«Ερωτισμός και Πάθος»: Μία από τις τέσσερις μόλις ταινίες, στις οποίες εμφανίζεται η «Ευδοκία» Μαρία Βασιλείου

«Ερωτισμός και Πάθος»: Μία από τις τέσσερις μόλις ταινίες, στις οποίες εμφανίζεται η «Ευδοκία» Μαρία Βασιλείου Facebook Twitter
Ο Νίκος Γαλανός και η Μαρία Βασιλείου στην ταινία του Όμηρου Ευστρατιάδη «Ερωτισμός και Πάθος» (1974)
0


ΚΟΙΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ
του Όμηρου Ευστρατιάδη, από τα σέβεντις, δεν δυσκολεύεσαι να τον αποκαλέσεις «βασιλιά» του ελληνικού sexploitation. Εντάξει, μπορεί να διεκδικούν και ορισμένοι ακόμη συνάδελφοί του αυτόν τον τίτλο, αλλά ο Ευστρατιάδης, κατά γενική ομολογία, έκανε τις πιο ακέραιες ταινίες αυτού του στυλ.

Έχω δει όλες τις ταινίες του Ευστρατιάδη από τα σέβεντις και αν με ρωτούσε κάποιος να του πω ποια είναι η καλύτερη, η ωραιότερη και τα λοιπά, θα του έλεγα, κατά πάσα πιθανότητα, την «Ερωτισμός και Πάθος» από το 1974 ή “Girl of Passion”, όπως θα γινόταν γνωστή στο εξωτερικό.

Η ταινία αυτή ξεχωρίζει για πολλούς λόγους. Κατ’ αρχάς γιατί έχει ενδιαφέρον σενάριο γραμμένο από τον Όμηρο Ευστρατιάδη (αν και δεν αποκλείεται κάπου να έχει βάλει το χέρι του και ο μόνιμος, τότε, σεναρίστας του Γιάννης Τζιώτης), έχει πολύ ενδιαφέρουσα σκηνοθεσία, για το είδος αυτό των ταινιών, με συνεχείς παρεμβολές σκηνών και πλάνων, φανταστικών ή πραγματικών, που προσθέτουν συνεχώς πάνω στη βασική υπόθεση, ώστε να αιτιολογηθούν όσο το δυνατόν αναλυτικότερα οι συμπεριφορές των πρωταγωνιστών, έχει πολύ ενδιαφέρουσα μουσική, πρωτότυπη και μη, καλούς πρωταγωνιστές, αρκετές εξωτερικές λήψεις από την Αθήνα και τα περίχωρα (βασικά η ιστορία εξελίσσεται στο άστυ και όχι σε νησιά, έρημες ακρογιαλιές κ.λπ.), ενώ δεν έχει καθόλου... τουριστικό ενδιαφέρον, δεν σχετίζεται με χίπιδες, παιδιά των λουλουδιών και τα λοιπά, παραμένοντας, καθ’ όλη τη διάρκειά της, σφιχτή, δίχως ιδιαίτερες κοιλιές, και πάντα επικεντρωμένη στο βασικό θέμα της, που δεν είναι άλλο από τις ψυχολογικές μεταπτώσεις, ερωτικές και άλλες, των βασικών ηρώων και ηρωίδων της.

Στο «Ερωτισμός και Πάθος» όλα ξεκινούν από το σενάριο, που είναι ελαφρώς περίπλοκο –το λέω, επειδή πρέπει να φθάσει στο τέλος της η ταινία, προκειμένου να εξηγήσεις ορισμένες συμπεριφορές– και μια αναλυτική, όσο να ’ναι, αποτύπωσή του θα μπορούσε να είναι η ακόλουθη...

Σπάνια, εννοώ, τα βλέπεις όλα αυτά στις «ρεαλιστικές» ταινίες της εποχής, που τις περισσότερες φορές εξαντλούνται στα γνωστά και τετριμμένα και μαθηματικώς επαναλαμβανόμενα.

