Ένας παίκτης του χόκεϊ από μια μικρή πόλη που έγινε ξαφνικά εθνικός σούπερ σταρ, μια παλιά αγαπημένη από το λύκειο που τρίβει τουαλέτες για τα προς το ζην και ένα μυστικό που θα αλλάξει τα πάντα: «Δεν πρέπει να μάθει ποτέ ότι έχει κόρη!». Αυτή είναι η πλοκή του πρώτου επεισοδίου της σειράς “Breaking the Ice”. Έρωτας, εξαπάτηση, προδοσία, προσμονή, λύτρωση. Και όλα αυτά μέσα σε 132 δευτερόλεπτα, η ιδανική διάρκεια για τη γενιά του TikTok και των Reels (τα πολλά μίνι επεισόδια της συγκεκριμένης σειράς έχουν ξεπεράσει τα 273 εκατομμύρια προβολές). Αυτές οι παραγωγές, γνωστές ως micro dramas ή vertical dramas, θυμίζουν σαπουνόπερες ή telenovelas, αλλά συνήθως χωρίζονται σε 50 έως 100 μικροσκοπικά κεφάλαια. Οι χρήστες μπορούν να ξεκλειδώσουν νέα επεισόδια παρακολουθώντας διαφημίσεις, πληρώνοντας ανά κλιπ ή κάνοντας εγγραφή για απεριόριστη προβολή. Η ετήσια συνδρομή στην πλατφόρμα ReelShort, για παράδειγμα, κοστίζει γύρω στα 200 δολάρια.
Τα «μικροδράματα» εμφανίστηκαν στην Κίνα ακριβώς όταν η παρακολούθηση σύντομων, βίντεο στα smartphones έγινε ακρογωνιαίος λίθος της καθημερινής ζωής. Σύμφωνα με την DataEye, μια εταιρεία ψηφιακών ερευνών με έδρα τη Σενζέν, τα έσοδα από τα micro dramas έφτασαν τα 6,9 δισεκατομμύρια δολάρια στην Κίνα πέρυσι, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τις εγχώριες πωλήσεις εισιτηρίων στους κινηματογράφους. Η Sensor Tower, μια εταιρεία έρευνας αγοράς που παρακολουθεί δεδομένα εφαρμογών για κινητά, αναφέρει ότι οι εφαρμογές για micro dramas εκτός Κίνας απέφεραν 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024, με το 60% αυτών να προέρχεται από τις ΗΠΑ. Προς το παρόν, στην αγορά micro dramas στις ΗΠΑ κυριαρχεί η ReelShort με έδρα τη Silicon Valley, η οποία έχει ξεπεράσει τις πάνω από σαράντα διεθνείς ανταγωνιστικές της εφαρμογές σε λήψεις και έσοδα από κινητά τηλέφωνα, σύμφωνα με μια περσινή έκθεση της Sensor Tower. Θα μπορέσει αυτό το κύμα νέων πλατφορμών να αναδιαμορφώσει την παγκόσμια βιομηχανία ψυχαγωγίας, καθώς παλεύει με τους πολέμιους του streaming, το αυξανόμενο κόστος παραγωγής και την υποτονική επιστροφή στις αίθουσες;
Σε σύγκριση με μια τυπική τηλεοπτική σειρά, τα micro dramas είναι σημαντικά φθηνότερα στην παραγωγή. Μια σειρά περίπου 20 ή 30 επεισοδίων, το καθένα περίπου μισής ώρας, θα μπορούσε να κοστίσει πάνω από 8 εκατομμύρια δολάρια. Ένα micro drama θα μπορούσε να γυριστεί με μόλις 15.000 δολάρια, αν και ο μέσος όρος είναι πιο κοντά στα 100.000 δολάρια.
Σύμφωνα με τους φανατικούς του είδους αυτές οι ιστορίες ξεσηκώνουν έντονα συναισθήματα σε πολύ μικρό χρόνο, προκαλώντας εθισμό. Η σύντομη διάρκειά τους σημαίνει επίσης ότι η κατανάλωσή τους μπορεί να χωρέσει άνετα κατά τη διάρκεια του γεύματος ή μεταξύ των μαθημάτων στο σχολείο. Σε σύγκριση με μια τυπική τηλεοπτική σειρά, τα micro dramas είναι σημαντικά φθηνότερα στην παραγωγή. Μια σειρά περίπου 20 ή 30 επεισοδίων, το καθένα περίπου μισής ώρας, θα μπορούσε να κοστίσει πάνω από 8 εκατομμύρια δολάρια. Ένα micro drama θα μπορούσε να γυριστεί με μόλις 15.000 δολάρια, αν και ο μέσος όρος είναι πιο κοντά στα 100.000 δολάρια.


