ΟΤΑΝ ΕΚΑΝΕ ΠΡΕΜΙΕΡΑ το 2021, το The White Lotus ήταν μια αιχμηρή ταξική σάτιρα που διακωμωδούσε τον high-end τουρισμό και όσους ήταν πρόθυμους να ξοδέψουν γύρω στα δέκα χιλιάδες δολάρια τη βραδιά για να χαλαρώσουν σ’ ένα πολυτελές ξενοδοχείο. Σε σενάριο και σκηνοθεσία του Μάικ Γουάιτ, η σειρά ακολουθούσε τους προνομιούχους επισκέπτες και τους ταλαιπωρημένους υπαλλήλους ενός πολυτελούς ξενοδοχείου στο Μάουι της Χαβάης κατά τη διάρκεια μιας ολοένα και πιο τεταμένης εβδομάδας.
Ένας προορισμός που υποτίθεται ότι θα αποτελούσε καταφύγιο από τα προβλήματα και τις τριβές του πραγματικού κόσμου, έγινε αντ’ αυτού ένας μικρόκοσμος των τριβών αυτών, ένας τόπος όπου το ταξικό χάσμα και η κληρονομιά του αμερικανικού ιμπεριαλισμού ήταν διαρκώς εμφανή. Η σειρά, ο πρώτος κύκλος της οποίας γυρίστηκε στο Four Seasons του Μάουι, έκανε με κάποιο τρόπο ένα πολυτελές θέρετρο να μοιάζει με τοξική χύτρα ταχύτητας. Το να δουλεύεις εκεί δεν ήταν απλώς ψυχοφθόρο, μπορούσε ακόμη και να σε σκοτώσει.
Παρά τη συχνά σκοτεινή θεματολογία και την κυνική αντίληψή της, η σειρά έχει σαφώς καταστεί ένα φιλόδοξο όχημα μάρκετινγκ για μάρκες από ολόκληρο το εμπορικό φάσμα.
Ο δεύτερος κύκλος μετέφερε τη δράση σε ένα πανέμορφο παραθαλάσσιο θέρετρο της ίδιας αλυσίδας στη Σικελία, εξετάζοντας το τρίπολο σεξ, χρήμα και εξουσία. Και οι δύο κύκλοι διακωμωδούσαν τα ήθη των πλουσίων απεικονίζοντας συγχρόνως ανθρώπους να πεθαίνουν κάτω από τραγικές συνθήκες σε γραφικές και πανέμορφες τοποθεσίες. Και οι δύο κύκλοι επίσης, σε αντίφαση ίσως με το πνεύμα της σειράς, οδήγησαν σε τουριστική έκρηξη στις τοποθεσίες που γυρίστηκαν. Με κάποιο τρόπο, μια σειρά που έμοιαζε να σαρκάζει και να ασκεί έντονη κριτική στον πολυτελή τουρισμό λειτούργησε και ως λαμπερή διαφήμισή του.

Αυτή η αντίφαση είναι ακόμη πιο έντονη στον τρίτο κύκλο του The White Lotus, που έκανε πρεμιέρα στο HBO τον περασμένο μήνα και διαδραματίζεται στο νησί Koh Samui της Ταϊλάνδης εξερευνώντας νέα θέματα, συμπεριλαμβανομένης της σύγκρουσης μεταξύ του δυτικού υλισμού και του ανατολικού πνευματισμού, ιδίως του βουδισμού. Το θέρετρο αυτού του κύκλου είναι διάσημο για το πρόγραμμα ευεξίας του και οι επισκέπτες ενθαρρύνονται να αφήσουν στην άκρη τα τηλέφωνά τους κατά τη διάρκεια της διαμονής τους και να επωφεληθούν από τις συνεδρίες γιόγκα, διαλογισμού και μασάζ.
