Έρωτας και προδοσία σε δίλεπτες δόσεις: Tο TikTok έχει εθιστεί στα «μικροδράματα»

Έρωτας και προδοσία σε δίλεπτες δόσεις: Μετά την Κίνα, τα micro dramas κατακτούν και τον υπόλοιπο πλανήτη Facebook Twitter
Σύμφωνα με τους φανατικούς του είδους αυτές οι ιστορίες ξεσηκώνουν έντονα συναισθήματα σε πολύ μικρό χρόνο, προκαλώντας εθισμό.
0

Ένας παίκτης του χόκεϊ από μια μικρή πόλη που έγινε ξαφνικά εθνικός σούπερ σταρ, μια παλιά αγαπημένη από το λύκειο που τρίβει τουαλέτες για τα προς το ζην και ένα μυστικό που θα αλλάξει τα πάντα: «Δεν πρέπει να μάθει ποτέ ότι έχει κόρη!». Αυτή είναι η πλοκή του πρώτου επεισοδίου της σειράς “Breaking the Ice”. Έρωτας, εξαπάτηση, προδοσία, προσμονή, λύτρωση. Και όλα αυτά μέσα σε 132 δευτερόλεπτα, η ιδανική διάρκεια για τη γενιά του TikTok και των Reels (τα πολλά μίνι επεισόδια της συγκεκριμένης σειράς έχουν ξεπεράσει τα 273 εκατομμύρια προβολές). Αυτές οι παραγωγές, γνωστές ως micro dramas ή vertical dramas, θυμίζουν σαπουνόπερες ή telenovelas, αλλά συνήθως χωρίζονται σε 50 έως 100 μικροσκοπικά κεφάλαια. Οι χρήστες μπορούν να ξεκλειδώσουν νέα επεισόδια παρακολουθώντας διαφημίσεις, πληρώνοντας ανά κλιπ ή κάνοντας εγγραφή για απεριόριστη προβολή. Η ετήσια συνδρομή στην πλατφόρμα ReelShort, για παράδειγμα, κοστίζει γύρω στα 200 δολάρια.

Τα «μικροδράματα» εμφανίστηκαν στην Κίνα ακριβώς όταν η παρακολούθηση σύντομων, βίντεο στα smartphones έγινε ακρογωνιαίος λίθος της καθημερινής ζωής. Σύμφωνα με την DataEye, μια εταιρεία ψηφιακών ερευνών με έδρα τη Σενζέν, τα έσοδα από τα micro dramas έφτασαν τα 6,9 δισεκατομμύρια δολάρια στην Κίνα πέρυσι, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τις εγχώριες πωλήσεις εισιτηρίων στους κινηματογράφους. Η Sensor Tower, μια εταιρεία έρευνας αγοράς που παρακολουθεί δεδομένα εφαρμογών για κινητά, αναφέρει ότι οι εφαρμογές για micro dramas εκτός Κίνας απέφεραν 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024, με το 60% αυτών να προέρχεται από τις ΗΠΑ. Προς το παρόν, στην αγορά micro dramas στις ΗΠΑ κυριαρχεί η ReelShort με έδρα τη Silicon Valley, η οποία έχει ξεπεράσει τις πάνω από σαράντα διεθνείς ανταγωνιστικές της εφαρμογές σε λήψεις και έσοδα από κινητά τηλέφωνα, σύμφωνα με μια περσινή έκθεση της Sensor Tower. Θα μπορέσει αυτό το κύμα νέων πλατφορμών να αναδιαμορφώσει την παγκόσμια βιομηχανία ψυχαγωγίας, καθώς παλεύει με τους πολέμιους του streaming, το αυξανόμενο κόστος παραγωγής και την υποτονική επιστροφή στις αίθουσες;

Σε σύγκριση με μια τυπική τηλεοπτική σειρά, τα micro dramas είναι σημαντικά φθηνότερα στην παραγωγή. Μια σειρά περίπου 20 ή 30 επεισοδίων, το καθένα περίπου μισής ώρας, θα μπορούσε να κοστίσει πάνω από 8 εκατομμύρια δολάρια. Ένα micro drama θα μπορούσε να γυριστεί με μόλις 15.000 δολάρια, αν και ο μέσος όρος είναι πιο κοντά στα 100.000 δολάρια.