Στο «Ερωτισμός και Πάθος» όλα ξεκινούν από το σενάριο, που είναι ελαφρώς περίπλοκο –το λέω, επειδή πρέπει να φθάσει στο τέλος της η ταινία, προκειμένου να εξηγήσεις ορισμένες συμπεριφορές– και μια αναλυτική, όσο να ’ναι, αποτύπωσή του θα μπορούσε να είναι η ακόλουθη...

Το στόρι

Ένας γέροντας αστός (Γιώργος Νέζος), που ζει σε πύργο, με κήπο κ.λπ. και που εμφανίζεται, για λίγο, προς από το τέλος της ταινίας, έχει δύο κόρες, την Νιόβη (Τούλα Γαλάνη), που την υπεραγαπά και την προσέχει και την Μάρθα (Μαρία Βασιλείου), που είναι το αποπαίδι του. Για την Νιόβη έχει κάνει τα πάντα, στηρίζοντας τη ζωή της, και εκείνης και του συζύγου της Ορέστη (Κώστας Καραγιώργης), ενώ την Μάρθα την έχει αποκληρώσει. 

Η Νιόβη δεν περνάει καλά στον γάμο της. Ο Ορέστης, που ασχολείται περισσότερο με τις δουλειές του (έχει αντιπροσωπεία μηχανών, ενώ παρακολουθεί αγώνες μότο-κρος με «δικούς του» αναβάτες, ετοιμάζοντας παράλληλα και μια μεγάλη επένδυση, εργοστασιακού επιπέδου, με τα λεφτά του πεθερού του) είναι ένας τύπος κάπως πλεϊμπόι – κάτι που το έχει αντιληφθεί προφανώς η Νιόβη, και που σαν γεγονός την κάνει να νοιώθει ολοένα και πιο ευάλωτη και απομονωμένη.

«Ερωτισμός και Πάθος»: Μία από τις τέσσερις μόλις ταινίες, στις οποίες εμφανίζεται η «Ευδοκία» Μαρία Βασιλείου Facebook Twitter
Η Τούλα Γαλάνη και ο Νίκος Γαλανός στην ταινία του Όμηρου Ευστρατιάδη «Ερωτισμός και Πάθος» (1974)

Βασικά η μόνη «παρηγοριά» της είναι οι ερωτικές φαντασιώσεις της, που είναι συνεχείς και με τυχαίους άντρες, έναν οδηγό στο δρόμο (Νίκος Βερλέκης), έναν μπογιατζή, έναν βενζινά, έναν μηχανόβιο (Τάσος Μασμανίδης), κάτι που εν τέλει την αναστατώνει περισσότερο, ζητώντας βοήθεια από την επιστήμη. Η διάγνωση, όμως, δεν είναι καλή. Όπως θα της πει ο νευρολόγος-ψυχίατρος, στον οποίον απευθύνεται: «Σ’ αυτές τις φαντασιώσεις, που αυξάνουν μέρα με τη μέρα, το συναίσθημα της ενοχής που αισθάνεστε κάνει τη συνείδησή σας ελαστικότερη. Το κυριότερο, δε, απομακρύνεστε σιγά-σιγά από την πραγματικότητα, με συνέπειες φοβάμαι πολύ θλιβερές για το μέλλον».

Τα πράγματα θα πάρουν μια απότομη τροπή, προς το χειρότερο, μετά από ένα πάρτι, που έχει οργανώσει η Μάρθα και στο οποίο είναι καλεσμένοι τόσο οι φίλοι της, και βασικά η Άντζελα (Μάγδα Μακρή) και ο Βύρων (Νίκος Γαλανός), ένας νεαρός DJ και μηχανόβιος, όσο και η αδελφή της Νιόβη με τον σύζυγό της Ορέστη.

Υπάρχει σχέδιο, το οποίο έχει εξυφάνει η Μάρθα. Βάσει αυτού, λοιπόν, η Άντζελα θα φλερτάρει τον Ορέστη, ενώ και ο Βύρων θα κάνει το ίδιο στην Νιόβη. Για τον θεατή της ταινίας όλα μοιάζουν σχεδόν φυσιολογικά, αλλά δεν είναι.