Ο τρέχον κύκλος πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Τουρισμού της Ταϊλάνδης και την αλυσίδα Four Seasons, που λειτούργησε και πάλι ως σκηνικό της σειράς, ενώ η κυβέρνηση της Ταϊλάνδης προσέφερε γενναιόδωρες φορολογικές απαλλαγές στην παραγωγή. Επίσης, το HBO προχώρησε σε εμπορικές συνεργασίες με μια σειρά από επώνυμες φίρμες για να δημιουργήσει μια σειρά από προϊόντα που είναι εμπνευσμένα από τη σειρά και φέρουν το όνομά της, όπως αρωματικά κεριά, αντηλιακά, τσάντες διανυκτέρευσης, φορέματα, αρωματικές κρέμες και καφέδες. Παρά τη συχνά σκοτεινή θεματολογία και την κυνική αντίληψή της, η σειρά έχει σαφώς καταστεί ένα φιλόδοξο όχημα μάρκετινγκ για μάρκες από ολόκληρο το εμπορικό φάσμα.
Δεδομένης της μεγάλης επιτυχίας και της ισχυρής θέσης που έχει κατακτήσει η σειρά στη σύγχρονη ποπ κουλτούρα, είναι εύκολο να ξεχάσει κανείς ότι αρχικά είχε σχεδιαστεί ως μια «προσωρινή λύση», ως μια παραγωγή που θα μπορούσε να γυριστεί γρήγορα, οικονομικά και με ασφάλεια σε μια απομονωμένη τοποθεσία κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της πανδημίας, όταν το HBO είχε απεγνωσμένα ανάγκη από νέο πρόγραμμα.
Το αρχικό σχέδιο ήταν να γυριστεί στην Αυστραλία, όπου τα αυστηρά μέτρα συνέβαλαν στον έλεγχο της πανδημίας. Όταν αυτό αποδείχθηκε πολύ δύσκολο, η Χαβάη έγινε η προφανής επιλογή. Το σκηνικό προσέφερε εκπληκτική φυσική ομορφιά αλλά και πλούσια θέματα προς διερεύνηση, ιδίως την αμερικανική αποικιοκρατία και τη δυσχερή θέση των αυτόχθονων κατοίκων. Αντιστοίχως, ο δεύτερος κύκλος παραλίγο να γυριστεί στη Γαλλία, κατέληξε όμως στη Σικελία μετά από ένα αναγνωριστικό ταξίδι στην Ταορμίνα.

Σύμφωνα με τους υπεύθυνους για την παραγωγή της σειράς, ο τρίτος κύκλος εξαρχής ήταν προορισμένος να αποτελέσει «εξερεύνηση της ανατολικής έναντι της δυτικής φιλοσοφίας». Η αρχική πρόθεση ήταν να γίνουν τα γυρίσματα στην Ιαπωνία, μια χώρα στην οποία το HBO ήθελε να κάνουν κάτι εδώ και χρόνια, προτιμήθηκε όμως τελικά η Ταϊλάνδη.
Για το Four Seasons, το “The White Lotus” υπήρξε αναμφισβήτητα ένα πανίσχυρο εργαλείο μάρκετινγκ, παρά τις ακρότητες, την έκλυτη συμπεριφορά, τα δυστυχήματα και τους θανάτους που συμβαίνουν στα πολυτελή θέρετρα της σειράς. Η επίσημη συνεργασία, που ξεκίνησε λίγο πριν από τον τρίτο κύκλο, σημαίνει ότι η αλυσίδα μπορεί να χρησιμοποιεί την ετικέτα της σειράς σε διάφορα events και πάρτι που διοργανώνει στα θέρετρά της ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε επίσης την διοργάνωση μιας 20ήμερη εκδρομή κατά την οποία οι επισκέπτες θα ταξιδέψουν με το ιδιωτικό τζετ της εταιρείας στις τρεις τοποθεσίες γυρισμάτων της σειράς.
«Όλοι γνωρίζουν ότι πρόκειται προφανώς για μυθοπλασία – το White Lotus δεν είναι το Four Seasons, αυτό καθαυτό», δηλώνει ο αντιπρόεδρος και διευθύνων εμπορικός σύμβουλος του Four Seasons, Mαρκ Σπάιχερτ, ο οποίος μας πληροφορεί ότι το θέρετρο της εταιρείας στο Koh Samui παρουσιάζει από πέρσι αύξηση της τάξεως του 600% στο ενδιαφέρον των επισκεπτών, όπως καταγράφεται στο site του.
Με στοιχεία από The Los Angeles Times