Σύμφωνα με τους φανατικούς του είδους αυτές οι ιστορίες ξεσηκώνουν έντονα συναισθήματα σε πολύ μικρό χρόνο, προκαλώντας εθισμό. Η σύντομη διάρκειά τους σημαίνει επίσης ότι η κατανάλωσή τους μπορεί να χωρέσει άνετα κατά τη διάρκεια του γεύματος ή μεταξύ των μαθημάτων στο σχολείο. Σε σύγκριση με μια τυπική τηλεοπτική σειρά, τα micro dramas είναι σημαντικά φθηνότερα στην παραγωγή. Μια σειρά περίπου 20 ή 30 επεισοδίων, το καθένα περίπου μισής ώρας, θα μπορούσε να κοστίσει πάνω από 8 εκατομμύρια δολάρια. Ένα micro drama θα μπορούσε να γυριστεί με μόλις 15.000 δολάρια, αν και ο μέσος όρος είναι πιο κοντά στα 100.000 δολάρια.

Έρωτας και προδοσία σε δίλεπτες δόσεις: Μετά την Κίνα, τα micro dramas κατακτούν και τον υπόλοιπο πλανήτη Facebook Twitter
Σκηνή από τη σειρά 49 επεισοδίων “Baby Trapped by the Billionaire”
Έρωτας και προδοσία σε δίλεπτες δόσεις: Μετά την Κίνα, τα micro dramas κατακτούν και τον υπόλοιπο πλανήτη Facebook Twitter
Η αφίσα της σειράς Breaking the Ice

Η Κασσάντρα Γιανγκ, ιδρύτρια μιας κινεζικής εταιρείας διανομής και αδειοδότησης micro drama περιεχομένου με την ονομασία RisingJoy, επισημαίνει ότι τα μικροδράματα μπορούν να αποφέρουν κέρδη σχεδόν άμεσα, μέσα σε ένα ή δύο μήνες, σε σύγκριση με τις ταινίες που προορίζονται για τη μεγάλη οθόνη. Προς το παρόν, τα περισσότερα μικροδράματα που διανέμει η RisingJoy γίνονται στην Κίνα, όπου η εκκολαπτόμενη βιομηχανία είναι η πιο ανεπτυγμένη στον κόσμο. Αλλά, όπως πιστεύει η Γιανγκ, σύντομα θα αποτελεί γεγονός η επέκταση της παραγωγής σε πολλά υποσχόμενες αγορές όπως η Ιαπωνία, η Κορέα και η Σιγκαπούρη.

Εν τω μεταξύ, οι ΗΠΑ είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές για micro dramas, μαζί με την Ινδονησία, τη Βραζιλία, την Ινδία και το Μεξικό. Ο διευθύνων σύμβουλος της ReelShort, Τζόι Ζία, λέει ότι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του είδους είναι η δυνατότητα συνεχούς προσαρμογής με βάση τον τρόπο με τον οποίο το κοινό ανταποκρίνεται στο περιεχόμενο της πλατφόρμας. Ο ίδιος ίδρυσε την εταιρεία του πριν από επτά χρόνια, αλλά χρειάστηκε λίγος χρόνος για να καταλάβει τι λειτουργεί και τι όχι. Η εταιρεία μεταστράφηκε από το mobile gaming στις διαδραστικές ιστορίες και εν συνεχεία στα μικροδράματα. Η παραγωγή πολλών παραλλαγών των ίδιων ιστοριών ουσιαστικά, προκειμένου να διαπιστωθεί ποιες από αυτές είχαν επιτυχία, έχει δημιουργήσει μια βιβλιοθήκη περιεχομένου της εταιρείας που είναι γεμάτη με τίτλους όπως «Η διπλή ζωή του δισεκατομμυριούχου συζύγου μου» (451,2 εκατομμύρια προβολές), «Παίζοντας με τους κανόνες του δισεκατομμυριούχου» (26 εκατομμύρια προβολές) και «Το μωρό που παγιδεύτηκε από τον δισεκατομμυριούχο» (32,9 εκατομμύρια προβολές).