«Ερωτισμός και Πάθος»: Μία από τις τέσσερις μόλις ταινίες, στις οποίες εμφανίζεται η «Ευδοκία» Μαρία Βασιλείου Facebook Twitter
Η Τούλα Γαλάνη και ο Κώστας Καραγιώργης στην ταινία του Όμηρου Ευστρατιάδη «Ερωτισμός και Πάθος» (1974)

Η Μάρθα σκοπεύει να διαλύσει τον γάμο της αδελφής της, εκμεταλλευόμενη βασικά τον άστατο χαρακτήρα του Ορέστη –που, εν τω μεταξύ, έχει προσλάβει τον Βύρωνα ως οδηγό των μηχανών του–, τον οποίον (Ορέστη) παγιδεύει, κινηματογραφώντας κρυφά τις ερωτικές περιπτύξεις του με την Άντζελα, και εκβιάζοντάς τον αμέσως μετά, ζητώντας του λεφτά, ώστε να μην αποκαλύψει τα καθέκαστα στην Νιόβη.

Από τη μεριά της η Νιόβη –που κρατάει κάτι ανάμεσα σ’ ένα παλαιό ήθος και μια αστική συμπεριφορά, και που δεν θέλει να διαλύσει το γάμο της, για να μην την πιάσουν «τα στόματα», αλλά και για να μην στενοχωρήσει τον άρρωστο πατέρα της– δεν θα ενδώσει τελικά στο ερωτικό μαρκάρισμα του Βύρωνα (που ενδιαφέρεται αληθινά για ’κείνην), παρότι θα πάει στο σπίτι του για να του δοθεί, με αντάλλαγμα να αφήσει τη συζυγική ζωή της ήσυχη, ενώ είναι έτοιμη, την ίδια ώρα, να συγχωρήσει και την απιστία του Ορέστη, νοιώθοντας παντελώς αδύναμη για ν’ αλλάξει τη ζωή της.

Με άλλα λόγια το εκβιαστικό σχέδιο της Μάρθας δείχνει να αποτυγχάνει σε κάθε επίπεδο. Έτσι, και με συνεργάτη πάντα τον απένταρο Βύρωνα, αποφασίζει να πάρει την οριστική εκδίκησή της από το ζευγάρι (την αδελφή της και τον γαμπρό της).

Η Μάρθα, μέσω του άρρωστου πατέρα της, τον οποίον ουσιαστικά θα οδηγήσει στο θάνατο, ανακαλύπτει πως ο Ορέστης θα λάβει ένα μεγάλο χρηματικό ποσό από την τράπεζα (βασικά, λεφτά του πατέρα της), που έχουν να κάνουν με την επένδυση που ετοιμάζει. Έτσι αποφασίζει να τον ληστέψει, με τη βοήθεια του Βύρωνα. Η επιχείρηση-ληστεία, όμως, δεν πάει καλά. Πάνω στη συμπλοκή ο Ορέστης, εν αμύνη, θα πυροβολήσει, χωρίς να ξέρει ποιον, σκοτώνοντας την Μάρθα, ενώ ο Βύρων θα εξαφανισθεί.

«Ερωτισμός και Πάθος»: Μία από τις τέσσερις μόλις ταινίες, στις οποίες εμφανίζεται η «Ευδοκία» Μαρία Βασιλείου Facebook Twitter
Η Τούλα Γαλάνη σε μία από τις φαντασιώσεις της στην ταινία του Όμηρου Ευστρατιάδη «Ερωτισμός και Πάθος» (1974)

Και είναι τότε, όταν η Νιόβη θα δεχτεί ένα τηλεφώνημα από τον Βύρωνα, που βρίσκεται στο αεροδρόμιο και που έχει τα λεφτά μαζί του, ζητώντας της να τον ακολουθήσει – να εγκαταλείψει τον άντρα της δηλαδή, φεύγοντας μαζί του. Η Νιόβη δείχνει πως έστω και την τελευταία στιγμή είναι έτοιμη να πάρει πλέον τη ζωή της στα χέρια της, αλλά φθάνοντας στο αεροδρόμιο θα πέσει πάνω στη σύλληψη του Βύρωνα, με την μοίρα, αυτή τη φορά, να βάζει ταφόπλακα στα όνειρά της...

