, και παιδιά (και όχι μόνο), που την παρακολουθούσαν σε μια πρόσφατη τηλεοπτική σειρά, στο περιώνυμο Game of Thrones, να υποδύεται την Olenna Tyrell, την Βασίλισσα των Αγκαθιών.

Γι' αυτό τον λόγο ο θάνατός της στα ελληνικά σάιτ κατ' αρχάς αναγγέλθηκε με διαφορετικούς τρόπους, καθώς στου τίτλους «έπαιξαν» όχι μόνον οι Εκδικητές και το Game of Thrones, μα και το ότι υπήρξε για μία και μόνη ταινία «κορίτσι του Τζέιμς Μποντ» (στο On Her Majesty's Secret Service του 1969).

Τους Patrick Macnee και Diana Rigg τους είχε φιλοξενήσει κάποια στιγμή, εκεί προς το 1969-70, ο Φρέντυ Γερμανός στην εκπομπή του Αλάτι και Πιπέρι! – είχε μεσολαβήσει ο Νίκος Μαστοράκης. Το πιο πιθανόν είναι να μην υπάρχει απολύτως τίποτα από εκείνη την εκπομπή. Ούτε καν φωτογραφία... 

Διαβάσαμε λοιπόν:

— «Πέθανε η Νταϊάνα Ριγκ, γνωστή από τους τηλεοπτικούς Avengers και το Game of Thrones»

— «Diana Rigg: Πέθανε η σταρ του Game of Thrones και κορίτσι του James Bond»

— «Πέθανε η Νταϊάνα Ριγκ, ηθοποιός των The Avengers και του Game of Thrones»

— «Νταϊάνα Ριγκ: Πέθανε η Λαίδη Ολένα του Game of Thrones»

— «Νταϊάνα Ριγκ: Πέθανε στα 82 η Ολένα Ταϊρέλ του Game of Thrones»

κ.ο.κ.

Η ηθοποιός Diana Rigg, που έφυγε προσφάτως από τη ζωή, είχε «Το Άξιον Εστί» του Θεοδωράκη στη δισκοθήκη της Facebook Twitter
Η Diana Rigg είχε στη δισκοθήκη της το «Άξιον Εστί» του Μίκη Θεοδωράκη και του Οδυσσέα Ελύτη, που είχε κυκλοφορήσει τότε μόνο στην Ελλάδα, το 1964!

Στα βασικά ξένα σάιτ (σε μερικά τουλάχιστον, όπως του BBC, του Guardian, των New York Times και της Monde), η παρουσία της Diana Rigg στους Avengers μάλλον κυριαρχούσε, καθώς διαβάζαμε:

— "Dame Diana Rigg: Avengers, Bond and Game of Thrones actress dies at 82"

 "Diana Rigg, Avengers and Game of Thrones star, dies aged 82"

— "Diana Rigg, Emma Peel of The Avengers, Dies at 82"

— "L'actrice britannique Diana Rigg, l'Emma Peel de Chapeau melon et bottes de cuir, est morte".

Ναι, η σειρά The Avengers (1965-1968) ήταν εκείνη που έπλεξε τον μύθο της Diana Rigg, έναν μύθο εντελώς ποπ, που πήγαινε παράλληλα με ό,τι άλλο συνέβαινε, την ίδιαν εποχή, στο χώρο της βρετανικής μουσικής και του τραγουδιού, σ' εκείνον του κινηματογράφου, του ποδοσφαίρου, της μόδας κ.λπ.

Δίπλα λοιπόν στους Beatles και τους Who, δίπλα στην Vanessa Redgrave και την Julie Christie, δίπλα στην Twiggy και την Mary Quant, δίπλα στον George Best και τον Bobby Charlton, θέση έχουν η Diana Rigg, με τις φετιχιστικές δερμάτινες φόρμες της, και ο παρτενέρ της στους Εκδικητές, ο ατσαλάκωτος κατάσκοπος, με το χαρακτηριστικό καπέλο bowler και την ομπρέλα-ξίφος, Patrick Macnee.