Έρωτας και προδοσία σε δίλεπτες δόσεις: Μετά την Κίνα, τα micro dramas κατακτούν και τον υπόλοιπο πλανήτη Facebook Twitter
Σκηνή από τη σειρά «Η διπλή ζωή του δισεκατομμυριούχου συζύγου μου»

«Ξέρουμε ποια ιστορία μπορεί να βγάλει περισσότερα χρήματα και ποια ιστορία έχει προβλήματα», λέει ο CEO της ReelShort, ο οποίος εκτιμά ότι η εταιρεία του κυκλοφόρησε σχεδόν 200 τίτλους πέρυσι και σκοπεύει να διπλασιάσει τον αριθμό αυτό φέτος. Τον Σεπτέμβριο, η εταιρεία άνοιξε ένα στούντιο στο Λος Άντζελες. Ο ίδιος δηλώνει ότι παρόλο που πιστεύει ότι κάποιο περιεχόμενο – όπως franchises που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε φανταστικούς κόσμους ή περιπτώσεις όπως ο Πόλεμος των Άστρων ή ο Τζέιμς Μποντ –  δεν είναι κατάλληλο για micro dramas, ελπίζει να επεκταθεί σύντομα και σε άλλα είδη όπως η επιστημονική φαντασία ή τα ριάλιτι. «Το μεγαλύτερο ερώτημα είναι το εξής», λέει. «Πόσο γρήγορα μπορεί να εξελιχθεί το μικροδράμα ως είδος; Προσωπικά, εξακολουθώ να το βλέπω ως ένα μωρό που μεγάλωσε πολύ γρήγορα».

Με στοιχεία από The Los Angeles Times

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

CHECK «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οθόνες / «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οι σημερινοί έφηβοι μεγαλώνουν σε ένα τρομακτικό χάος πληροφορίας και επιρροών που τους διαμορφώνουν, χωρίς τον έλεγχο της οικογένειάς τους. Μια βρετανική σειρά στο Netflix θέτει ερωτήματα για τους λόγους που οδηγούν σε ακραίες καταστάσεις - προσοχή, περιέχει spoiler.
M. HULOT
Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Daily / Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Έξι δεκαετίες μετά από την κλασική ταινία του Βισκόντι, το ιταλικό έπος του Τζουζέπε Τομάζι ντι Λαμπεντούζα αναβιώνει στο Netflix, σε μια άρτια και πολυτελή σειρά έξι επεισοδίων, λουσμένη στο σικελικό φως 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«The New Years»: Το ισπανικό «One Day» από τον Ροντρίγκο Σορογκόγιεν

Οθόνες / «The New Years»: Το ισπανικό «One Day» από τον Ροντρίγκο Σορογκόγιεν

Η νέα ρομαντική σειρά του Cinobo βρίσκεται στο σταυροδρόμι της τριλογίας «Before», του «Normal People» και του «One Day». Δανειζόμενη το αφηγηματικό εύρημα του τελευταίου, καταγράφει τις Πρωτοχρονιές ενός ζευγαριού και μαζί τους τις δυσκολίες μα και τη γοητεία των πρώτων -άντα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Σε μια άγνωστη χώρα»: Μια τολμηρή ταινία, γυρισμένη στην Αθήνα

Οθόνες / «Πιστεύει κανείς ότι οι Παλαιστίνιοι θα ξεχάσουν και θα συμβιβαστούν με την απώλεια;»

Ωμή, διεισδυτική, αφτιασίδωτη, η ταινία «To a land unknown» εστιάζει στο προσφυγικό και ιδιαίτερα στους Παλαιστίνιους πρόσφυγες στην Ελλάδα. Ο σκηνοθέτης Μαντί Φλάιφελ μίλησε στη LifO για όλα τα ζητήματα που θίγει η εξαιρετική και με έντονο ελληνικό «χρώμα» ταινία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Μυθολογίες / «Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Ο σκηνοθέτης που μόλις παρουσίασε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, το «Κρέας», μοιράζεται μια λίστα που περιλαμβάνει από ρουμάνικο νέο κύμα μέχρι την ταινία με το πιο αταίριαστο ζευγάρι στην ιστορία του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η Εύα Κοταμανίδου μιλά για τα γυρίσματα του «Θιάσου» και για το μεγαλείο του Θόδωρου Αγγελόπουλου

Σαν Σήμερα / Εύα Κοταμανίδου: «Όλοι είχαμε μια έγνοια, ότι γυρίζοντας την ταινία αυτή κάναμε μια ουσιαστική αντίσταση»