Όταν ο Ορέστης θα αφεθεί προσωρινά ελεύθερος, έως την ημέρα της δίκης του, το μόνο που μπορεί πλέον να προσφέρει στην Νιόβη, ως λύση σε όλη αυτή την ιστορία, είναι το διαζύγιο. Όμως το σκάνδαλο δεν παύει να είναι υπερβολικό γι’ αυτήν. Και κάπως έτσι, απογοητευμένη από την εξέλιξη της ζωής της (καθώς έχει χάσει πατέρα, αδελφή, σύζυγο και εραστή) και στοιχειωμένη από τις φαντασιώσεις της, η Νιόβη θα φθάσει σε μιαν απόμακρη παραλία, πριν την καταπιεί, για πάντα, η θάλασσα...

Άλλες λεπτομέρειες...

«Ερωτισμός και Πάθος»: Μία από τις τέσσερις μόλις ταινίες, στις οποίες εμφανίζεται η «Ευδοκία» Μαρία Βασιλείου Facebook Twitter
Η Μαρία Βασιλείου στην ταινία του Όμηρου Ευστρατιάδη «Ερωτισμός και Πάθος» (1974)

Η ταινία «Ερωτισμός και Πάθος» στην πρωτότυπη εκδοχή της διαρκούσε 112 λεπτά, ενώ στη version που κυκλοφορεί η διάρκεια είναι μόλις 78 λεπτά – δηλαδή έχουν χαθεί / κοπεί περί τα 34 λεπτά φιλμ! Έτσι... κατακρεουργημένη όπως είναι η ταινία δεν σε αφήνει να την ευχαριστηθείς, πόσο μάλλον όταν οι versions που διασώζονται έχουν πολύ ενοχλητικό θόρυβο κατά τόπους, και ακόμη διαλόγους, που δεν ακούγονται! Και το λέω αυτό, επειδή οι διάλογοι στην ταινία είναι αρκετά καλοί, ξαφνιάζοντας με τη σπιρτάδα τους, με το ειρωνικό πνεύμα και την αμεσότητά τους. Να κάτι από έναν διάλογο, που έχουν η Νιόβη (Τούλα Γαλάνη) (μιλά πρώτη), με τον Βύρωνα (Νίκο Γαλανό):

— Τόσο κράτησε το πείραμα;
Παραλίγο να πετύχει.

— Τι άτυχη που είμαι...
Το πιστεύεις αυτό που λες;

— Έχεις λόγους ν’ αμφιβάλλεις;
Ξέρω τι θα πει να καταπιέζεις τον εαυτό σου εν ονόματι της αξιοπρέπειας.

— Δε φαίνεσαι απ’ αυτούς...
Θα σου πρότεινα έναν καφέ, αλλά είμαι βέβαιος πως ντρέπεσαι να κυκλοφορήσεις μαζί μου.

— Φρόντισε λοιπόν να βρεις μια γραβάτα και να κουρευτείς, αν δεν θέλεις να ξαναχάσεις την ευκαιρία.
Λυπάμαι που θα σε απογοητεύσω, αλλά την ελευθερία μου την είχα πάντα πάνω από τις επιθυμίες μου.

— Τότε να περιορίσεις τις απαιτήσεις σου στον κύκλο σου...