Η ηθοποιός Diana Rigg, που έφυγε προσφάτως από τη ζωή, είχε «Το Άξιον Εστί» του Θεοδωράκη στη δισκοθήκη της Facebook Twitter
Οι «Εκδικηταί» άρχισαν να προβάλλονται στην Ελλάδα τους πρώτους μήνες του 1969. Παρότι εδώ είναι η περίοδος με τη Linda Thorson στη θέση της Diana Rigg, που προβλήθηκε από την ελληνική τηλεόραση το 1970, επιλέξαμε να δώσουμε αυτό το σκανάρισμα επειδή φαίνεται ο τρόπος που παρουσιαζόταν η σειρά εκείνα τα χρόνια στο τηλεοπτικό κοινό, καθώς και το ύφος του σεναρίου της.

Οι Εκδικηταί άρχισαν να προβάλλονται στην Ελλάδα τους πρώτους μήνες του 1969, τις Παρασκευές, γύρω στις 9 το βράδυ από το Κανάλι 5 (Ενόπλων). Κατ' αρχάς στην πιο κλασική εκδοχή τους, με τον Patrick Macnee και την Diana Rigg και λίγο πιο μετά, μέσα στο 1970, στην επόμενή version τους, με τον Patrick Macnee και την αντικαταστάτρια της Rigg, τη Linda Thorson (πάντα Παρασκευές από το Ενόπλων, αλλά μετά τις 11 το βράδυ). Όταν τελείωσε κι αυτή η σειρά (καλοκαίρι του 1970), άρχισε να προβάλλονται ξανά τα παλιά επεισόδια με τη Rigg.

Υπάρχουν και δύο tips με ιδιαίτερο ελληνικό ενδιαφέρον και μ' αυτά θα κλείσουμε τούτο το μικρό σημείωμα, για την Diana Rigg, που είχε διακριθεί και ως σαιξπηρική ηθοποιός, έχοντας παίξει και αρχαίο δράμα (Μήδεια του Ευριπίδη).

Τους Patrick Macnee και Diana Rigg τους είχε φιλοξενήσει κάποια στιγμή, εκεί προς το 1969-70, ο Φρέντυ Γερμανός στην εκπομπή του Αλάτι και Πιπέρι! – είχε μεσολαβήσει ο Νίκος Μαστοράκης. Το πιο πιθανόν είναι να μην υπάρχει απολύτως τίποτα από εκείνη την εκπομπή. Ούτε καν φωτογραφία...

Πριν από μερικά χρόνια είχα ανακαλύψει στο δίκτυο δύο φωτογραφίες της Diana Rigg, μία ασπρόμαυρη και μία έγχρωμη, από το 1968 και οι δύο, ή και λίγο πιο μετά, που με έκαναν να τα χάσω.

Ήταν τραβηγμένες στο σπίτι της μάλλον και την έδειχναν όρθια (η μία) και καθιστή (η άλλη) μπροστά στο στερεοφωνικό της. Φαίνονταν τα μηχανήματά της, τα βιβλία της στο βάθος, και ακόμη κάποιοι δίσκοι της. Μερικούς τους διακρίνουμε εύκολα και καθαρά:

1. Το άλμπουμ του Antonio Carlos Jobim "The Composer of Desafinado, Plays", πιθανώς η βρετανική έκδοσή του στην Verve, από το 1965.

2. Το άλμπουμ του Otis Redding "The Immortal" στην Atlantic το 1968, και...

3. Το «Άξιον Εστί» του Μίκη Θεοδωράκη και του Οδυσσέα Ελύτη, που είχε κυκλοφορήσει τότε μόνο στην Ελλάδα, το 1964!

Στη μνήμη της λοιπόν...