Η ηθοποιός που γεννήθηκε σαν σήμερα το 1936 είχε καταγράψει τις αναμνήσεις της από την ιστορική ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου στην οποία πρωταγωνιστούσε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οθόνες / «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οι σημερινοί έφηβοι μεγαλώνουν σε ένα τρομακτικό χάος πληροφορίας και επιρροών που τους διαμορφώνουν, χωρίς τον έλεγχο της οικογένειάς τους. Μια βρετανική σειρά στο Netflix θέτει ερωτήματα για τους λόγους που οδηγούν σε ακραίες καταστάσεις - προσοχή, περιέχει spoiler.
M. HULOT
Ariane Labed: «Δεν με ενδιαφέρει να σκίσω το γυναικείο σώμα στις ταινίες μου, το σέβομαι»

Οθόνες / Ariane Labed: «Δεν με ενδιαφέρει να σκίσω το γυναικείο σώμα στις ταινίες μου· το σέβομαι»

Με αφορμή την κυκλοφορία της πρώτης της μεγάλου μήκους ταινίας -στην οποία υπογράφει το σενάριο και τη σκηνοθεσία-, την κινηματογραφική διασκευή του γοτθικού μυθιστορήματος Sisters της Ντέιζι Τζόνσον, η Ariane Labed μιλάει στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για το σινεμά που την εξιτάρει και την κάνει να ρισκάρει.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι ταινίες της εβδομάδας: O Σόντερμπεργκ ξαναχτυπά και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: O Σόντερμπεργκ ξαναχτυπά και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή η κινηματογραφική εβδομάδα έχει να μας δώσει το φοβερό δίδυμο Μπλάνσετ-Φασμπέντερ, την αδικημένη από τα Όσκαρ ερμηνεία της Μαριάν Ζαν-Μπατίστ στο Hard Truths και ένα αριστουργηματικό ντοκιμαντέρ που ήταν υποψήφιο για αγαλματίδιο.
THE LIFO TEAM
«Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Οθόνες / «Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Μια σειρά τεσσάρων επεισοδίων υπενθυμίζει μία από τις μεγαλύτερες δικαστικές αδικίες στη βρετανική ιστορία, όταν εκατοντάδες αθώοι υπεύθυνοι ταχυδρομείων κατηγορήθηκαν για κλοπή και απάτη εξαιτίας ενός ελαττωματικού πληροφοριακού συστήματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Είμαστε εθισμένοι, θέλουμε παραπάνω λεφτά, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη»

Οθόνες / «Είμαστε εθισμένοι, θέλουμε παραπάνω λεφτά, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη»

Με αφορμή το αφιέρωμα του 27ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης στο έργο της, μια δημιουργός που ξέρει πώς να φτιάχνει σωστά crowdpleasers, η Λόρεν Γκρίνφιλντ μιλά στη LiFO για την απροθυμία μας να διδαχτούμε από τις οικονομικές κρίσεις και εξηγεί γιατί βλέπει τις ταινίες τεκμηρίωσης ως μηχανές ενσυναίσθησης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bong Joon Ho: «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μπονγκ Τζουν-Χο / «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μετά τα πολυβραβευμένα «Παράσιτα», ο Μπονγκ Τζουν-Χο επιστρέφει με το «Mickey 17», μια σάτιρα επιστημονικής φαντασίας, και μιλά στη LiFO για τις ιστορίες που επιλέγει να αφηγείται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Μυθολογίες / «To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης μοιράζεται μια λίστα με ταινίες που έχει δει δεκάδες φορές και του έχουν προκαλέσει έντονα συναισθήματα, όπως εκείνη που κάνει τη ζωή του πιο υποφερτή και αυτή που τον έφερε αντιμέτωπο με τη φθορά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Movies

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: «Mickey 17» και 7 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μαζί με τον Μπονγκ Τζουν-Χο που επιστρέφει δυναμικά μετά τα «Παράσιτα», αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες προβάλλεται ένα καλοδουλεμένο θρίλερ, και ένα ντοκιμαντέρ που θα μιλήσει στην καρδιά των Αθηναίων – και δη των Εξαρχειωτών και των σκακιστών.
THE LIFO TEAM
15 επιλογές από το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, 6-16/3/25

Οθόνες / 15 πολύ καλά ντοκιμαντέρ που έρχονται στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Το φεστιβάλ-θεσμός επιστρέφει από τις 6 έως τις 16 Μαρτίου με μια ποικιλία από συναρπαστικά ντοκιμαντέρ, που καλύπτουν επίκαιρα και διαχρονικά κοινωνικά ζητήματα, καθώς και προσωπικές ιστορίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