ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Το τραγούδι της Carla για τη Λένα Διβάνη

Το τραγούδι της Carla για τη Λένα Διβάνη Facebook Twitter
7



Τη συγγραφέα Λένα Διβάνη δεν τη γνωρίζω προσωπικά. Τον περασμένο Σεπτέμβριο μόνο είχα μία προσωπική - όχι δημόσια - διένεξη μαζί της που δεν πήρε έκταση, λόγω του ότι δεν είχα εθιστεί ακόμη στην κανιβαλιστική χρήση του facebook. Θέλω να πω ότι αν δύο εβδομάδες ή ένα μήνα πριν έβλεπα ότι είδα χθες αναδημοσιευμένο από το twitter της, ένας θεός ξέρει πόσο θα απλωνόταν και η δική μου η γλώσσα και ως που θά' φτανε. Εδώ και λίγες μέρες ωστόσο αποχώρησα από το ανθρωποφάγο facebook, στο οποίο πολύ θα το σκεφτώ αν θα επιστρέψω, και ασχολούμαι πάλι με το σαφώς αθωότερο blogging, στη διαδικτυακή LIFO και στα Άσματα και Μιάσματα.

Δε θα σχολιάσω, πέραν του ότι είναι πραγματικά λυπηρό μία υποτιθέμενη πνευματική εκπρόσωπος, συγγραφέας και εκπαιδευτικός, αντί να εστιάζει το δημόσιο λόγο της στο θάνατο ενός ΑΘΩΟΥ παιδιού για ψύλλου πήδημα, να τονίζει το καθήκον των ελεγχτών εισιτηρίων. Τό'χω ξαναγράψει, το καθήκον, η ηθική και τα καθήκια δεν είναι τυχαίο ότι ηχητικά συγγενεύουν και τελευταία φτάνουν και περισσεύουν στον τόπο αυτό. Μία απορία: Πόσο πάτο πια θα πιάσουμε, έχουμε κι άλλες βαθμίδες προτού να αγγίξουμε την κορυφή του απόλυτου εκφασισμού;

Τέλος, επειδή η Διβάνη είναι και σινεφίλ, θα τη συμβούλευα να τσεκάρει την ταινία του Κεν Λόουτς ''Carla' s song'', αυτή όπου ένας Σκοτσέζος οδηγός λεωφορείου γνωρίζει μία φτωχή τζαμπατζού από την εμπόλεμη Νικαράγουα. Ο σκηνοθέτης πού'ναι ορίτζιναλ και όχι γιαλαντζί αριστερός, βάζει την κοπέλα να πηδάει από το όχημα, μα όχι μόνο δεν σκοτώνεται, αλλά ο διώκτης της την ερωτεύεται και της αφιερώνει τη ζωή του ολόκληρη.

Ίσως θα ήταν καλύτερα η Λένα Διβάνη και η κάθε Διβάνη να κόψουν το facebook και το twitter και να γυρέψουν νοσηλεία στα σινεμά και τα βιβλία, πού'λεγε και το τραγουδάκι. Διαφορετικά, την εποχή της οχλοκρατίας και του μίσους, ότι κοινώς απαράδεκτο λέγεται, δεν ξελέγεται. Μένει σαν ρετσινιά, σήπεται και κακοφορμίζει...

7

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

3 σχόλια
Εξαιρετικό κείμενο Μπόσκο. Θυμήθηκα και Το τραγούδι της Κάρλα, 16 χρόνια μετά... Η σκηνή του τέλους, που η Κάρλα βρίσκει τον παλιό της σύντροφο και τραγουδά, με αυτόν να τη συνοδεύει στην κιθάρα...πόσο όμορφη ήταν. Έτσι είναι, από καλλιτέχνες (όπως είναι και η Διβάνη, συγγραφέας ούσα) περιμένουμε ανθρωπισμό και ευαισθησία. Όχι τον πουριτανισμό και τη μικροψυχία του μέσου νοικοκυραίου.
Βέβαια, η Διβάνη βγήκε και είπε πως όταν έκανε το σχόλιο στο twitter ακόμη δεν είχε μαθευτεί ο θάνατος του 19χρονου. Αυτό αλλάζει αρκετά τα πράγματα εν προκειμένω. Όσο για τη σκηνή που αναφέρεσαι υπάρχει και μέρος της στο post, στο trailer από την ταινία.
Πολύ σωστά τα γράφεις Αντώνη Μποσκοίτη. Πολύ σωστά. Φοβάμαι όμως πως η εν λόγου κυρία όλο για κάποια βλακώδη, τάχα μου πνευματική, ψευτοδιανουμενίστικη ανοησία θα βρεί να απαντήσει και πάλι συνεχίζοντας να κρύβεται πίσω από το δακτυλό της, μη αναγνωρίζωντας το λάθος της προσάπτοντας το σε όλους του άλλους...
Κοίταξε, στη δική μας διαμάχη, ασήμαντη, στην οποία παρ' όλα αυτά πρόσβαλλε εμένα και τη δουλειά μου με χονδροειδέστατο τρόπο, ''μαζεύτηκε'' αρκετά. Εδώ τώρα δεν ξέρω πως θα μαζέψει τα ασυμμάζευτα που θα την καταριούνται οι γονείς του άτυχου παιδιού μόλις φυσικά συνέλθουν απ' τον πόνο τους. Το λιγότερο θα ήταν να βγει και να ζητήσει μία δημόσια συγνώμη. Ας το κάνει έτσι, για να επικρατήσει το Καλό, κι ας ''ρίξει τα μούτρα της''. Πολύ χοντρό φάουλ εκ μέρους της.
Θα ήθελα να εκφράσω και κάτι ακόμη. Όταν την είχα πρωτοπαρακολουθήσει σε κάποιες ομιλίες μου ήταν συμπαθής. Μετά όμως συνεχίζοντας να την παρακολουθώ και σε άλλες ομιλίες παρατήρησα πως γινόταν εριστική με τους υπόλοιπους, τις περισσότερες φορές, αξιολογότατους και συμπαθέστατους ομιλητές ή συνομιλητικές της και κάτι άρχισε να μη που πηγαίνει καλά μαζί της. Δεν ήξερα τι ήταν αυτό και η συμπάθεια άρχισε να μετατρέπεται σε απογοήτευση και υποψία. Δεν μπορούσα να καταλάβω το γιατί. Σήμερα κατάλαβα... ..και συγνώμη αν άργησα...
Πολύ εύστοχο κείμενο που πολυ σωστα δίνει έμφαση στο οτι καθε δημόσιο πρόσωπο θα πρεπει να προσέχει τι λεει και μάλιστα σε τοσο ευαίσθητα θέματα.θα πρεπει να ξέρει οτι στην εποχή του Διαδικτύου απο τη στιγμη που ανέφερε μια τοσο φθηνή άποψη θα την ακολουθεί για πάντα.και να ξέρει η συγκεκριμένη κυρια οτι ξενερωσαν παρα πολλοί μαζι της.μαζι κι εγω.απλα ντροπη!