Η Κασσάντρα Γιανγκ, ιδρύτρια μιας κινεζικής εταιρείας διανομής και αδειοδότησης micro drama περιεχομένου με την ονομασία RisingJoy, επισημαίνει ότι τα μικροδράματα μπορούν να αποφέρουν κέρδη σχεδόν άμεσα, μέσα σε ένα ή δύο μήνες, σε σύγκριση με τις ταινίες που προορίζονται για τη μεγάλη οθόνη. Προς το παρόν, τα περισσότερα μικροδράματα που διανέμει η RisingJoy γίνονται στην Κίνα, όπου η εκκολαπτόμενη βιομηχανία είναι η πιο ανεπτυγμένη στον κόσμο. Αλλά, όπως πιστεύει η Γιανγκ, σύντομα θα αποτελεί γεγονός η επέκταση της παραγωγής σε πολλά υποσχόμενες αγορές όπως η Ιαπωνία, η Κορέα και η Σιγκαπούρη.
Εν τω μεταξύ, οι ΗΠΑ είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές για micro dramas, μαζί με την Ινδονησία, τη Βραζιλία, την Ινδία και το Μεξικό. Ο διευθύνων σύμβουλος της ReelShort, Τζόι Ζία, λέει ότι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του είδους είναι η δυνατότητα συνεχούς προσαρμογής με βάση τον τρόπο με τον οποίο το κοινό ανταποκρίνεται στο περιεχόμενο της πλατφόρμας. Ο ίδιος ίδρυσε την εταιρεία του πριν από επτά χρόνια, αλλά χρειάστηκε λίγος χρόνος για να καταλάβει τι λειτουργεί και τι όχι. Η εταιρεία μεταστράφηκε από το mobile gaming στις διαδραστικές ιστορίες και εν συνεχεία στα μικροδράματα. Η παραγωγή πολλών παραλλαγών των ίδιων ιστοριών ουσιαστικά, προκειμένου να διαπιστωθεί ποιες από αυτές είχαν επιτυχία, έχει δημιουργήσει μια βιβλιοθήκη περιεχομένου της εταιρείας που είναι γεμάτη με τίτλους όπως «Η διπλή ζωή του δισεκατομμυριούχου συζύγου μου» (451,2 εκατομμύρια προβολές), «Παίζοντας με τους κανόνες του δισεκατομμυριούχου» (26 εκατομμύρια προβολές) και «Το μωρό που παγιδεύτηκε από τον δισεκατομμυριούχο» (32,9 εκατομμύρια προβολές).

«Ξέρουμε ποια ιστορία μπορεί να βγάλει περισσότερα χρήματα και ποια ιστορία έχει προβλήματα», λέει ο CEO της ReelShort, ο οποίος εκτιμά ότι η εταιρεία του κυκλοφόρησε σχεδόν 200 τίτλους πέρυσι και σκοπεύει να διπλασιάσει τον αριθμό αυτό φέτος. Τον Σεπτέμβριο, η εταιρεία άνοιξε ένα στούντιο στο Λος Άντζελες. Ο ίδιος δηλώνει ότι παρόλο που πιστεύει ότι κάποιο περιεχόμενο – όπως franchises που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε φανταστικούς κόσμους ή περιπτώσεις όπως ο Πόλεμος των Άστρων ή ο Τζέιμς Μποντ – δεν είναι κατάλληλο για micro dramas, ελπίζει να επεκταθεί σύντομα και σε άλλα είδη όπως η επιστημονική φαντασία ή τα ριάλιτι. «Το μεγαλύτερο ερώτημα είναι το εξής», λέει. «Πόσο γρήγορα μπορεί να εξελιχθεί το μικροδράμα ως είδος; Προσωπικά, εξακολουθώ να το βλέπω ως ένα μωρό που μεγάλωσε πολύ γρήγορα».
Με στοιχεία από The Los Angeles Times