Ερωτισμός και πάθος(1974) 

Από υποκριτικής πλευράς τα παιξίματα όλων των ηθοποιών κινούνται σε καλό επίπεδο – κι είναι ένας τομέας αυτός, στον οποίον θα μπορούσε να είχε επιτευχθεί το κάτι παραπάνω. Ο Νίκος Γαλανός ξεχωρίζει βεβαίως, αλλά και οι υπόλοιποι βασικοί ηθοποιοί, ο Κώστας Καραγιώργης, η Τούλα Γαλάνη, που έχει τον τρόπο να παίζει μόνο με το παρουσιαστικό και με τα μάτια της, όπως και η Μαρία Βασιλείου φυσικά, ανταποκρίνονται σ’ έναν ικανοποιητικό βαθμό στις απαιτήσεις του σεναρίου. Για την Βασιλείου το «Ερωτισμός και πάθος» θα ήταν η τρίτη ταινία της, μετά από την «Ευδοκία» (1971) του Αλέξη Δαμιανού και «Τα Παιδιά των Λουλουδιών» (1973) επίσης του Ευστρατιάδη, ενώ θα ακολουθούσε κι ένα πέρασμά της από τον «Θίασο» (1975) του Θόδωρου Αγγελόπουλου.

«Ερωτισμός και Πάθος»: Μία από τις τέσσερις μόλις ταινίες, στις οποίες εμφανίζεται η «Ευδοκία» Μαρία Βασιλείου Facebook Twitter
Η Τούλα Γαλάνη σε μία από τις φαντασιώσεις της (εδώ με τον Νίκο Βερλέκη) στην ταινία του Όμηρου Ευστρατιάδη «Ερωτισμός και Πάθος» (1974)

Η έγχρωμη φωτογραφία του Παύλου Φιλίππου είναι «ζωντανή» και στους εσωτερικούς χώρους, περιγράφοντας επιπλέον τα χρώματα και τον διάκοσμο της εποχής, όπως και στους εξωτερικούς, δίνοντας ωραίες λήψεις από την Βασιλίσσης Σοφίας, το Σύνταγμα, την Πανεπιστημίου, την Κηφισίας κ.ά., ενώ ξεχωριστής μνείας αξίζει, τέλος, και η μουσική της ταινίας, που αποτελείται από πρωτότυπα κομμάτια, μα και από επιμέλεια.

Τα original tracks ανήκουν στον Ανδρέα Πρέζα, γνωστό συνθέτη του «νέου κύματος» και αργότερα του «εντεχνολαϊκού», που είχε γράψει μουσικές και για δύο ακόμη (προγενέστερες) ταινίες του Ευστρατιάδη, τις «Όσο υπάρχει έρωτας» (1970) και «Διαμάντια στο γυμνό σου σώμα!..» (1972). Η μουσική του Πρέζα είναι ροκ, με το ηλεκτρικό μπάσο και την ηλεκτρική κιθάρα να ακούγονται σε πρώτο πλάνο, ενώ χρησιμοποιούνται επίσης τσέμπαλο και σαξόφωνο. Η πρωτότυπη μουσική δεν είναι πολλή, αλλά είναι σωστά απλωμένη σε όλο το σώμα της ταινίας, υπηρετώντας πιστά τα τεκταινόμενα, δίχως να βγαίνει πάνω απ’ αυτά και χωρίς να αυτονομείται. Δεν είναι εντυπωσιακή, αλλά είναι ουσιαστική – ιδίως όταν συνοδεύει τις φαντασιώσεις της Νιόβης.

«Ερωτισμός και Πάθος»: Μία από τις τέσσερις μόλις ταινίες, στις οποίες εμφανίζεται η «Ευδοκία» Μαρία Βασιλείου Facebook Twitter
Από την ιταλική προβολή της ταινίας του Όμηρου Ευστρατιάδη ως “Profonda gola di madame d’O”