 

Μ. Θεοδωράκης, Ναοί στο σχήμα τ' ουρανού (ορχηστρικό)

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Οθόνες / «Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Με αφορμή τη δεύτερη απονομή των βραβείων Stratos, που τιμούν το ελληνικό animation, o πρόεδρος της ASIFA HELLAS Κωνσταντίνος Κακαρούντας μιλά για την άνθηση της σκηνής, τις προκλήσεις και για το πώς η Ελλάδα μπορεί να πετύχει μια παραγωγή οσκαρικού επιπέδου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
 «Εσύ, θείο, δεν θα φύγεις, θα μείνεις εδώ μαζί μου!» ή Γιάννα Δεληγιάννη: «Βρίσκω την ουσία μόνο στο να στηρίζει ο ένας τον άλλον». ή Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής.

Οθόνες / Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής

Η κινηματογραφίστρια και πρόεδρος της Cinemathesis μιλά για την πρωτοβουλία της να υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για παιδιά σε απομακρυσμένα δημοτικά σχολεία της άγονης γραμμής, το όραμα και το αποτύπωμα της δράσης της, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και για το τι λείπει από την τυπική εκπαίδευση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Pulp Fiction / Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Είναι η τεχνική αρτιότητα μιας αστυνομικής σειράς με επίκαιρο κοινωνικό θέμα που της χαρίζει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό; Ή μήπως η πραγματική δύναμη πηγάζει από τον φόβο των γονιών για τις εγκληματικές παραλείψεις και, κυρίως, για την άγνοιά τους απέναντι στα κρυφά σημάδια του ψηφιακού κόσμου;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Οθόνες / Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Ο γιος της ηθοποιού Σάρα Μάιλς ήταν τεσσάρων ετών όταν βρέθηκε νεκρός ο μάνατζερ και πρώην εραστής της μητέρας του. Οι υποψίες είχαν πέσει τότε πάνω στον συμπρωταγωνιστή της Μπαρτ Ρέινολντς. 51 χρόνια αργότερα, ο Μπολτ προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη.
LIFO NEWSROOM
Το Παιδί Τραύμα επιλέγει τις 10 αγαπημένες του ταινίες

Μυθολογίες / «Το Festen έχει επηρεάσει τους στίχους μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Παιδιού Τραύματος

Χάνεκε αλλά και Αγγελόπουλος, «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» αλλά και «Aftersun», το Παιδί Τραύμα επιλέγει 10 ταινίες που κυμαίνονται από τον ωμό ρεαλισμό και τη βία μέχρι τον θρίαμβο της ποίησης και της τρυφερότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Το Netflix έχει γίνει ο παράδεισος της εύκολης ψυχαγωγίας, αλλά για τους πραγματικούς σινεφίλ κρύβει και έναν άλλο κόσμο. Αυτή είναι μια λίστα με ταινίες που απαιτούν προσοχή και αφοσίωση, που αξίζουν τον κόπο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movies

Οθόνες / Η Χιονάτη και 8 καλύτεροι λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένα υποψήφιο για Όσκαρ animation για ενήλικες, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Αριάν Λαμπέντ και μια τολμηρή ταινία για την προσφυγική εμπειρία, γυρισμένη στην Αθήνα, είναι μερικές από τις προτάσεις της εβδομάδας που θα σας αποζημιώσουν.
THE LIFO TEAM
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Σε μια άγνωστη χώρα»: Μια τολμηρή ταινία, γυρισμένη στην Αθήνα

Οθόνες / «Πιστεύει κανείς ότι οι Παλαιστίνιοι θα ξεχάσουν και θα συμβιβαστούν με την απώλεια;»

Ωμή, διεισδυτική, αφτιασίδωτη, η ταινία «To a land unknown» εστιάζει στο προσφυγικό και ιδιαίτερα στους Παλαιστίνιους πρόσφυγες στην Ελλάδα. Ο σκηνοθέτης Μαντί Φλάιφελ μίλησε στη LifO για όλα τα ζητήματα που θίγει η εξαιρετική και με έντονο ελληνικό «χρώμα» ταινία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