Πέρα, όμως, από τα κομμάτια του Πρέζα υπάρχουν και οι επιλογές, που στοιχειώνουν, θα έλεγα, την ταινία – καθώς σ’ αυτήν ακούγονται δύο κομμάτια των κορυφαίων Αμερικανών του funk-rock War, από το θρυλικό άλμπουμ τους “The World Is a Ghetto” [United Artists, 1972], που είχε κυκλοφορήσει τότε (και) στην Ελλάδα. Είναι το φοβερό track με τον ίδιο τίτλο, καθώς και το “Four cornered room” (αμφότερα είχαν τυπωθεί και στις 45 στροφές, στο ίδιο δισκάκι), επίσης το κλασικό “Soul makossa” του Manu Dibango, που τότε χάλαγε κόσμο (στο δισκάκι της Minos), ενώ κάπου προς το τέλος ακούμε κι ένα άλλο εκπληκτικό track, το “Law of the land” των Temptations, από το LP τους “Masterpiece” [Tamla Motown, 1973]. Αυτά τα tracks, που ακούγονταν ευρύτερα εννοείται στην Ελλάδα του ’73, είναι ενταγμένα κυρίως σε σκηνές που είναι γυρισμένες σε ντισκοτέκ και οπωσδήποτε ανεβάζουν όχι μόνο τις εν λόγω σκηνές, μα ολάκερη την ταινία.

The Temptations Law Of The Land 1973

Η ταινία «Ερωτισμός και Πάθος», παραγωγής Filmtime, προβλήθηκε τη σεζόν 1973-74 (11 Μαρτίου 1974 ήταν η πρεμιέρα), για να έλθει 27η σε εισπράξεις στους κινηματογράφους Α προβολής Αθηνών, Πειραιώς και προαστίων, ανάμεσα σε 44 ταινίες, κόβοντας μόλις 42.101 εισιτήρια. Μέτρια υποδοχή (ακόμη για τα χαμηλά δεδομένα της εποχής). Ίσως γιατί ήταν πραγματικά μια καλή ταινία, χωρίς... ακρογιάλια της ηδονής, δίχως τις... τραβηχτικές «διεστραμμένες», «παρθένες» και «κολασμένες», εμμένοντας σε άλλα πιο ουσιώδη ζητήματα.

«Ερωτισμός και Πάθος»: Μία από τις τέσσερις μόλις ταινίες, στις οποίες εμφανίζεται η «Ευδοκία» Μαρία Βασιλείου Facebook Twitter
Από διαφημιστική καταχώρηση της ταινίας του Όμηρου Ευστρατιάδη «Ερωτισμός και Πάθος» (1974)

Προβλήθηκε και στο εξωτερικό, φυσικά, η «Ερωτισμός και Πάθος», ως “Girl of Passion” ή “A Girl of Passion” σε Αγγλία και Αμερική (με versions επιμελημένες από τον Μαξ Ρόμαν), ως “Fille en Chaleur” στη Γαλλία, ως “Aşk Isteyen Kız” στην Τουρκία, ως “Profonda Gola di Madame D’O” στην Ιταλία (άσχετος τίτλος, που επιχειρεί να εκμεταλλευθεί το θόρυβο της ταινίας του Gerard Damiano «Βαθύ Λαρύγγι») κ.λπ. Αληθινή διεθνής πορεία δηλαδή, όχι παίξε-γέλασε...

The World Is A Ghetto (ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ & ΤΟΥΛΑ ΓΑΛΑΝΗ)

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Οθόνες / Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Ο γιος της ηθοποιού Σάρα Μάιλς ήταν τεσσάρων ετών όταν βρέθηκε νεκρός ο μάνατζερ και πρώην εραστής της μητέρας του. Οι υποψίες είχαν πέσει τότε πάνω στον συμπρωταγωνιστή της Μπαρτ Ρέινολντς. 51 χρόνια αργότερα, ο Μπολτ προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη.
LIFO NEWSROOM
Το Παιδί Τραύμα επιλέγει τις 10 αγαπημένες του ταινίες

Μυθολογίες / «Το Festen έχει επηρεάσει τους στίχους μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Παιδιού Τραύματος

Χάνεκε αλλά και Αγγελόπουλος, «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» αλλά και «Aftersun», το Παιδί Τραύμα επιλέγει 10 ταινίες που κυμαίνονται από τον ωμό ρεαλισμό και τη βία μέχρι τον θρίαμβο της ποίησης και της τρυφερότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Το Netflix έχει γίνει ο παράδεισος της εύκολης ψυχαγωγίας, αλλά για τους πραγματικούς σινεφίλ κρύβει και έναν άλλο κόσμο. Αυτή είναι μια λίστα με ταινίες που απαιτούν προσοχή και αφοσίωση, που αξίζουν τον κόπο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movies

Οθόνες / Η Χιονάτη και 8 καλύτεροι λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένα υποψήφιο για Όσκαρ animation για ενήλικες, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Αριάν Λαμπέντ και μια τολμηρή ταινία για την προσφυγική εμπειρία, γυρισμένη στην Αθήνα, είναι μερικές από τις προτάσεις της εβδομάδας που θα σας αποζημιώσουν.
THE LIFO TEAM
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Σε μια άγνωστη χώρα»: Μια τολμηρή ταινία, γυρισμένη στην Αθήνα

Οθόνες / «Πιστεύει κανείς ότι οι Παλαιστίνιοι θα ξεχάσουν και θα συμβιβαστούν με την απώλεια;»

Ωμή, διεισδυτική, αφτιασίδωτη, η ταινία «To a land unknown» εστιάζει στο προσφυγικό και ιδιαίτερα στους Παλαιστίνιους πρόσφυγες στην Ελλάδα. Ο σκηνοθέτης Μαντί Φλάιφελ μίλησε στη LifO για όλα τα ζητήματα που θίγει η εξαιρετική και με έντονο ελληνικό «χρώμα» ταινία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Μυθολογίες / «Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Ο σκηνοθέτης που μόλις παρουσίασε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, το «Κρέας», μοιράζεται μια λίστα που περιλαμβάνει από ρουμάνικο νέο κύμα μέχρι την ταινία με το πιο αταίριαστο ζευγάρι στην ιστορία του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η Εύα Κοταμανίδου μιλά για τα γυρίσματα του «Θιάσου» και για το μεγαλείο του Θόδωρου Αγγελόπουλου

Σαν Σήμερα / Εύα Κοταμανίδου: «Όλοι είχαμε μια έγνοια, ότι γυρίζοντας την ταινία αυτή κάναμε μια ουσιαστική αντίσταση»

Η ηθοποιός που γεννήθηκε σαν σήμερα το 1936 είχε καταγράψει τις αναμνήσεις της από την ιστορική ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου στην οποία πρωταγωνιστούσε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οθόνες / «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οι σημερινοί έφηβοι μεγαλώνουν σε ένα τρομακτικό χάος πληροφορίας και επιρροών που τους διαμορφώνουν, χωρίς τον έλεγχο της οικογένειάς τους. Μια βρετανική σειρά στο Netflix θέτει ερωτήματα για τους λόγους που οδηγούν σε ακραίες καταστάσεις - προσοχή, περιέχει spoiler.
M. HULOT
Ariane Labed: «Δεν με ενδιαφέρει να σκίσω το γυναικείο σώμα στις ταινίες μου, το σέβομαι»

Οθόνες / Ariane Labed: «Δεν με ενδιαφέρει να σκίσω το γυναικείο σώμα στις ταινίες μου· το σέβομαι»

Με αφορμή την κυκλοφορία της πρώτης της μεγάλου μήκους ταινίας -στην οποία υπογράφει το σενάριο και τη σκηνοθεσία-, την κινηματογραφική διασκευή του γοτθικού μυθιστορήματος Sisters της Ντέιζι Τζόνσον, η Ariane Labed μιλάει στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για το σινεμά που την εξιτάρει και την κάνει να ρισκάρει.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι ταινίες της εβδομάδας: O Σόντερμπεργκ ξαναχτυπά και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: O Σόντερμπεργκ ξαναχτυπά και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή η κινηματογραφική εβδομάδα έχει να μας δώσει το φοβερό δίδυμο Μπλάνσετ-Φασμπέντερ, την αδικημένη από τα Όσκαρ ερμηνεία της Μαριάν Ζαν-Μπατίστ στο Hard Truths και ένα αριστουργηματικό ντοκιμαντέρ που ήταν υποψήφιο για αγαλματίδιο.
THE LIFO TEAM